برنامه های هفته ی کتاب ؛ کتابدار و کتابخوانی در شوش تشریح شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 276
:: باردید دیروز : 222
:: بازدید هفته : 3723
:: بازدید ماه : 6682
:: بازدید سال : 19371
:: بازدید کلی : 296509
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 21 آبان 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13 روز دوشنبه 21 آبان ماه 1397 به منظور هم اندیشی بالا بردن سطح کیفی و کمی کتابخانه های عمومی ، نشستی با حضور برخی از فعالان این حوزه در دفتر رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عباس رضایی رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان شوش ، ضمن قدردانی از حضور برخی از مدعوین گفت : امسال هفته ی کتاب زودتر آغاز شده و از 24 آبان تا اول آذر هفته ی « کتاب ، کتابدار و کتابخوانی » با شعار «حال خوش خواندن» آغاز می شود و در واقع این شعار بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است و پوستر آن به منظور اطلاع رسانی و تبلیغ ویژه برنامه های هفته ی کتاب از مرکز به کتابخانه های عمومی سراسر کشور ارسال و در تبلیغات محیطی ادارات این پوستر استفاده می شود.

وی در ادامه به برنامه های مدنظر برای هفته ی کتاب در شهرستان شوش اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  در مجموع برای 12 کتابخانه ی عمومی « نهادی و مشارکتی» 55 برنامه  در نظر گرفته شده که اگر بخواهم ازشاخص ترین برنامه ها نام ببرم « بازدید دانش آموزان مقطع ابتدایی ، نشست کتابخوان مدرسه ای ،مهد کودک ها و مسئولین ادارلت به صورت جداگانه از کتابخانه ی عمومی فجر ـ عضوگیری رایگان در 24 آبان ماه 1397 به مناسبت آغاز هفته ی کتاب ـ اردوی   فرهنگی تفریحی برای در حوزه ی کودک ـ مسابقه ی نقاشی و قصه گویی برای کودکان » عمده ترین برنامه هایی هستند که در این هفته اجرا می گردند .

رضایی سپس به آمار کتابخانه در استان خوزستان و شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : شهرستان شوش با وجود 12 کتابخانه ی عمومی بعد از شهرستان های « اهواز ـ دزفول و بهبهان » در ردیف چهارم قرار دارد  اما از نظر کتابخانه  با توجه به این که به نسبت جمعیت ما بالا 6000عضو داریم باید  با تأسف بگویم که فقط 3 درصد جمعیت شوش کتابخوان هستند و از این سه درصد تعداد کتابخوان های کودک و نوجوان  خیلی بیشتر از میانسالان و بزرگسالان است ؛ البته در کل استان خوزستان هم همین 3 درصد کتابخوان ثبت شده است  و از نظر تعداد کتاب  در سطح استان خوزستان برای هر 100 نفر 52 کتاب و در شهرستان شوش برای هر 100 نفر 56 کتاب وجود دارد و از این نظر هم ما با کمبود کتاب مواجه هستیم ، خوزستان در مجموع 175 کتابخانه ی عمومی دارد که از این آمار 12 کتابخانه به شوش اختصاص دارد .

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان شوش در ادامه به کتابخانه های مشارکتی اشاره کرد و گفت : اگر اشخاص حقوقی یا حقیقی  قصد داشته باشند  اقدام به ساخت کتابخانه ی مشارکتی نمایند ما کلیه ی تجهیزات و منابع  مورد نیاز را تأمین می کنیم  تا آن کتابخانه فعالیت خود را آغاز نماید .

وی سپس با ارائه ی پیشنهاد و راهکار توسط مدعوین ، فعال نمودن انجمن خیرین کتابخانه ساز را یک امر مهم دانست و در این خصوص تصریح نمود : ایجاد  انجمن خیرین می تواند بستر مناسبی برای بررسی و چاره اندیشی در خصوص مشکلات کتابخانه های عمومی باشد و کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه مطالعاتی و اجتماعی در شهرستان نقش مهمی در پیشرفت جامعه داشته باشند .و نبود این انجمن برای ما یک خلاء اساسی است .

عباس رضایی در پایان  فعال نمودن کتابخانه ی سیار در روستا ها را یکی از آرزوهای خود دانست و اظهار نمود : کتابخانه ی  سیار در سال 1349 در خاورمیانه راه‌اندازی شد و تا سال 1354 توانست 1200 روستا را تحت پوشش خود قرار دهد. لذا ما هم اگر اعتباراتی در اختیار داشته باشیم و یا همین انجمن خیرین کتابخانه ساز راه اندازی شود می توانیم با استفاده از یکدستگاه مینی بوس یا ون کتابخانه ی سیار را در روستاها فعال نماییم .



:: برچسب‌ها: "به مناسبت هفته کتاب"پنجاه و پنج برنامه فرهنگی" در شهرستان شوش"برگزار می شود" ,
:: بازدید از این مطلب : 1142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.