معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌(ره) خوزستان گفت: الگوی ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد ب
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 20 آبان 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9:30صبح روز یکشنبه 13 آبان ماه 1397 همایش  معرفی الگوی نوین اشتغال  از طریق راهبران  شغلی«SPV» به میزبانی کمیته ی امداد امام خمینی(ره) با مجری گری حاج ناصر پیوست در سالن امور تربیتی شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ صادق ساعدی رئیس کمیته ی حضرت امام خمینی(ره) شهرستان شوش  ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین در سخنانی کوتاه اةهار نمود : در سال 1396 ما 389 فرصت شغلی ایجاد کرده ایم  که اعتباری بالغ بر 62 میلیارد ریال را در بر داشته و همچنین 429 نفر زیر نظر مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای دوره های مهارت را با موفقیت جهت ایجاد شغل در بازار پشت سر گذاشته اند  و بالاخره 150 خانوار با استفاده از تسهیلات بانکی سال 1396 به خودکفایی رسیده اند .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ريال ضمن قدردانی از کمیته ی امداد حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر  اجرای  الگوی نوین اشتغال به حدیثی ازپیامبر اکرم(ص) اشاره کرد : پیامبراعظم(ص) می فردماید « آن که کمک به دیگران  می کند از آن که کمک از دیگران می گیرد  بهتر است » ما به دنبال آن هستیم  دست پایین ها را به دست بالا تغییر دهیم و اگرذ به این صورت کار کنیم خداوند از ما راضی خواهد بود  .

وی افزود : در سفری که فتاح رئیس کمیته ی حضرت امام خمینی(ره) به شوش داشت به ایشان گفتم « کمیته ی امداد لامام خمینی(ره) می بایست رویکرد  کاری خود را  به طرف  خودکفایی مددجوان سوق دهد و اگر امروز  این همایش برگزار شده در واقع همان اهدافی که در ذهن ما تراوش کرده بود را دنبال می کند.

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان به روایتی از رسول اکرم(ص) پرداخت و خاطر نشان نمود : شخصی نزد پیامبر رفت و تقاضای کمک نمود تا با آن کمک برای خود و عیال و فرزندانش کسب و کاری ردیف کند ، پیامبر در پاسخ فرمود : « هر کسی بیاید و از ما کمک بخواهد  بی شک کمکش می کنیم اما هر کس نیازمند است خدا به او کمک می کند .» چند بار در روزهای بعد همین کار تکرار شد  و پیامبر(ص) همان جواب را به آن فرد داد ؛ تا این که آن مرد از همسایه ی خود ، تبری را به امانت گرفت و به جنگل رفت و مقداری درخت برید و آنها را فروخت و این کار را چند روز  انجام داد ، نیمه از  درآمد را خرج زن و بچه می کرد و نیمی دیگر از درآمد را به خرید یک تبر اختصاص داد و به خودکفایی رسید .

در ادامه معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌(ره) خوزستان گفت : ظرفیت بالایی در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در شهرستان شوش و دیگر شهرستان‌های استان وجود دارد. طرح‌های اشتغال نو باید بر اساس شاخص‌های اقتصاد مقاومتی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال جدید ایجاد شود. برنامه‌ریزی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه از اهداف کمیته امداد در حوزه اشتغال به‌ویژه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

ناجی عبیاوی افزود :  پیش‌نیاز اجرای طرح‌های خلاقانه و بدیع برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان « انجام مطالعات تطبیقی» در این بخش بوده که سبب پایداری بیشتر طرح‌های اشتغال و درآمدزایی بالای آن برای جامعه هدف و استقلال معیشتی آن‌ها می‌شود. با همین رویکرد و ایجاد الگوی اشتغال با تأکید بر «استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، نظارت‌های فنی »آمار قابل توجهی از طرح‌های اشتغال ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد از پایداری لازم برخوردار است و این کار بر گرفته از بیانات مقام معظم رهبری است که امسال را به نام « حمایت از کالای ایرانی » انتخاب کرد و باید این شعار در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی و مردم قرار گیرد.

وی در ادامه  با اشاره به بحث اشتغال، اظهار نمود : مهم ترین رویکردی که کمیته امداد در دهه ی چهارم پیگیری می کند بحث توانمند سازی اقتصادی مددجویان است. در این راستا کمیته امداد خوزستان برنامه ریزی مدونی برای « توسعه ی اشتغال و توانمندسازی» تعریف کرده است. در حال حاضر همگام با برنامه های رهبرادی و عملیاتی هیات امنای کمیته امداد و مطالبه نخبگان هدف گذاری ها به مدت پنج سال انجام شده است. در حال حاضر کمیته امداد یکی از دستگاه های موفق در بحث اشتغال های خرد است.

عبیاوی با بیان این که مدلی که کمیته امداد خوزستان برای توسعه اشتغال ها دنبال می کند یک مدل علمی و متناسب با شرایط روز جامعه است، تصریح کرد: این مدل شامل پنج گام اصلی است که نخستین گام برای توسعه ی اشتغال و کارآفرینی، بحث آمایش سرزمین است و بر اساس مزیت های مناطق و ویژگی های شغلی هر منطقه مطالعه اولیه انجام و فرصت های شغلی متناسب با منطقه پیشنهاد می شود.

وی بیان کرد: گام دوم این مدل، شناسایی مستعدین اشتغال از بین مددجویان کمیته امداد است. در این خصوص یک مشاوره شغلی برای این افراد انجام می شود و متناسب با شرایط شغلی منطقه و با هماهنگی امور شغلی کار به آنها پیشنهاد می شود. زمانی که کمیته امداد اطمینان حاصل کرد که این شغل بازده اقتصادی دارد و ارزش افزوده خواهد داشت، شغل پیشنهادی را تایید می کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌(ره) خوزستان گفت: کمیته امداد خود را به آموزش متعهد می داند زیرا آموزش مهم ترین زیرساخت در بحث آموزش های مهارتی و فنی است و هیچ شغلی را بدون اینکه متقاضی مهارت کافی نداشته باشد، اجرا نمی کند.

وی بیان کرد: چهارمین گام این طرح نظام پشتیبانی است که نخستین مرحله پشتیبانی فنی است و در این مرحله با کمک کارشناسان یک طرح توجیهی و نقشه راه برای طرح های اشتغال تدوین می شود. بحث بعدی پشتیبانی مالی و تامین منابع مالی ارزان قیمت است. همه اشتغال هایی که کمیته امداد ایجاد می کند اشتغال های ارزان قیمت و قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌(ره) خوزستان افزود: بیشتر منابع مالی اشتغالزایی مددجویان کمیته ی امداد که در بودجه سالانه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد و مصوب می شود قرض الحسنه بانکی هستند یا اعتباراتی هستند که در صندوق امداد ولایت متمرکز می شوند.

عبیاوی گفت: پشتیبانی دوم ؛ پشتیبانی مخاطرات است که در این راستا همه تجهیزات یک شغل و مددجو را بیمه می کنیم تا در صورتی که اتفاقی بیفتد خانواده مجبور به بازپرداخت وام نباشد.

وی ادامه داد: پشتیبانی دیگر پشتیبانی اجتماعی است که برای تمام مجریان طرح های اشتغال بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود. آخرین گام نیز کمک به پایداری طرح تا مرحله خروج از تحت حمایت کمیته امداد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌(ره) خوزستان بیان کرد: با توجه به برنامه ششم تغییر نگرشی در بحث اشتغال ایجاد کردیم و در این راستا در اردیبهشت ماه امسال تفاهم نامه مشترکی بین کمیته امداد خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز و کمیته امداد خوزستان و بین پارک علم و فناوری خوزستان جهت توسعه اشتغال های نوین منعقد شد که موجب شد چند طرح دانش بنیان در خوزستان اجرا شود.

عبیاوی افزود: بخشی از افراد تحت پوشش کمیته امداد فارغ التحصیلانی هستند که به دنبال اشتغال دولتی هستند که در این راستا رایزنی هایی برای کاریابی این افراد انجام شده است و تفاهم نامه هایی با شرکت شهرک های صنعتی و مراکز کاریابی غیردولتی منعقد شد تا از ظرفیت کارجویان کمیته امداد استفاده کنند.

مشاغل خانگی با توجه به هزینه های پایین راه اندازی و همکاری اعضای خانواده امروزه به یکی از جذاب ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده است.

از دیگر برنامه های این همایش می توان به «سخنرانی ابراهیمی رئیس قرارگاه امیرالمؤمنین(ع) استان خوزستان و پرسش و پاسخ بین مددجویان و مسئولین ذیربط » اشاره نمود .

 



:: برچسب‌ها: "همایش معرفی الگوی" نوین اشتغال" در شوش"برگزارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 2083
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.