دیدار صمیمیانه ی امام جمعه ی شهرستان شوش با اصحاب رسانه و مطبوعات در مصلی برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 75
:: باردید دیروز : 68
:: بازدید هفته : 75
:: بازدید ماه : 8108
:: بازدید سال : 20797
:: بازدید کلی : 297935
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 27 شهريور 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

اولین دیدار صمیمی اصحاب رسانه و مطبوعات با حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش هم زمان با روز  «شعر و ادب فارسی و  روز بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 10صبح روز پنج شنبه 27 شهریورماه 1399 اصحاب رسانه و مطبوعات با امام جمعه ی شهرستان شوش به مدت دو ساعت و بیست دقیقه دیدار و گفتگو نمودند و در این دیدار دوستانه ، امام جمعه ی شهرستان شوش 115دقیقه از وقت خود را به معرفی و طرح سئوالات اصحاب رسانه و مطبوعات اختصاص داد که خبرنگاران هر کدام به معضلات و نیازمندها و بعضا بی توجهی ها به پنجمین شهر مذهبی ایران پرداختند .

خبرنگاران از « تنگنا قرار گرفتن شهر شوش توسط میراث فرهنگی ـ بی توجهی به پروژه های نیمه کاره ، بی توجهی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان که حدود 13 ماه است با کفیل مدیریت می شوند ، مسائل و مشکلات شهر حرریاحی ، منطقه ی صنعتی هفت تپه ، بازارچه ی مرزی فکه ، منطقه ی ویژه ی اقتصادی ـ استفاده از خبرنگاران در شورای راهبردی شهرستان شوش ـ توجه ویژه به طرح جامع آستان مقدس دانیال نبی(ع) و......» سخن گفتند و امام جمعه مطالب مطرح شده را یادداشت کرد .

 

سپس امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن خوش آمد گویی به اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شوش که  در واقع «سردمداران مطالبه گری این دیار به حساب می آیند » گفت : می خواهم با شما عزیزان چند نکته را در میان بگذارم ؛ همه ی شما واقف هستید در دنیایی که امروز زندگی می کنیم ، جنگ  «جنگ رسانه ای» است ، آن کشور و آن شخصی پیروز است که رسانه ی قوی تری داشته باشد و آن کسی ضعیف تر است که قدرت رسانه را نادیده بگیرد و شما بدانید که قوی ترین سلاح در اختیار شماست ولی باید به جا و درست از آن استفاده کنید که توضیحات لازم را در این خصوص می گویم .

وی افزود : سال 2001 میلادی مقاله ای چاپ شد تحت عنوان «پیروزی بدون جنگ» . به دلیل آن‌که در این دوران هرگز درگیری نظامی مستقیم میان نیروهای ایالات متحده ی آمریکا و اتحاد جماهیر  شوروی به وجود نیامد اما گسترش قدرت نظامی و کشمکش‌های سیاسی منجر به جنگ‌های نیابتی و درگیری‌های مهم بین کشورهای پیرو و هم‌پیمانان این دو ابرقدرت شد، از واژه ی « جنگ سرد  یا جنگ بدون شلیک »برای توصیف این جنگ استفاده می‌شود. «جنگ رسانه ای» به دو دسته «رسانه های خبری و رسانه های تصویری ، سرگرمی» تفکیک می شوند. که هر دسته با شیوه مخصوص به خود، اهداف جنگ را پیش می برند. «یکی از مهم ترین بخش های رسانه تصویری،سرگرمی سینماست که یک ابراز ارتباط جمعی محسوب می شود.» آمریکا و صهیونیست بسیار سریع به تاثیر سینما و اهمیت آن در استفاده تبلیغاتی و جنگ پی بردند و برای کنترل این ابزار تلاش بسیاری کردند.

وی افزود : «آمریکا همواره خودش را در موضع منجی و قهرمان و طرف مقابل را در موضع شر و باطل قرار داده است. گویی آمریکایی ها تنها موجوداتی می باشند  که  به فکر توسعه و رشد جهان هستند و هر آن کس که مقابل آن قرار دارد علیه جهان است و بر این اساس آمریکا قهرمانی است که می خواهد جهان را نجات دهد. گاهی این تصویرسازی به حدی اغراق آمیز می شود که دشمن را به موجود فرازمینی تبدیل می کند و خود هم ابرقهرمان آن قصه می شود.» ؛ «یکی از راه های رقابت روسای جمهور آمریکا، دیده شدن در رسانه است. این موضوع که کدام یک از آن ها نمایش های موفق رسانه ای از خود عرضه کنند در مقبولیت چهره سیاسی آن ها تاثیرگذار است. بنابراین در تحلیل رفتار رئیس جمهور آمریکا با روسای آمریکا این تفاوت وجود دارد که بین کنش نمایش و حقیقت خودشان مرز وجود دارد. بر این اساس بسیاری از حرکت ها، حرف ها و  برخوردهای آن ها طراحی شده و نمایشی بوده است.»

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل نکته ی اول خود که همان جنئگ رسانه ای است یادآور شد : «بااین حال ما تصویر قدرتی که آمریکا از خود نشان می داد را شکستیم اما به دلیل ضعف رسانه ای که داریم نتوانستیم آن طور که باید این را به جهان نشان دهیم و بگوییم آن ابرقدرت پوشالی نابودشده است. استفاده دیگر آمریکا و صهیونیست از هالیوود این است که در مورد یک موضوع به قدری فیلم می سازند و پمپاژ رسانه ای می کنند که جهانیان می گویند مگر می شود واقعیت نباشد و این همه فیلم بسازند؟ مانند کشتن یهودیان در جنگ جهانی دوم. ذهن مخاطب را درگیر می کنند و به مخاطب در مورد یک نکته، هزاران اطلاعات درست و غلط می دهند.»

وی افزود: شما بررسی کنید شرکت آمازون یکی از برگترین شرکت های خرید اینترنتی و یا شرکت فیسبوک که «اینستاگرام و واتساپ » را در اختیار دارد هر دو شرکت متعلق به کشور آمریکا هستند ، شما سرچ های خود را از طریق گوگل انجام می دهید که این هم در اختیار آمریکاست ؛ نرم افزاد اندروید یک سیستم‌ عامل برای موبایل است ، نخستین گوشی مبتنی بر اندروید توسط شرکت« اچ‌تی‌سی» با همکاری «تی ـ موبایل» تولید شد.که متعلق به کشور انگلیس خبیث است و در واقع پر مصرف ترین نرم افزارهای پیام رسان خبری متعلق به آمریکا هستند . از آن گذشته  اگر دقت کرده باشید وقتی می خواهید در گوشی های اندروید خود از این پیام رسان ها استفاده کنید از شما می خواهد که حتما جهت یاب خود را روشن نگه دارید ، چرا؟ چون می خواهد مسیر حرکت شما را بداند که کجا می روید ، بیشتر چه چیزهایی را خرید می کنید و بر اثر سرچ هایی که می کنید می داند که به چه موضوع هایی علاقه مند هستید و در اینستاگرام چیزهایی را که به شما نشان می دهد بر اساس علایق شماست  و تا این جهت یاب را روشن نکنید به شما خدمات نمی دهد ؛ در واقع دشمن قصه ی اصلی را فهمیده است و «امروز اگر شما می خواهید موفق باشید ؛ آن چیزی که شما را پیروز می کند رسانه است .» پس الان می دانیم که رسانه خیلی قدرتمند است و الان در اختیار شماست .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه تصریح نمود : باید از این رسانه ای که در اختیار دارید استفاده کنیدولی همانطور که گفتم به جای خود و به درستی ، برای اثبات گفته ی خودم به یک چاقو اشاره می کنم ، اگر یک چاقو را به دست یک متخصص و جراح بدهیم با آن چاقو جان انسانی را نجات می دهد اما اگر همین چاقو را به یک قاتل بزنیم  جان انسان را می گیرد پس رسانه به خودی خود نه می تواند بد باشد و نه خوب مهم این است که شما خبرنگاران چگونه از رسانه استفاده کنید .« امروز شما سردمداران مطالبه گری در شهرستان شوش هستید » ذائقه ی مردم با رسانه عوض می شود ، زمانی مردم دوست داشتند  پای تلویزیون بنشینند و فیلم های کابایی ببینند ، زمانی فیلم های هالیودی را نگاه می کردند ، زمانی هم به دیدن فیلم های عشق و عاشقی رو آورده بودند و خلاصه هر ذائقه ای که مردم داشته باشند توسط رسانه قابل تغییر است . یعنی بر اساس آن چیزی که شما برای مردم رائه می دهید برای آنها ذائقه سازی کرده اید . اگر رسانه های ما مطالبه گری قوی ولی در کنار آن با اخلاق مطالبه گری ؛  یعنی من اگر با مسئولی کار دارم با شخصیت حقوقی آن کار دارم و عملکردی که انجام داده اگه  اشتباه بوده و یا ضعیف عمل کرده کار دارم و اصلا نباید به سراغ شخصیتی حقیقی آن بروم و با آبروی آن مسئول بازی کنم .

امام جمعه ی شهرستان شوش خاطر نشان نمود : این که می گویید مردم شوش قانع ترین مردم ایران هستند کاملا درست است  چون به حداقل امکانات و تجهیزات راضی هستند ؛ این خیلی بد است از قدیم گفته اند تا بچه ای گریه نکند به آن شیر نمی دهند ، الیته مثل این رسانه های تهران نباشد که یا به همدیگر توهین می کنند ، این با آن یکی ضد است و آن یکی دیگر همکار خود را نمی تواند تحمل داشته باشد ، بلکه خبرنگاران اگر می خواهند سفیران مطالبه گری باشند باید برای داشتن شهری توسعه یافته ، آباد و شاد تلاش کنند ، خصوصا شهرستانی نظیر شوش با این همه ظرفیتی که دارد ، من بپه ی همین حوالی هستم و با شوش غریبه نیستم ولی الان که بعد از ده سال وارد شوش شدم چیزهایی را دیدم که قبلا که در عمق قضیه نبودم نمی دانستم چنین مواردی در شوش وجود دارد ، ده سال در شهرستان امیدیه بودم ولی فقط صنعت کشاورزی شوش ده تا شرکت نفت امیدیه را می تواند بخرد و بفروشد .شما به دنبال آن نباشید که به آن سمت بروید همین کشاورزی شما اگر با هم متحد شویم و  مطالبه گری کنیم و به دنبال آن باشیم که صنایع تبدیلی آن در شوش و در کنار آن صنایع بسته بندی احیا شود به جرأت می توان گفت هیچ جوان بیکاری در شوش مشاهده نخواهد شد .

وی افزود : یکی از خبرنگاران به ایجاد صنایع پتروشیمی اشاره کرد ، آیا می دانید اگر پتروشیمی در شوش ایجاد شود هم به آب و هم به کشاورزی زیان وارد می شود ؟ لذا می خواهم در مورد چیزی که می خواهید مطالبه گری کنید اول مطالعه کنید و وقتی سندی به دست آوردید که ایجاد فلان صنعت برای شهرستان شوش منفعی دارد و به دیگر صنایع زیانی وارد نمی کند آن موقع برای ایجاد آن مطالبه گری کنید . شما در نظر بگیرید در شهرستان امیدیه لوله ی نفتی از زمین های کشاورزی به قطر 48 اینج عبور می کرد که به خاطر سهل انگاری سال گذشته آن لوله ی صادراتی  منفجر شد هر چند تلفات جانی نداشت اما تا زمانی که این لوله خاموش شد ، نفتِ آن لوله ، بخش وسیعی از زمین های کشاورزی را در برگرفت و آن زمین دیگر غیر قابل کشت شد .لذا چیزی را که دارید روی آن مانور بدهیم و مطالبه گری کنیم .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به دومین نکته ی خود اشاره کرد و گفت : در بحث رسانه ها یک آفتی  وجود دارد و آن هم « شایعه سازی» است ، دشمن با ابزاری که در اختیار دارد از این شابعه سازی استفاده می کند ؛ این استکبار رسانه ای در فضای شایعه سازی با تخریب کارهایی انجام می دهند که افرادی را که می خواهند در اختیار بگیرند ، « بی تردید جهان کنونی دچار تهاجم رسانه ای جهان استکبار به ویژه تهاجم خبری است و راه مبارزه با این پدیده ضد انسانی تشکیل جبهه مقاومت خبری در جهان به ویژه جهان اسلام است.» ولی شما عزیزان به دنبال اصلاح و پیشرفت هستید ، قطعا اگر حرفی را من بدون سند بگویم یا به رشته ی تحریر درآورم خودم را گیر می اندازم ، آقا امیرالمؤمنین می فرماید : « از بین کفر و ایمان چهار انگشت فاصله است » بین چشم و گوش و یا به عبارتی شنیدن و دیدن چهار انگشت فاصله است .اگر من حرف مستند بزنم از احدی نخواهم ترسید هر کس از گفته های من برداشتی غلط داشت سند رو می کنم .

وی در ادامه به خاطره ای از سال1393 با یکی از خبرنگاران شهرستان امیدیه اشاره کرد و یادآور شد : این خبرنگار یک سری مطالب را بدون سند مطرح کرد و به همین دلیل شش ماه به زندان رفت وقتی از زندان آزاد شد ، قبل از اینکه این اتفاق بیوفتد من شناختی از این خبرنگار نداشتم ، او را نزد خود آوردم و به او گفتم من از این به بعد از شما حمایت می کنم ولی به شرطها و شروطها و شرط این است که هر حرفی که می خواهی بزنی یا مطلبی را منعکس کنی اولا مستند باشد دوما کاری به شخصیت حقیقی مدیران و مسئولین نداشته باش و وارد حریم خصوصی آنها نشو و تا زمانی که من در امیدیه بودم از ایشان حمایت کردم چون شرطی را که با او داشتم رعایت کرد و دیگر از هیچ مسئولی نترسید چون هر خبری که منتشر می کرد برای خبرش سند داشت و گاها در حضور رئیس دادگستری و یا دادستان داد و بی داد می کرد  و مسئولین هم چون می دانستند این خبرنگار دیگر بی گدار به آب نمی زند شکایتی از او نکردند. اگر شما برای خبری که منتشر کردید سندی نداشتید حتما باید برای آن سندی پیدا کنید .

امام جمعه ی شهرستان شوش  افزود :« شما خبرنگاران شوش اگر با هم متحد باشید و مستند هم صحبت بکنید مطمئن باشید اولین حامی شما من هستم و در کنارتان خواهم بود چون اعتقاد دارم مطالبه گری باید دست بچه های انقلاب باشد .» ما نباید اجازه دهیم دیگران بیایند و موضوع هفت تپه را مطالبه گری کنند ؛ این اتفاق که افتاد اولین کسانی آمدند و سؤاستفاده کردند کمونیست ها بودند بگذریم از این که تعدادی از اینها را دستگیر کردند ، به کمونیست بودنشان هیچ شکی وجود نداشت ، چرا؟ چون بچه های انقلاب نیامدند و به همین دلایل آنها آمدن و سوار کار شدند ؛ این که نماینده ی ولی فقیه در استان خوزستان وسط میدان می آید و حرف می زند به خاطر این که بر کار اشراف داشته باشد تا فردا کسی دیگر به خود جرأت ندهد ورود داشته باشد چون اگر ایشان حرف نزند قطعا یکی دیگه ورود پیدا می کند و آن فرد معلوم نیست  صلاح ما را بخواهد یا دنبال اغتشاش و آشوب خواهد بود و یا کلا به دنبال این است کلا شهرستان شوش از بین برود ؛ به هر جهت باید مطالبه گری با رعایت اخلاق در اختیار ما باشد ؛اگر این اتفاق بیوفتد و شما سفیران مطالبه گری باشید شک نداشته باشید که منم در کنار شما خواهم بود .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در بخش پایانی سخنان خود به عشق و تعصب به شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت : من اگر به جایی علاقه مند باشم و تعصب آنجا را داشته باشم اصلا برایم مهم نیست که کسی به طرف ما بیاید ، احترام بگذارد یا نگذارند ، پنج ماشین به دنبالم راه بیافتندیا از کاروان خبری نباشد برای من توفیری ندارد ، مگه خیلی از این آقایان که در شهرستان هایی که متولد شده اند و برای زادگاه خود کاری بکنند ؛ چه انتظاری دارند ؟ حال کاروانی به دنبالش راه بیوفتد یا نیوفتد چه فرقی برایش دارد ؟ مهم تعصبی است که باید به زادگاهش داشته باشد با عشق و علاقه برای شهرش کار کند ؛ ممکن است کسی عاشق جایی باشد ولی از آن شهرستان ضربه ببیند ولی به خاطر عشق خودش از خدمت رسانی به شهرش دریغ نمی کند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل بخش پایانی سخنان خود تصریح نمود : عقابی در حال پرواز بود تیری به او خورد به تیر نگاه کرد دید که این تیر از پرهای خودش است گفت : « از ماست که بر ماست» نمی خواهم که به صورت عمقی به این موضوع ورود کنم ولی اداره ی که با کفیل مدیریت می شود و مدیرکلش از بچه های شهرستان شوش است باید این موضوع بررسی شود تا این مشکل حل شود .

وی افزود: من نکاتی را که شما گفتید یاد داشت کرده ام و قطعا به مسائلی که می توانم ورود خواهم کرد اما می دانید که من در دستگاه اجرایی مسئولیتی ندارم و مثل شما خبرنگاران هستم و فقط یک تریبون در اختیارمان است و از طریق این تریبون فریاد می زنیم ولی بعضی وقتها « گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ـ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است » ولی ما به امید خدا کاری می کنیم که با مطالبه گری شما عزیزان این فریاد به جایی برسد  .

در پایان امام جمعه ی شهرستان شوش ، طی حکمی سجاد عبیدی پور مدیر مسئول پایگاه خبری  را به عنوان مسئول روابط عمومی دفتر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش منصوب نمود و در این راستا گفت : سجاد عبیدی پور در دفتر امام جمعه نماینده ی شما اصحاب رسانه و مطبوعات است ولی این به آن معنا نیست که شما نباید با دفتر و ستاد قطع ارتباط کنید بلکه هر وقت کاری داشتید و یا خواستید کمکی به ما کنید دفتر امام جمعه به روی شما باز است .



:: بازدید از این مطلب : 744
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.