دیدار صمیمانه ی هیئت مدیره ی دفتر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با امام جمعه شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 89
:: باردید دیروز : 68
:: بازدید هفته : 89
:: بازدید ماه : 8122
:: بازدید سال : 20811
:: بازدید کلی : 297949
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 1 مهر 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز دوشنبه 31 شهریورماه1399 ساعت 11:30 در اولین روز از هفته ی دفاع مقدس ، هیئت مدیره ی دفتر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با حضور در مصلی نماز جمعه با امام جمعه ی شهرستان شوش دیدار نمودند .

به گزارش شوش نیوز ، کریم ستاوی سرپرست دفتر  فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شهرستان شوش ضمن تبریک به مناسبت هفته ی دفاع مقدس به معرفی اعضای هیئت مدیره پرداخت و به صورت گذرا به معرفی دفتر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) پرداخت و در این راستا گفت : پیش از انقلاب انجمنی وجود داشت که مباحث مهدویت را به صورت تشکیلاتی در سطح کشور دنبال می کرد که با پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه با جریان انقلاب همکاری نکرد و از جانب امام(ره)  نیز کنار گذاشته شد. دلیل این که تفکرات این جریان با تفکرات انقلابی و همچنین آموزه مهدویت از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)  سازگار نبود و آنها معتقد بودند در زمان غیبت هیچگونه اقدام و حرکتی در رابطه با تشکیل حکومت اسلامی نباید صورت بگیرد، بنابراین، پس از فروپاشی این انجمن هیچگونه تشکیلاتی بعد از انقلاب اسلامی در رابطه با مهدویت در سطح کشور فعالیت نمی کرد.

وی افزود: دومین دلیلی که ایجاد چنین بنیادی را در کشور ضروری می کرد این بود که بعد از دفاع مقدس هشت ساله هر روز یک نفر در گوشه و کنار کشور مدعی ارتباط با امام زمان(عج) می شد و افرادی را در اطراف خود جمع می کرد، این مسئله منجر به اقداماتی در سطح کشور برای کنترل آن شد اما چون مردم از آگاهی های کافی در این زمینه برخوردار نبودند افراد سودجو و فرصت طلب می توانستند به بهانه های ارتباط با امام زمان(عج) مردم را دچار مشکل کنند بنابراین، به دلیل گسترش افراد و افکار منحرف در رابطه با مباحث مهدوی تاسیس بنیادی که به صورت سازماندهی شده مباحث مهدوی را در کشور دنبال کند، ضروری بود. لذا  چون نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت فقیه پایه گذاری شده است و ولایت فقیه به نیابت از امام زمان(عج) است یعنی نیابت عام از امام (عج)، به همین جهت باید شناخت درستی از امام(عج) در جامعه و میان مردم وجود داشته باشد. با توجه به این دلایل حجت الاسلام قرائتی پیشنهاد تاسیس سازمانی برای « ارائه، آموزش و کنترل» مباحث مهدوی در کشور را مطرح کرد که با موافقت مقام معظم رهبری، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (ع) در سال 79 تشکیل شد.

در ادامه دکتر علیرضا کریمی از اساتید و مسئول پژوهش دفتر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) به نیازمندی های این دفتر در شهرستان شوش اشاره کرد و یادآور شد : اگر ما موانع داشتن  « یک کتابخانه ی تخصصی با کتب مهدویت شناسی ـ برگزاری همایش پیامبر باران حضرت دانیال نبی(ع) که پرچمدار حضرت مهدی موعود(عج) می باشد در شهر شوش ـ نامگذاری یک  میدان  یا خیابان به نام حضرت مهدی موعود(عج) در پنج شهر تابعه ی شهرستان شوش ـ اختصاص یک تابلو برای نصب اعلانات ـ انتشار یم خبرنامه ی داخلی و یا بروشور برای رفع شبهات خصوصا در روستاها ـ آموزش مهدویت شناسی در مدارس ـ ادارات ـ کانون ها و مساجد برای جوانان و نوجوانان و...... » را برطرف کنیم می توانیم در دهه ی مهدویت  باعث رشد و  ترویج اندیشه ها گام مأثری برداریم .

در ادامه حجت اسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش پیرامون بنیاد مهدویت اظهار داشت : مباحث بنیاد مهدویت زیاد هستند و با یک جلسه نمی توان به نتیجه رسید لذا این جلسه را فقط به معارفه و آشنایی اختصاص می دهیم تا در یک برنامه ی مدون در طول سال  به صورت کاملا تخصصی به موضوع بپردازیم .

وی در ادامه بالفعل بودن  را یک عقب ماندگی دانست و در این راستا در جمله ای کوتاه  تصریح نمود : متأسفانه ما وقتی دشمن به یک قدرت رسید تازه ما متوجه می شویم که این قدرت را داریم ؛ بنیاد مهدویت زمانی ایجاد شد که « یوشی‌هیرو فرانسیس فوکویاما ، پژوهشگر و تاریخ‌نگار ژاپنی الاصل و تبعه آمریکا ، فیلسوف آمریکایی، متخصص اقتصاد سیاسی، رئیس گروه توسعه ی اقتصادی بین‌المللی مدرسه مطالعات پیشرفته بین‌المللی پال ایچ » گفت : یکی از قدرت های شیعه بحث مهدویت است و ما باید این را مورد هدف قرار دهیم وقتی ما این را شنیدیم آمدیم بنیاد مهدویت را ایجاد کردیم و این یعنی ما اندیشه های سبز و قدرت هایی داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم ولی متأسفانه دست به آنها پیدا نمی کنیم تا دشمن اول به آن دست یابد این می شود انفعال لذا ما باید کاری کنیم که از انفعال به بالقوه برسیم .



:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.