صد و دوازدهمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 21 آبان 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ رضا نیسی

ساعت 20 یکشنبه 20 آبان ماه 1397 به همت مجمع اهل بیت ، بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) ـ نزسا ، صدو دوازدهمین آیین شهد صلوات در منزل ابراهیم شوهانی به نیت شهید حسین شوهانی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط جابر لطیفی برگزار شد.

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام مرتضی فتاحی از روحانیون حوزه ی علمیه ی شهرستان شوش با اشاره به حدیثی از حضرت امام علی(ع) سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « قالَ عَلی (ع): ﺍﻥّ ﺍﷲ ﺗَﺒﺎﺭﻙَ ﻭَ ﺗَﻌﺎﻟﻲ ﺃﺧﻔﻲ ﺃﺭﺑَﻌَه ﻓﻲ ﺃﺭﺑﻌﻪ :   ﺃﺧﻔﻲ ﺭﺿﺎﻩُ ﻓﻲ ﻃﺎﻋَﺘﻪ ﻓَﻼ ﺗَﺴْﺘَﺼْﻐِﺮَﻥّ ﺷﻴﺌًﺎ ﻣِﻦْ ﻃﺎﻋَﺘِﻪ ﻓَﺮﺑّﻤﺎ وﺍﻓَﻖَ ﺭﺿﺎﻩُ ﻭ ﺃﻧْﺖَ ﻻ ﺗَﻌْﻠَﻢ.  وَ أخفی سَخَطِهِ فِی مَعْصیَتِه، فَلا تَسْتَصْغِرَنّ شَیئًا مِن مَعصیَتِه؛ فَربّما وافَقَ سَخَطِهِ وَ أنْتَ لا تَعْلَم.وَ أخفی إجابَتِهِ فی دَعواتِه فَلا تَسْتَصْغِرنّ شَیئًا مِن دُعائِهِ فَربّما وافَقَ إجابَتِه وَ أنْتَ لاتَعْلَم.وَ أخفی وَلیِّهِ فی عِبادِه؛فَلا تَسْتَصْغِرَنّ عَبدًا مَنْ عِبادِالله؛فَربّما یَکونُ وَلیّهِ وَ أنْتَ لا تَعْلَم /// رضایتش را در طاعتش پنهان کرده، پس هیچ طاعتی را کوچک نشمار چرا که ممکن است رضایت خدا در همان باشد و تو ندانی؛ خشم خود را در نافرمانی از خود مخفی کرده است، پس هیچ گناهی را کوچک نشمار، چرا که ممکن است خشم خدا در همان گناه باشد و تو ندانی؛ اجابت خود را در ادعیه پنهان کرده است، پس هیچ دعایی را کوچک نشمار، چرا که ممکن است اجابت در همان دعا باشد و تو ندانی؛ و دوست خود را در میان بندگان پنهان کرده است، پس هیچ بنده ای را از بندگان خدا کوچک نشمار، چه بسا همان کس دوست خدا باشد و تو ندانی .»

شیخ علامه ی مجلسی وقتی در قید حیات بود  با یکی از شادگرانش به نام سید نعمت الله جزایری تعهدی بستند که هر کسی زودتر از دنیا رفت، دیگری به خوابش بیاید و آن قیامت و مرگ برایش توضیح دهد ؛ مدتی گذشت شیخ علامه ی  مجلسی از این دنیا رفت ؛ سید نعمت الله جزایری کارهایش را انجام داد ، وقتی که به برگزاری هفتمین روز رسید یادش آمد که استاد قرار بوده به خوابش بیاید لذا کنار قبر شروع کرد به گریه کردن و به استاد خود گفت : تو که استاد بدقولی نبود پس چرا با من عهد بستی ولی الان به خوابم نمی آیی؟ و بعد به خانه رفت ؛ شب که خوابید در عالم خواب استاد خود را دید به شاگردش گفت : از من چه می خواهی که آمدی سر قبرم چه می خواهی ـ سید نعمت الله جزایری گفت : ما با هم عهدی بسته بودیم که برایم توضیح دهی چطور قبضه روح شدی ـ شیخ علامه ی مجلسی توضیح داد که ابتدا پاهایم بی حس شدند و وقتی که به قفسه ی سینه ام رسید احساس کردم بدنم سبک شده است ، دیدم جسمم پایین و خودم بالا هستم مرا کشان کشان بردند به سمت جایی که دفنم کنند ؛ وقتی که درون قبر ما گذاشتند و مردم که داشتند به طرف خانه هایشان بر می گشتند ، صدای پاهای آنها را می شنیدم و ناگهان صدایی از درون قبرم گفت : محمد تقی باخودت چه آورده ای ، در پاسخ گفتم : من روحانی یکی از مساجد بوده ام و در نجف هزاران نفر پشت سرم نماز می خواندند ؛ در پاسخ  به من گفته شد که چون آخوند بودی وظیفه ات این بود که نماز جماعت را برگزار نمایی ؛ بعد گفتم کتابی نوشته ام به نام بحارالانوار و همه ی مردم از این کتاب استفاده می کنند باز به من گفته شد چون ملا هستی علم خود را به عنوان زکات باید به مردم بدهی ؛ این هم وظیفه ی شما بوده است ؛ خلاصه هر چی گفتم  اعلام شد که وظیفه ام بوده است .لذا دستور دادند که این ملا را ببرید و پوست از سرش بکنید .

وی افزود : مرا کشان کشان بردند تا مجازات کنند ؛ بین راه شیخ علامه مجلسی گفت : یادم آمد که کار کوچکی انجام داده ام ؛ لذا گفتم « یه زمانی داشتم از خیابانی عبور می کردم ، دیدم  جلوی یک جوان مؤمن و مذهبی را گرفته اندو او را به باد کتک گرفته اند » پرسیدم چرا این بنده ی خدا را می زنید ؟ گفتند این جوان از ما پول قرض گرفته است ، الان از ایشان پولمان را طلب می کنیم ولی می گوید من فقیرم و توان پرداخت پول شما را ندارم .

حجت الاسلام مرتضی فتاحی در تکمیل سخنان خود خاطر نشان نمود : چون شیخ علامه مجلسی وضعیت مالی اش خوب بود ؛ کل بدهی آن جوان را به طلب کاران داد ؛ همین راه که گفتم دستور از خداوند یکتا رسید که این شیخ را برگردانید و ببرید در درجات بالای بهشت قرار دهید  .

قضیه چه شد؟، لذا نتیجه می گیریم ؛ خداوند اگر بنده ای دست بنده ای دیگر را بگیرد ، تمام اعمالش حتی اگر دست و پا شکسته باشند را به طور کامل قبول خواهد نمود ، لذا اگر یک دقیقه از عمرمان مانده باشد آن یک دقیقه را به خدمت به جامعه و خصوصا نیازمندان اختصاص دهیم .

این روحانی ولایی افزود : توصیف بهشت و جهنم اهمیت بیشتری از دیگر مواقف قیامت دارد؛ زیرا یکی از آن دو، آخرین منزلگاه پس از صراط و حساب و میزان بوده و جایگاه ابدی انسان می گردد. همه ی مراحل قبل، مقدمه ای برای رسیدن به بهشت یا جهنم است. به دلیل همین اهمیت است که علامه، توصیفات بهشت و جهنم را گسترده تر آورده و در آن، موضوعاتی چون جسمانیّت بهشت و جهنم را بیان کرده است

« خداوند چهار چیز را در چهار جای مشخص مخفی کرده است » از حضرت امام علی پرسیدند ، چرا مخفی کرده است ؟ اینها را به ما بندگانش هدیه می کرد تا آنها را انجام دهیم ، امام علی فرمود :« چون دستورات و فرامین و کارهای نیک پروردگار خیلی زیاد هستند ؛ اگر ما این چهار چیز را مشخص کردیم مردم دیگر به طرف کارهای دیگر نمی روند لذا خداوند آنها را مخفی کرد که بندگانش کارهای بهتر و بیشتری را انجام دهند .» هر وقت که ما مردم اینقدر تنبل هستیم دیگر سراغ کارهای دیگر نخواهیم رفت .

فتاحی در ادامه به بخش دیگری از خوابی که سید نعمت الله جزایری اشاره کرد و گفت : مجلسی گفت ؛ زیر بغل های را گفتند و به سالنی بردند که دو تا اتاق داشت ؛ مرا به اتاق سمت چپ بردند ، وقتی که در اتاق را باز کردند ،  هفت هشت نفر درون آن اتاق دور یک میز نشسته بودند وسط میز هم یک قابلمه آبگوشت گذاشته بودند یک سری قاشق های بلند در این ظرف گذاشته بودند ؛ آن هشت نفر را دعوت به خوردن آبگوشت نمودند وقتی که با آن قاشق های بلند نتوانستد آبگوشت را بخورند بین آنها تنشی به وجود که حتی یک قطره از آن آبگوشت را  هم نخورده بودند .لذا ناراحت شدم و به مأمور بردن به چنین جاهایی گفتم چرا مرا به اتاق سمت چپ بردی ؟ لذا من را این بار به اتاق سمت راست بردند ، همان آبگوشت و همان قاسق ها وجود داشتند و همان آدم های اتاق سمت چپ نیست حضور داشتند ، در این اتاق آبگوشت را تا قطره ی آخر خوردند .

وی در ادامه اظهار نمود : سید نعمت الله گفت قرار بود از بهشت و جهنم برای من بگویی ؛ چرا این افراد در اتاق سمت چپ گریه می کردند و حالی که که همین افراد در این اتاق شاداب و خندان هستند ؟ شیخ علامه مجلسی گفت : خداوند می فرماید :هر کسی کار خوب انجام دهد و دست دیگران را بگیرد و مشکل آنها را حل نماید خداوند حضور در بهشت را به ما هدیه می دهد و اگر برعکس از جامعه فاصله گرفتیم و دنبال فرصتی باشی که به دیگر بندگان خدا ضربه ای وارد کنید و در کنار آن حسادت و کینه داشتید خداوند یک ذره ی کوچکی هم برای این گونه اشخاص در بهشت در نظر نمی گیرد .پس بیاید حتی در انجام دادن کارهای نیک  حتی کارهای کوچک  دریغ نکنیم و برای خود رفتن به بهشت تا می توانیم گره گشای مردم باشیم .

سپس کربلایی رضا جولا از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ذکر مصیبت و نوحه سرایی در وصف شهدا و همچنین زنده یاد سرهنگ عبدالناصر ندایعلی پرداخت و حاضرین در مجلس را به  این مصیبت خوانی با خود همراه نمود .

محمد جواد نیسی مجری این هفته ضمن قدردانی از «جابر لطیفی قاری قرآن ، حجتالاسلام مرتضی فتاحی سخنران و کربلایی رضا جولا مداح اهل بیت(ع) » ضمن اشاره  به زندگی نامه ی شهید حسین شوهان تصریح نمود :برای شادی روح این شهید والا مقام در این مجلس18809 صلوات قرائت شد و با احتساب 44000صلوات گروه ضامن آهوی مشهد ـ 1000صلوات ـ  خانم عباسی تهیه کننده ی برنامه ی عربی مراحب در صدا و سیمای مرکز خوزستان ـ 14600 صلوات به همت اهالی شهر میانرود ـ2000صلوات از طرف اهالی کوی سلمان فارسی ـ 15750 صلوات از طرف حوزه ی علمیه ی خواهران ـ 1400 صلوات از شهرستان سوسنگرد ـ 500 صلوات از طرف خانواده ی افشارپور از استان گیلان ـ 6115 صلوات از طرف همشهریان شوش از طریق فضای مجازی«خانواده های ظهیری ، محترمی ، کرد ، امینی ، چنانی  و بچه های مسجد ابوالفضل العباس(ع) »ـ  ـ 1000صلوات از شهرستان رامشیر ـ 500 صلوات از شهرستان اهواز ـ 3500 صلوات از طرف خانواده های محمدی ، سلیمانی و کرم پور شهرستان دزفول ـ 3000  صلوات از طرف محصلان و حافظان قرآن ـ 1000صلوات از طرف خانواده خدابخشی ازشهرستان ایذه ـ 1000 صلوات از طرف خانواده ی علیمحمدی  از شهر انقلاب از توابع شهرستان قرائت شد و در مجموع107559 صلوات قرائت شد .

از دیگر برنامه های این آیین  می توان به اهدا دو جلد کتاب تحت عنوان « زندگی نامه ی شهدای شوش» از طرف مسئول پایگاه مقاومت بسیج کوی ابوذر غفاری به خانواده ی شهید حسین شوهان اشاره کرد .

شایان ذکر است صد و سیزدهمین آیین شهد صلوات یکشنبه 27 آبان ماه 1397 ساعت 20 در منزل شهید بهمن طهماسبی واقع در شوش ـ خیابان شهید بهشتی ـ خیابان قرنی (تقاطع خیابان دعبل خزایی و  حسینه ی قمر بنی هاشم برگزار می شود .

 



:: برچسب‌ها: "صد و دوازدهمین"شهدصلوات"شهدا" مجمع اهل بیت"شوش" ,
:: بازدید از این مطلب : 1678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.