امام جمعه ی شوش گفت : هیچ توجیهی ندارد در شرایطی که رابطه گرگ و میش کماکان در جهان برقرار است، رابطه
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 45
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3389
:: بازدید ماه : 6348
:: بازدید سال : 19037
:: بازدید کلی : 296175
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 18 آبان 1397

تهیه و تنظیم : عباس کرم الهی

روز جمعه 18 آبان ماه 1397 مصادف با سالروز هجرت پیامبر اعظم(ص) از مکه به مدینه ، به روایتی سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و روز ملی کیفیت ؛ نماز سیاسی عبادی جمعه شهرستان شوش به امامت آیت الله سید محمدامام در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، گفت : اگر چه قدرت تمام بندگان در سیطره ی قدرت خداوند است و هیچ شخصی نمی تواند بدون اجازه او اقدام به کاری نماید، اما چون خداوند به بندگان خود اختیار داده تا آنها را مورد آزمایش قرار دهد، نمی توانیم کارهای نکوهیده خود را به خداوند نسبت دهیم.لذا مشکی که برخی از مردم دارند این است که فرامین خداوند را انجام نمی دهند و یا این که فکر می کنند در مسیری  که هستند  خداپسندانه است وقتی در مسیر درست نیستند  و خودشان  از خویش نمی پرسندد  که آیا کارشان در معاشرت ؛ داد و ستد و..... درست از یا نادرست  بی شک از خیرات و برکات الهی خود را محروم می کنند  و لذا تقوای الهی  یعنی  یک زندگی به سبک اسلامی  و در چنین شرایطی است که خداوند به ما شجره ی طیبه هدیه می دهد .

آیت الله سید محمد امام  در ادامه خطبه ی اول را به هجرت خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) از مکه به مدینه و دلایل این هجرت اختصاص داد و در این خصوصا گفت : حضور پیامبر اسلام(ص) و پیروان حضرتشان در مکه، با اذیت و آزار، شکنجه، تهدید و ... همراه بود. عموم مسلمانان شرایط سخت و طاقت فرسایی را تحمل می کردند. در سال دهم بعثت، اندکى پس از خارج شدن بنى هاشم از شعب، ابوطالب و خدیجه، از دنیا رفتند و به دنبال آن بود که فشار قریش بر مسلمانان افزایش یافت. از طرفی از مهم ترین رویکردهای تبلیغی پیامبر(ص)، گسترش دین در میان شهرها و قبایل دیگر بود و در همین راستا مسافرتی به شهر طائف نیز داشت.

وی افزود : یکی از نقاطی که پیامبر(ص) برای تبلیغ دین، توجه خاصی به آن داشت، شهر یثرب بود. حضرتشان شش تن از اهالی این شهر را در عقبه مکه به اسلام فرا خواند و از ایشان خواست تا او را یارى کنند و ایشان نیز پذیرفتند. در نهایت و پس از عقبه اولی و عقبه ثانی و فرستادن مبلغ اسلامی به مدینه، محیط مدینه برای هجرت آماده شد. لذا علت هجرت پیامبر(ص) را می توان به چهار دلیل دانست .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود یادآور شد : اولا ـ اگر در حادثه ی هجرت پیامبر اسلام(ص) درست بیندیشیم به این نکته برخورد می کنیم که یکی از علت های هجرت پیامبر گرامی اسلام(ص) از مکه به مدینه، آزار و اذیت کفار قریش بود. گرفتاری ها و دشواری هایى که مشرکان در سر راه مسلمانان ایجاد می کردند روز بروز افزایش می یافت؛ از این رو پیامبر خدا(ص) به مسلمانان رخصت داد به مدینه هجرت کنند. مسلمانان به مدینه رفتند و در خانه هاى انصار ساکن شدند. مسلمانان مدینه مهاجران را پناه دادند و یاریشان کردند و میان خود و آنان مساوات برقرار نمودند. دوما ـ پیامبر در شبی این هجرت را آغاز کرد که قریش تصمیم به قتل او داشتند و ظاهر امر چنین است که اگر پیامبر(ص) نمی رفت، در آن جا کشته می شد.سوما ـ پیامبر سیزده سال در مکه بود و هرچه که باید در مکه به دست می آمد، به دست آمده بود. مکه دیگر جایی برای پیشرفت اسلام نداشت. اگر اسلام تنها در مکه می ماند، تنها معدود مسلمانان این شهر بودند که پیرو این دین می شدند که ممکن بود با گذشت زمان، اثری از آنان نیز باقی نماند. و چهارما ـ اسلام به دنبال گسترش بود. هجرت پیامبر در واقع برای حفظ اسلام و مسلمانان بود و حتی می توان گفت، نجات اسلام در گرو هجرت پیامبر(ص) خلاصه شده بود.

امام جمعه ی شهرستان شوش تصریح نمود : «هجرت» در عرف دینی به معنی «کوچ» و «خروج» از یک سرزمین به منظور حفظ و تحکیم مبانی عقیدتی و ایمانی است. و «مهاجر» کسی است که از محدوده ی طاغوت و استبداد خارج می شود تا بتواند معاشرت، تربیت و عباداتش را متناسب با شریعت و آرمان خود ترتیب دهد ؛ آن چه در آموزه‌های دینی بر آن تاکید شده است، لزوم گسستن از جامعه جاهلی و تلاش برای پیوستن به جامعه‌ای متکامل و شرایطی تعالی بخش است. اصولاً فلسفه ی هجرت در قرآن و سنّت پیامبر اکرم(ص) گویای آن است که انسان در هر جا و هر جامعه‌ای به طبیعت فطری و کمال باطنی خویش دست نمی‌یابد، بنابراین وظیفه یکایک افرادی که خواهان دست یابی به تکامل هستند، این است که از گروه و جامعه‌ای که در آن ظلم و فحشا، انسان پرستی و .... رواج دارد روی گردانند و به جمعی که شرایط و زمینه موحد شدن و موحد ماندن در آن بیشتر است بپیوندد. خداوند کریم به بندگان خود می‌فرماید: «ای بندگان با ایمان من، زمین بسیار وسیع است در این صورت هر کجا باشید مرا منحصراً به اخلاص پرستش کنید.» پس خانه و سرزمینی که معصیت خداوند در آن می شود جای ماندن نیست.

 

آیت الله سید محمد امام افزود : درباره اهمیت و جایگاه هجرت نیز خداوند می‌فرماید: «آنان که به دین اسلام گرویدند و از وطن خود هجرت نموده و در راه خدا جهاد کردند اینان امیدوار و منتظر رحمت خدا باشند که خدا بر آن ها بخشاینده و مهربانست.» در این آیه خداوند هجرت از دار کفر را قبل از جهاد ذکر کرده است که نشان از اهمیت و جایگاه خاص آن در آیین اسلام است. همچنین در قرآن کریم در آیاتی خداوند از مهاجرت به عنوان عامل مهم در برخورداری ستمدیدگان از مواهب دنیا و آخرت یاد می‌کند. «آنان که از وطن خود هجرت نمودند و از دیار خویش بیرون شده و در راه خدا رنج کشیدند و جهاد کرده کشته شدند، همانا بدی‌های آنان را عفو می‌کنیم.» و می فرماید: «یاد بیاور هنگامی را که کافران با تو مکر می کردند تا تو را باز دارند یا به قتل رسانند، یا از شهر بیرون کنند. اگر آن ها با تو مکر کنند خدا هم با آن ها مکر می کند و خدا بهتر از هر کس مکر می تواند بکند.» پیامبر (ص) هنگام خروج از مکه به امر خداوند حضرت علی(ع) را در رختخواب خود گذاشت و در این باره قرآن می‌فرماید: «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ /// بعضی از مردمانند که از جان خود در راه رضای خدا در گذرند (مانند شبی که علی(ع) به جای پیامبر (ص) در بستر خوابید) و خدا دوستدار چنین بندگانی است». پیامبر اکرم (ص) هنگام خروج از خانه، که در محاصره چهل نفر از قریش بود، آیات 1 تا 9 سوره یس را قرائت فرمود تا مشرکان حضرت را ندیدند و بعد از آن حضرت به طرف غار ثور حرکت کرد که ابوبکر ابن ابی قحافه در راه با حضرت همراه شدند و حدود سه روز در غار بودند وقتی مشرکان از خروج پیامبر(ص) مطلع شدند. رد پای حضرت را گرفتند و تا دم غار رفتند. لذا وقتی ابوبکر دید مشرکان نزدیک غار شدند از ترس به خود می‌لرزید و نزدیک بود مشرکان متوجه شوند.

 

وی در بخش پایانی خطبه ی اول نماز جمعه اظهار نمود : به این جریان خداوند در قرآن کریم اشاره می کند و می فرماید: «اگر شما او را یاری نکنید البته خداوند از او یاری خواهد کرد آن گاه که یکی از آن دو تن که در غار بودند (پیامبر (ص)) به رفیق و همسفر خود (ابوبکر) گفت نترس که خدا با ماست. آن زمان خدا وقار و آرامش خاطر بر او فرستاد و او را به سپاه و لشکرهای غیبی خود که شما آنان را ندیده اید مدد فرمود و ندای کافران را پست گردانید.»  بنابر این در آیات ذکر شده و هم چنین آیاتی از قبیل آیه ی 80 سوره اسراء، آیه ی 14 سوره تغابن، آیه ی 100 سوره نساء، آیات 5 و 72 سوره انفال و آیه ی  58 سوره حج به مهاجرین و رنج‌هایی که کشیدند و کشته هایی که در بین راه دادند و نارضایتی خانواده برخی از مهاجرین از هجرت و .... اشاره می‌کند. «آنان که در راه خدا مهاجرت کردند پس از آن که ستم ها در وطن خود از کافران کشیدند ما در دنیا به آنها جایگاه آسایش و نیکو می دهیم ....»

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  خطبه ی دوم را به زوال آمریکا  و رئیس جمهور  روانی این کشور اختصاص داد و عنوان نمود : همانطورکه مکتب سوسیالیستی نابود شد ، مکتب لیبرال دمکراتیک  آمریکا هم  در حال سقوط و نابودی است  چون رئیس‌جمهور جدید آمریکا تتمه‌ ی آبروی لیبرال دموکراسی را برده است و به قول  مقام معظم رهبری که در 12 آبان در دیدار با جمعی از دانش آموزان فرمود ؛« اکنون نه تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم امریکا رو به افول است بلکه اقدامات رئیس جمهور عجیب و غریبِ فعلیِ امریکا، «لیبرال دموکراسی» را نیز که پایه تمدن غرب است، بی آبرو کرده است. » آمریکا از نظر نرم افزاری  رو به زوال است و یکی دیگر از این دلایل زوال آمریکا در مقابل جهان این است که  می دانید در سال های گذشته  تمام کشورها از آمریکا تبعیت می کردند و هر حرفی که آمریکا می گفت بقیه انجام می دادند اما امروزه می بینید که ابتدا کشورهای اروپایی  از این قائده بیرون آمده اند و آرام آرام همین کشورهای غیر اروپایی نظیر ترکیه هم  به حرف آمریکا گوش نمی دهد و این که رئیس جمهور آمریکا قبل از یوم الله 13 آبان گفته بود ، دور جدید تحریم های ایران شروع می شود اما دیدید که خود همین رئیس جمهور روانی 8 کشور را استثنا اعلام کرد که می توانند نفت از ایران بخرند  و اخیرا هم عراق را به جمع آن هشت کشور اضافه کرد ه است  چون می داند ایران ئو عراق هر دو  اعتقادات مشترکی دارند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه اظهار نمود : ایران 40 سال است که در تحریم  است و همین تحریم ها باعث شد که  ایران از هر نظر پیشرفت کند  و همین دشمن چقدر احمق است چون این تهدیدها باعث شد که ما آنها را به فرصت تبدیل کنیم و ما در این 40 سال روز به روز قوی تر شدیم ؛ «یوشی‌هیرو فرانسیس فوکویاما» فیلسوف آمریکایی، متخصص اقتصاد سیاسی، رئیس گروه توسعه ی اقتصادی بین‌المللی مدرسه مطالعات پیشرفته بین‌المللی پال ایچ. نیتس دانشگاه جانز هاپکینز که اصالتا ژاپنی است و لیبرال دموکراتیک سرمایه داری را خود  ابدا نمود نموده است ، بعد از سقوط شوروی اعلام کرد  که آمریکا تنها قدرت  بی رقیب  در جهان است اما امروز ایشان هم حرف خود را پس گرفته و می گوید آمریکا در سراشیبی سقوط قرار دارد . وقتی یک قمار باز دیوانه  رئیس جمهور آمریکا می شود باید گفت این انتخاب به نفع کل جهان است چون این رئیس جمهور به دست خودش دارد  « کشور ، دولت و حتی مبنای فکری خود را » متزلزل می کند اما در مقابل به نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه کنید  که روز به روز قوی تر می شود .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به انواع و اقسام  ظلم های آمریکا به ایران اشاره کرد و خاطر نشان نمود : «کودتای نقاب معروف به کودتای نوژه » ، «حمله به طبس» ، « ترور شخصیت های سیاسی و مردمی در دهه 60 و بعد از آن»، «تحریک صدام برای جنگ با ایران»، «حمله موشکی به هواپیمای مسافری» ، «حمله به سکوهای نفتی» ، « فتنه ی 88 » ،« تهاجم فرهنگی و یا به عبارتی شبیخون فرهنگی » ، « جنگ نرم و جنگ رسانه ای » ، « تحریم های  مرحله به مرحله ی اقتصادی در طول 40 سالی که گذشت » بخش کوچکی از این ظلم ها و ستم های آمریکا علیه ایران بود و خوشبختانه در تمام طرح ها با شکست مواجه شده است .

آیت الله امام یادآور شد : قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که ایران در اختیار آمریکا بود و فقط 25 میلیون نفر جمعیت داشت ، کشتی کشتی گندم وارد این کشور می شد تا مردم از گرسنگی نمیرند  اما اکنون که در تحریم به سرمی بریم حتی در سال هایی که با خشکسالی مواجه بوده ایم ایران  از نظر تولید گندم خودکفا بوده است  و اگر شما در یک نظرسنجی در کل جهان بخواهید محبوب ترین و منفورترین کشور را  بشناسید خواهید دید که آمریکا منفورترین و ایران محبوب ترین کشورهای دنیا هستند .

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود :  از طرفی دیگر  جایگاه آمریکا در خاورمیانه  یعنی رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل  در جنگ های 33 روزه و 22 روزه  در مقابل نیروهای حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت فلسطین شکست خورد و همین مقاومت ها باعث گردید که گنبد فولادین اسرائیل سوراخ سوراخ شود  و یا در همین کشور یمن که روزانه مورد حملات هوایی عربستان بوده باز هم راه به جایی نبرد ،  در کشورهای عراق و سوریه هم باشکست مواجه شد و حتی نتوانست اربعین حسینی را کم رنگ کند یا بین  مردم عراق و ایران نفاق به وجود آورد  ، اینها نتیجه همین مقاومت ها و گفتن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است  ؛ اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران  روزی  فقط در کشور خود تأثیر گزار بود  الان در کل جهان تأثیر گزار است  و دشمنان بدانند  که راه حل زنده ماندن  سازش کاری و مذاکره نیست .

در مورد مذاکره و یا رابطه با آمریکا که بعد عمیق‌تر مذاکره است، امام خمینی(ره) در جمله‌ای تاریخی فرمودند «تا مادامی که رابطه ی گرگ و میش برقرار است، رابطه ای با آمریکا نخواهیم داشت» و این جمله نمونه بارزی از سیاست های آمریکا در قبال ملت ایران است. شاید آمریکا بخواهد با کشور دیگری رابطه گرگ و میش داشته باشد، اما ملت ایران زیر بار این رابطه نخواهد رفت. در طول ۴۰ سال گذشته رفتار آمریکایی ها در قبال ملت ایران نه‌تنها تغییر نیافته؛ بلکه گرگ، گرگ تر شده است. اما میش میش‌تر نشده بلکه قوی‌تر و با اقتدار بیشتری در حال ظهور و بروز است. لذاهیچ توجیهی ندارد که در شرایطی که رابطه گرگ و میش کماکان در جهان برقرار است، رابطه یا مذاکره ای با آمریکا صورت بگیرد.

محمد حسن پورنعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه که این هفته پشت میز خدمت قرار گرفته بود تا پاسخگوی سئوالات و شکایات مردم باشد اما مراجعه کننده ای نداشت لذا به مناسبت هفته ی وقف به عنوان سخنران  پیش از خطبه های نماز جمعه در مورد وقف و قوانین آن گفت : وقف سنتی کهن و ایرانی است که مردم ایران پس از ورود اسلام به این کشور با آن آشنا شدند. وقف به معنای هدیه ی ابدی برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل چیزی و جاری بودن منفعت آن در جهت خیر و نیکی و رضای خداست. و دقیق تر  وقف عبارت است از این‌که «عین مال حبس و منافع آن تسبیل شود.». جمع این واژه اوقاف است و به مال و زمین وقف شده، موقوفه گفته می‌شود. وقف از جمله عقود معینی است که در فقه اهل سنت و امامیه از اعتبار خاصی برخوردار است.

وی افزود : در قرآن کریم کلمه ی وقف نیامده است، ولی عناوینی همچون «صدقه، خیر، برّ، انفاق، احسان» در قرآن آمده است، و هر یک از این عناوین بر وقف صدق می‌کند، زیرا وقف، هم صدقه است و هم برّ و نیکی است ولی در عین حال عنوانی خاص برای وقف است، یعنی بین وقف و بین این عناوین عام و خاص مطلق است و وقف عنوانی خاص می‌باشد.در اکثر قریب به اتفاق احادیث نیز لفظ وقف به کار برده نشده است اما برای تشویق مردم به آن روایات و حدیث‌های متعددی موجود است و ثواب‌های فراوانی برای کسانی که به انجام آن همت بگمارند وعده داده شده است. یکی از این احادیث حدیث «صدقه ی جاریه» است . یکی از خصوصیات انسان مؤمن تخصیص دادن قسمتی از مالش برای نیازمندان است «و فی اموالهم حق معلوم للسائل والمحروم». یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان مؤمن قسمتی از مالش را در جهت رفع مشکل موسسه‌های خدمات رسانی به اجتماع و نیازمندان وقف می‌کند که دائماً صرف آن شود.

رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ی شهرستان در ادامه به چند نمونه از  وقف هایی که در شهرستان شوش  به عموم مردم خدمت رسانی می کنند اشاره کرد و خاطر نشان نمود : « مرحوم نظام مافی  با ساخت یک بیمارستان  قبل از انقلاب تا کنون به مردم این دیار خدمت نموده است ـ مرحوم زربخش  ، مدرسه ی شهید زربخش را ساخته است که جمعی از دانش آموزان به کسب علم می پردازند و مرحوم فولادگر  هم همین کار را انجام داده و آموزشگاهی به نام فولادگر را ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است  ، همچنین مرحوم عوض زاده با ساخت مسجد امام رضا(ع) و درمانگاه امام رضا(ع)» خدمات قابل توجهی را به مردم ولایتمدار شوش داشته است .

محمدحسن پور نعمت در ادامه به موقوفه های سه سال اخیر در شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : در سه سال گذشته  جمعا 38 موقوفه را وقف کرده و به ثبت رسانده ایم  که« 29 باب مسجد  ـ 4باب حسینیه ـ یک باب فاطمیه ـ یک باب منزل جهت انتقال خون ـ یک قطعه زمین  برای ایجاد دارالقرآن ـ یک باب مغازه ی شش متری و یک باب منزل مسکونی برای استقرار دارالیتام » را شامل می شود .

وی در ادامه تفاوت موقوفه در شهرستان شوش با سایر شهرستان ها را تشریح کرد و یادآور شد : در جامعه  باید بدانیم چه چیزی  نیاز است و دولت نمی تواند آن را حل کند و در چنین مواقعی مردم  در آن راستا وقف می کنند چیزی که در شهرستان ها اجرا می شود ولی تاکنون در شوش مورد بی توجهی قرار گرفته است لذا امیدوارم  خیرین شوش که میخواهند زمین و یا مالی را وقف نمایند در راستایی باشد که واقعا شوش به وجود آن  فضا نیاز مبرم داشته باشد .

رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ی شهرستان شوش در پایان به بخشی از تشریح عملکرد دستگاه خود پرداخت و گفت : بعد از تلاش چند ساله با همکاری سایر دستگاه ها  قسمت شمالی طرح توسعه ی آستان مقدس دانیال نبی(ع)  به میزان 2000متر مربع  به بهره برداری رسید و نمازگزاران  از آن استفاده می کنند  و امیدوارم تا پایان سالجاری  قسمت جنوبی آن نیز مورد بهره برداری قرار گیرد .

وی افزود : در این ضلع جنوبی  موفق شدیم یک باب گرمابه ی عمومی به مساحت 48 مترمربع که متعلق به سه شریک بود را خریداری نماییم و در حال حاضر به عنوان پارکینگ حرم از آن استفاده می شود ؛ این قطعه زمین جز همین طرح توسعه ی حرم در ضلع جنوبی می باشد .

محمدحسن پور نعمت در تکمیل بخش پایانی سخنان خود تصریح نمود : 600 متر آینه کاری  رادر ضلع شمالی و جنوبی شروع کرده ایم که اگر خداوند یاری کندتا پایان همین سال  کامل خواهد شد  و بالاخره ضریح جدیدی توسط هنرمندان اصفهانی برای حرم دانیال نبی(ع) ساخته شده که چهارشنبه 23 آبان ماه 1397 با حضور آحاد مردم این ضریح نصب خواهد شد . در پایان با توجه به این که به اذان ظهر نزدیک شده ایم گزارش تکمیلی خود را طی نشست خبری که از طریق انجمن روزنامه نگاران به اصحاب رسانه و مطبوعات خواسته می شود تعدادی از خبرنگاران فعال را دعوت نماید به سمع و نظر شهروندان خو.اهیم رساند .

رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ی شهرستان شوش در چهار جمله ی کوتاه « واقف ـ موقوف علیهم ـ متولی و مال موقوفه» را بیان نمود :واقف: به شخصی گفته می‌شود که مالک مالی است و قصد دارد آن را در راهی وقف کند.موقوف‌علیهم: شخص یا اشخاصی هستند که مال در راه آنها وقف می‌شود و آنها اجازه‌ی استفاده و بهره‌برداری (حق انتفاع) از مال موقوفه را دارند؛ این اشخاص ممکن است مشخص و محصور باشند که وقف خاص گفته می‌شود و زمانی که موقوف‌علیهم غیرمحصور و وقف بر جهات عامه باشد، وقف را عام می‌نامند.متولی: کسی است که از طرف واقف جهت اداره‌ی مال موقوفه مشخص می‌شود، حتی امکان دارد که خود واقف هم عهده‌دار این سِمت شود. در واقع متولی، مدیر شخصیت حقوقی و امین مال موقوفه است نه نماینده‌ی واقف.مال موقوفه: پس از وقف، دارای شخصیت حقوقی مجزاست و لازم است که شرایطی را دارا باشد. 

 



:: برچسب‌ها: "نماز سیاسی عبادی" و دشمن شکن جمعه: شهرستان شوش" برگزارشد" ,
:: بازدید از این مطلب : 1410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.