امام جمعه ی شوش گفت : اگر مسئولین خلاف منویات رهبر عمل کنند ، آن پستی که گرفته اند غصبی و آن حقوقی ک
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 147
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 423
:: بازدید ماه : 8112
:: بازدید سال : 20801
:: بازدید کلی : 297939
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 21 شهريور 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس : عباس کرم الهی ـ سجاد عبیدی پور

نماز عبادی سیاسی جمعه ی این هفته جمعه 21 شهریورماه1399 همچون هفته ی گذشته به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلی نماز جمعه ی شهرستان شوش با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط محمدرضا تریچی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش سخنان خود را با قرائت دعای سلامتی برای آقا صاحب الزمان(عج) فرج آغاز نمود و گفت : « بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ـ اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَه بنِ الحَسَن ـصَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ ـ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ ـ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً ـ وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً ـ وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا » ، « أُوصِيكُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَى اللَّهِ الَّذِي ضَرَبَ الْأَمْثَالَ وَ وَقَّتَ لَكُمُ الْآجَالَ وَ أَلْبَسَكُمُ الرِّيَاشَ وَ أَرْفَغَ لَكُمُ الْمَعَاشَ وَ أَحَاطَ بِكُمُ الْإِحْصَاءَ وَ أَرْصَدَ لَكُمُ الْجَزَاءَ وَ آثَرَكُمْ بِالنِّعَمِ السَّوَابِغِ وَ الرِّفَدِ الرَّوَافِغِ وَ أَنْذَرَكُمْ بِالْحُجَجِ الْبَوَالِغِ، فَأَحْصَاكُمْ عَدَداً وَ وَظَّفَ لَكُمْ مُدَداً فِي قَرَارِ خِبْرَةٍ وَ دَارِ عِبْرَةٍ أَنْتُمْ مُخْتَبَرُونَ فِيهَا وَ مُحَاسَبُونَ عَلَيْهَا »

وی در ادامه ابتدا خود و سپس نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت نمود با اشاره به روایتی از علی  ابن حسین(ع) امام زین العابدین(ع) و اظهار داشت : « ابنَ آدَمَ ، لا تَزالُ بِخَيرٍ ما كانَ لكَ واعِظٌ مِن نَفسِكَ ، و ما كانَتِ المُحاسَبَةُ مِن هَمِّكَ ، و ما كانَ الخَوفُ لَكَ شِعارا ، و الحُزنُ لَكَ دِثارا . ابنَ آدمَ ، إنّكَ مَيِّتٌ وَ مبعوثٌ و مَوقوفٌ بَينَ يَدَيِ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ و مَسؤولٌ فأعِدَّ جَوابا .حديث /// اى فرزند آدم! تا زمانى كه واعظى درونى دارى و به محاسبه نفْس اهتمام مى ورزى و ترسْ جامه زيرين تو باشد و اندوهْ بالاپوشَت ، پيوسته در خير و صلاح خواهى بود. اى فرزند آدم! تو مى ميرى و برانگيخته مى شوى؛ و نيز در برابر خداوند عزّ و جلّ نگه داشته مى شوى و بازخواست مى شوى؛ پس جوابى آماده كن. » یکی از نکات مهم برای انسان مؤمن لازم است داشتن « واعظ درونی » است ؛ کسی که از درون  به انسان بگوید این کار را انجام بده و آن کار را انجام نده . این تعبیر در روایات متعدد به شیوه های گوناگون آمده است .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  یادآور شد : بنا به حدیثی از امام جواد)ع) انسان مؤمن به سه چیز نیاز نیاز دارد « اَلمُؤمِنُ یَحتاجُ إلی ثَلاثِ خِصالٍ: تَوفیقٍ مِنَ اللهِ، وَ واعِظٍ مِن نَفسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّن یَنصَحُهُ /// توفیق از سوی خداوند ، واعظی از درون خود ، پذیرش نسبت به کسی که او را پند می دهد.» انسان همواره نیازمند موعظه و پند است. «موعظه و پند، غذای معنوی و ملکوتی است که باطن و روح انسان را پرورش می دهد و زمینه سعادت و خوشبختی را در دنیا و آخرت فراهم می کند.» پند پذیری، اخلاق صالحان و اولیاست. پند پذیری؛ یعنی این که انسان از هر حادثه، جریان و گفتار مناسبی عبرت بگیرد و آن تجربه را به کار بندد . واعظ درونی نسبت به واعظ بیرونی اولویت دارد ، گاهی اوقات ممکن است خیلی از افراد در منابر حضور داشته باشد و استاد اخلاق داشته باشد ولی اگر واعظ درون نداشته باشد رشدی نخواهد داشت ؛ واعظ درونی به تعبیر ساده همان است که آدم وقتی مرتکب خطا و یا گناهی می شود آن واعظ درونی وی را مورد سرزنش قرار می دهد وقتی اشتباهی را انجام می دهد دچار یک دلشوره می شود و چیزی از درونش می گوید چرا این کار را انجام دادی ؟ به آن واعظ درونی می گویند .و اگر انسان واعظ درون را از دست داد ، گناه را مرتکب شد و عصیان را انجام داد و در مقابل خداوند عالم ایستاد و هیچ کس به او نگفت چرا این کار را انجام دادی و یا چرا این کار را انجام ندادی ، بدانید که چنین انسانی به ابتدای سراشیبی سقوط رسیده است .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل با اشاره به این که حسد ایمان را از بین می برد تصریح نمود : انسان اگر حسد داشته باشد این ریزیله را در وجود خود نمی گردد ؛ چون واعظ درونی ندارد ؛ در دنیا کسی موفق است سعادتمند شود و واعظ درونی را در خودش تقویت کند ؛ اما اگر انسان  زیاد گناه انجام دهد واعظ درونی را در خود می کشد .کشتن واعظ درون  چطوری به وجود می آید؟ وقتی ما  به انجام دادن گناه عادت کنیم ؛ وقتی برای اولین بار انسان گناهی را انجام دهد واعظ درونی به او می گوید چرا این کار را انجام دادی ؟ بار دوم و سوم به همین روال واعظ درون  به انسان تلنگر می زند اما اگر توجهی نداشته باشد و به گناهان خود ادامه دهد گاها گناهان کوچک به گناهان بزرگ و گناهان کبیره تغییر می یابند .

وی افزود : گاها برخی از افراد در ایام  شهادت سید الشهداء حضرت امام حسین(ع) در خیابان وقتی که درون ماشین شخصی خود در حال رانندگی است ترانه های مبتذل را با صدای بلند پخش می کند و به این کار خود افتخار هم می کند و با سینه ی سپر کرد در خیابان ها تردد می کند و کسی هم جرأت نمی کند که او را نصیحت کند ؛ این اشخاص نه این که واعظ درونی ندارند بلکه شیطان درونش  به آنها می گوید گناهان بزرگتری انجام دهید .

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود به دومین نکته اشاره کرد و گفت : اگر ما واعظ درونی را داشته باشیم ولی اگر اعتماد به محاسبه ی نفس نداشته باشیم باز مرتکب گناه خواهیم شد ؛ محاسبه ی نفس یعنی آدم بداند در این دنیات چه چیزی را انجام داده است « چه خیر و چه شر» . گشودن آغوش باز به روی پندهای آموزنده و هشدارهای دلسوزان، نشانه خردمندی و عاقبت اندیشی است. هم از خداوند، توفیق بطلبیم، هم چراغ وجدان را در درون خود روشن نگه داریم، هم پند دیگران را به گوش جان بشنویم و بپذیریم.

وی برای اثبات گفته ی خود اظهار داشت : فرض کنید فردی می خواهد به مسافرت برود و چمدانش را جلو خود گذاشته است  ، چشم هایش را بسته باشند و سپس از اطراف خود بخواهد وسایل مورد نیاز را جمع آوری کرده و درون چمدان بگذارد آیا می تواند همه ی وسایل مورد نیاز را درون چمدان قرار دهد ؟ در مرحله ی دوم همان شخص با چشم باز  اگر بخواهد وسایل مورد نیاز را جمع آوری کرده و درون چمدان قرار دهد آیا دقیق تر و راحت تر نمی تواند این کار را انجام دهد؟ قطعا با چشمان باز  می توانید وسایلی که در مسافرت نیاز دارید را جمع آوری کنید و از بردن  وسایل غیر ضرور اجتناب می کنید و حتی از بردن وسایل خراب دوری می کنید ؛ حال اگر در این دنیا دستمالی روی چشمان شما ببندند و بگویند یک روز زندگی کند می گویی « انسان عاقل که این کار را انجام نمی دهد » ؛ برای سفر دائمی که همیشگی و جاودانه است چرا چشمان خود را باز نمی کنیم؟ عمری از من می گذرد هنوز نمی دانم که کاری کار هستم و این باری را که بسته ام برای فردای قیامتم آیا اعمالی هست که به دردم بخورد ؛ این را محاسبه ی نفس می گویند یعنی مواظب اعمال خود باشیم  که گناهانمان بر کارهای خوبمان غلبه نکنند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به توفیق از طرف خداوند اشاره کرد و یادآور شد : « توفیق» زمانی حاصل می شود که همه ی اسباب و عوامل برای رسیدن به هدف و تأمین خواسته ها، فراهم و هماهنگ باشد .توفیق دهنده ی اصلی خداوند است. پیامبران الهی با هم با گفتنِ «و ما توفیقی اِلّا بالله»، فراهم شدن برنامه ها و عوامل هدایت بشر را از سوی خدا می دانستند. این نگاه توحیدی، سبب می شود انسان بیش از آن که به فکر و نیروی خودش تکیه داشته باشد، به توفیق الهی و سبب سازی پروردگار اعتماد کند، زیرا همه ی عوامل در دست اوست.

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم  مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و گفت : در بحث اخلاقیات و افعال رفتاری ما هم نسبت به شخص و هم نسبت به جامعه مسئولیم ؛ همانطور که شخص به واعظ درونی دارد ؛ جامعه هم نیاز به واعظ درونی دارد  ؛ در تعبیر گفتمان امروز این واعظ درونی جامعه ؛ « نقد درون سازمانی» است .و این نقد درون سازمانی همان واعظ درونی است که انسان باید به واعظ درونی خود عمل کند یعنی این که ما قبل از این که توسط دشمن مورد نقد بی رحمانه  قرار گیریم ؛ خودمان درون سازمانی همدیگر را نقد کنیم .

وی افزود : قبل از این که دشمنان پای کار قرار بگیرند و نسبت به معضلات و مشکلات ما حرف بزنند و در چنین مواقعی آن حرف زدن های دشمنان از روی عناد ، بغض و از روی کینه است ، خودمان دور هم بشینیم و مشکلات را با هم دیگر حل و فصل  نماییم ؛ این می شود همان واعظ درونی و این واعظه ی درونی جامعه ی ما را نه این که تضعیف نمی کند بلکه آن را تقویت می بخشد و جامعه شاداب خواهد شد و این مطالبه گری که هفته ی گذشته به آن اشاره کردم که البته بنابر همان اخلاق و رفتار مطالبه گری که امامین انقلاب فرمودند این هم همان موضوع است . ما شخصیت همدیگر را نقد نکنیم بلکه رفتار و عملکرد همدیگر را نقد کنیم  نه به موارد که به عملکرد اشخاص ربطی نداشته باشد و آبروی مؤمنی را ببریم به این بهانه که می خواهیم نقد کنیم خیر این آبرو بردن است ، این جرم است .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 19 اسفندماه1389 پیرامون اهانت و هتک حرمت که خلاف شرح و اخلاق است اظهار داشت : مقام معظم رهبری می فرماید : « فضای اهانت و هتک حرمت در جامعه، یکی از آن چیزهائی است که اسلام مانع از آن است؛ نباید این اتفاق بیفتد. فضای هتک حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سیاسی است. انتقاد، مخالفت، بیان عقاید، با جرأت، هیچ اشکالی ندارد؛ اما دور از هتک حرمت ها و اهانت ها و فحاشی و دشنام و این چیزها. همه هم در این زمینه مسئولند. این کار علاوه بر اینکه فضا را آشفته می کند و اعصاب آرام جامعه را به هم میریزد  که امروز احتیاج به این آرامش هست  خدای متعال را هم از ما خشمگین می کند. « من می خواهم این پیامی باشد به همه‌ی آن کسانی که یا حرف می زنند، یا می نویسند؛ چه در مطبوعات، چه در وبلاگها. همه‌ی اینها بدانند، کاری که می کنند، کار درستی نیست. »مخالفت کردن، استدلال کردن، یک فکر سیاسی غلط یا یک فکر دینی غلط را محکوم کردن، یک حرف است، مبتلا شدن به این امرِ خلاف اخلاق و خلاف شرع و خلاف عقل سیاسی، یک حرف دیگر است؛ ما این دومی را به طور کامل و قاطع نفی می کنیم؛ نباید این کار انجام بگیرد. متأسفانه بعضی این کار را می کنند. «من به خصوص به جوان ها توصیه می کنم. بعضی از این جوان ها بلاشک مردمان با اخلاص و مؤمن و خوبی هم هستند، اما خیال می کنند این وظیفه است؛ نه، من عرض می کنم این خلاف وظیفه است، عکس این وظیفه است. البته از نفوذها، از اغواهای شیطانی دشمنان، از دخالتهای دشمنان هم نباید غفلت کرد. همان طور که امام بارها میفرمودند، گاهی اینجور افراد وارد اجتماعات پرشور و مؤمن و مخلص می شوند و آنها را به یک سمتی و یک حرکتی می کشانند؛ از این هم نباید غفلت کرد؛ هم غفلت های ناشی از احساساتی شدن، هم ناشی از ندیدن دست های دشمن. بنابراین من به خصوص از جوان ها می خواهم که نگذارند این فضای غیبت و تهمت و فحاشی و هتاکی و شکستن حرمت ها ادامه پیدا کند. »

وی افزود : ما نقد را نیاز داریم ولی هتاکی را نیاز نداریم ، جوانان باید به وسط بیایند و از مسئولین مطالبه گری کنند ؛ مسئولی که در نظام و حکومت اسلامی پست گرفته ، در ادبیات اسلامی ما این مسئول بر اساس آن تنفیذی که مقام ولایت انجام داده است ، (کسانی به صورت مستقیم منصوب رهبری هستند  و افرادی هم منتخب هستند ولی آن انتخاب هم تنفیذ و تأیید دارد ؛ پس تمام کسانی که پست می گیرند بر اساس آن شاخصه های ولایت و رهبری مسئولیت را برعهده می گیرند )  «نکته ی اصلی اینجاست که اگر این مسئولین خلاف منویات رهبر عمل کنند ، اگر اعتقادی به ولایت نداشته باشند ، اگر حرف های رهبر را پشت گوش بیاندازند ، آن پستی را که گرفته اند غصبی است و آن حقوقی را که دریافت می کنند شرعا حرام است» نظام ، نظام اسلامی است و نظامی است بر پایه ی نظریه ی ولایت فقیه ، هر وقتی کسی مسئولیتی را می پذیرد یعنی به تمام آن چیزی که رهبر فرموده ، صحه گذاشته و قبول کرده است ، در هفته ی آینده به شاخصه ها و مؤلفه های انقلابی گری به کلام  رهبری در این باب  مرور خواهیم کرد ، با مردم بودن ـ ساده زیستی ـ مقابله با هر گونه تضاد و بی عدالتی و ثروت اندوزی ؛ البته تروت اندائزی چیز بدی نیست ولی خیلی اوقات مشاهده می شود عده ای با ثروت اندوزی متأسفانه عده ای از اقشار ضعیف جامعه را ضعیف تر کرده اند برای جمع آوری ثروت خود .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه داستان قصابی که یک تکه شیشه به چشمش فرو رفته بود را بیان نمود و درر این راستا اظهار داشت : قصابی یک تکه شیشه به چشمش فرو رفته بود با یک راسته از گوشت گوسفندی نزد شخصی رفت که می گفتند هر چیزی در چشم رفته باشد را بیرون می آورد و چشم را مداوا می کند ، آن شخص راسته ی گوشت را گرفت و چند بار با چشک قضاب ور رفت تا این که چشم درد قصاب بر طرف شد ، این کار را چند بار دیگر انجام داد و هر بار یک راسته گوشت به آن شخص می داد تا این که یک بار دیگر قصاب رفت تا چشمش را مداوا کند آن شخص حضور نداشت ولی شاگردش  در محل کار بود ، این بار شاگرد شیشه را از چشم قضاب بیرون کشید  و وقتی که شاگرد موضوع را با استادکارش در جریان گذاشت ـ استادکار ناراحت شد و گفت : من از این طریق پول در می آوردم حالا شما کاری کردی که دیگر گوشتی  برای ما نمی آورد .این کار خیلی بد است ، الان زخم جامعه هم برای عده ای نان شده و برای بهبودی آن چوب لای چرخ می گذارند .

حجت الاسلام شیخ مهدی  علیزاده اصل در ادامه به اهانت روزنامه ی فرانسوی شارلی ابدو اشاره کرد و در این راستا خاطر نشان نمود : اهانتی که ساحت مقدس آقا رسول الله(ص) صورت گرفته ، این فعل که قطعا محکوم است و ما دور هم جمع شده ایم تا یک بار دیگر این اهانت را محکوم نماییم در این راستا می خواهم به سه نکته اشاره کنم که چرا این هتاکی ها انجام می شود چون این بازنشر یک کاریکاتوری بود که سابق بر این هم انجام گرفته بود و چیز جدیدی نبوده است ولی چرا این بازنشر مکرر صورت می گیرد .

وی افزود : همه ی شما واقف هستید در عصری که در آن قرار داریم « جبهه ی مقاومت » در قله ی خودش قرار دارد با پیروزی های پی در پی و دشمن هم به خاطر موفقیت های جبهه ی مقاومت به چه کنم چه کنم افتاده است و شهادت سردار رشید اسلام ؛ حاج قاسم سلیمانی ، نتیجه ی زبونی دشمن بودچون هیچ کاری نمی توانست بکند ؛ امروز هم دشمنان ما به این موضوع رسیده اند که جبهه ی مقاومت آنقدر قوی شده است که توان رویارویی با این جبهه را از راه درست ندارند لذا همین رفتارهای اهانت آمیز را انجام می دهند ؛ آمریکایی ها ، صهیونیست ها و برخی از کشورهای اروپایی با این رفتارها نشان می دهند که مراحل آخر عمر خود را طی می کنند ، وقتی که گاوی و یا گوساله ای را که سر می برند ، افرادی که سرش را می برند مقداری از آن گاو یا گوساله فاصله می گیرند ، چرا؟ چون لگد می زند ، این لگد زدن از قدرت آن گاو و گوساله نیست بلکه چون جانش دارد از بدنش بیرون می آید آخرین لگدها را می زند .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به فرازی از بیانات امام خمینی(ره) در مورد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اشاره کرد و تصریح نمود : 11 دي ماه 1367 مصادف با اولین روز سال 1989 ميلادي نامه ی معروف و تاريخي حضرت امام خميني(ره) خطاب به میخائیل گورباچف آخرين رئیس‌جمهور شوروي نوشته شد. این نامه نه تنها از مواضع انقلابی اسلامی به سمت کمونیست تغییر مسیر نداده بود، بلکه شدت نگاه انقلابی و بصیرت رهبر الهی را به نمایش درآورد. این نامه در زمينه ی مرگ كمونيسم و ضرورت پرهيز شوروی از اتکا به غرب انتشار يافت، اين نامه در شرایطي منتشر شد كه اتحاد جماهير شوروي هنوز به عنوان يك مجموعه برقرار بود، جنگ سرد خاتمه نيافته بود، ديوار برلين به عنوان نماد جدایي شرق و غرب، فرو نريخته بود و حاكميت كمونيسم بر قانون اساسي شوروي و بر مقدرات مردم در جمهوری‌های اين كشور، هنوز برقرار بود. با اين حال امام خميني(رحمه‌الله علیه) در نامه ی عبرت‌آموز خويش به گورباچف از صداي شكسته شدن استخوان‌های ماركسيسم سخن به ميان آورد و وي را از روي آوردن به غرب براي حل مشكلات اقتصادي اتحاد جماهير شوروي بر حذر داشت.خیلی ها  اصلا باورشان نمی شد که شوروی که در اوج قدرت قرار دارد از هم فرو بپاشد اما فرو پاشید و گورباچف در آن روز سخنان امام(رحمه‌الله علیه)را شنید، اما توجه لازم به آن را نداشت. او در جواب امام(رحمه‌الله علیه) مطالبی بیان نمود. جوابش اگر چه همراه با ادب دیپلماتیک بود، اما نشان می‌داد که عمق معنای مراد امام(رحمه‌الله علیه) را درک ننموده است. در نتیجه آن چنان که لازم بود عمل نکرد. «کاخ سُرخ کمونیست فروریخت. شوروی تجزیه شد و برخی از جمهوری‌های آن به دامان غرب رفتند. اما مشکلات حل نشد. حکومت شوروی، یک آئینه عبرت است برای هر شخصی که توان درک دارد. وعده ی ولی الهی حق است و تحقق خواهد یافت. هر آن کس که صدایش را بشنود و عمل نکند، نه تنها آخرت که کاخ دنیایش نیز فرو می‌ریزد.»

خطیب نماز جمعه ی جمعه ی شهرستان شوش به دومین پیش بینی و این بار از طرف مقام معظم رهبری مبنی بر این که رژیم اشغالگر قدس 25 سال آینده را به چشم نخواهد دید اشاره کرد و خاطر نشان نمود : مقام معظم رهبری در پایان سال 1394 فرمود : « رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.» قطعا مطمئن باشید این اتفاق ها پیش بینی هم چه بسا ممکن است زودتر از 25 سال به وقوع بپیوندد .

وی سپس  اهانت به ساحت مقدس پیامبراعظم(ص) توسط یک نشریه ی فرانسوی را انحراف افکار عمومی جهان دانست و در این خصوص گفت : شما اعتراض این جلیغه زردها فرانسه در روزهای شنبه ی هر هفته که دولت این کشور را بیچاره کرده است را از طریق رسانه ی ملی می بینید و برای این که از این اعتراضات دامنه دار که بر اساس اتفاق های «نژادپرستی ـ بی عدالتی و فساد در دستگاه ها» انجام شده ، به قصد این که افکار عمومی را به سمت دیگری بکشانند چنین کارهایی را انجام می دهند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به مهم ترین نکته ی اساسی سخنان خود اشاره کرد و خاطر نشان نمود : استعمارگران ، «چه آمریکایی ها و بلوک غرب و چه استعمار رسانه ای» به دنبال این هستند که «میزان حساسیت و غیرت افراد دینی را بسنجند » لذا رفتارهایی دارند که این میزان ها را بسنجند ؛ شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی یک مصداق از این سنجش ها بود ؛ در واقع ترامپ آمد یک قمار انجام دادو اصلا  فکرش را نمی کرد که چنین اتفاقی بیافتد ؛ دیدید که نه فقط در ایران اسلامی ، بلکه در عراق هم یک قیامتی به پا شد که تا روزها ترامپ در حالت شوک فرو رفت . اینها  مجددا به دنبال سنجش غیرت و حساسیت مسلمین هستند و اگر دیدند  این حساسیت کم شده و با این اهانت به پیامبر(ص) ما بی تفاوت ماندیم و مشغول به زندگی روزمره ی خود بودیم در چنین مواقعی آنها به فکر این می افتند که بیایند و دوباره ایران را از آن خود کنند . این مردمی که ندای اسلام ناب محمدی(ص) سر می دهند آنها را در اختیار خود قرار بگیرند ولی دشمن ما کور خوانده است «نوری را که ایزد برافروزد ، هر آن کس پف کند ریشه اش بسوزد » قطعا این اقدامات آنها باعث می شود که ریشه ی آنها خشکانده خواهد شد و ان شاءالله  آمریکا ، اسرائیل و این گاو نه من شیرده ی آنها یعنی آل سعود کافر نابود خواهند شد .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده ی اصل در پایان به دو مناسبت اشاره کرد یادآور شد : هفته ی تعاون را در پیش رو داریم ، تعاون و همکاری در رشد و شکوفایی جامعه نقش بسزایی دارد. بدیهی است با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و هم دلی در جامعه حاکم و ابتکارها و نوآوری ها شکوفا می شود.این هفته را به تعاونگران عزیز تبریک می گویم ؛ البته در بحث سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی یکی از نکات مهم و اساسی مدنظر برای اشتغال زایی است و باید روی آن کار شود ؛ بحث ایجاد « تعاونی هاست» اگر ما بتوانیم تعاونی ها را در جامعه فعال کنیم قطعا از این مرحله ی بیکاری جوانان عبور خواهیم کرد و برای این که سن ازدواج را پایین بیاوریم باید به فکر اشتغال جوانان باشیم ؛ با ایجاد شرکت ها و کارگاه های تعاونی و اهمیت دادن به تعاون خیلی از این مشکلات حل خواهد شد ؛ نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی در این آیین نماز جمعه حضور دارند ان شاءالله در این راستا همت کنند که این اتفاق انجام شود که اشتغال جوانان شهرستان شوش را مرتفع نماییم .

وی به دومین مناسبت اشاره کرد و گفت : دوشنبه 24 شهریور1399 مصادف است با 25 محرم الحرام سالروز شهادت حضرت زین العابدین(ع) چهارمین امام مسلمین جهان ، این مناسبت را به مردم ولایتمدار شهرستان شوش تسلیت عرض می کنم .

شایان ذکر است در پی اهانت روزنامه ی فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت قدسی پیامبر اعظم(ص) ، حجت الاسلام عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش به عنوان سخنران پیش از خطبه ها گفت : جنایت سخیف نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در پی اهانت به ساحت مقدس نبی اکرم محمد مصطفی(ص) را محکوم می کنیم بنا به کمی وقت و به اختصار نکاتی را در خصوص این کار نابخشودنی برای شما نمازگران عرض می کنم .

وی افزود : چرا در این برهه و در این زمان دنیای غرب با عاملیت این نشریه به ساحت قدسی رسول اکرم(ص) اهانت می کنند ؟ دلیل اول اهانت ؛ این است که دنیای غرب توسط دستگاه صهیونیست است ؛ مدیریت دنیای غرب و جوامع غربی به عهده ی دستگاه خبیث صهیونیست است ؛ هر حرکت «سیاسی و فرهنگی ، اقتصادی و حتی نظامی » جوامع غربی به عهده ی رژیم جعلی اشغالگر قدس است . دلیل دوم این اهانت ، در میدان نبرد اعتقادی و عقیدتی اسلام عزیز در تمام جوامع و تمام میادین سطوح مقابله با غرب در قبال «اقشارها ؛ نژادها و رنگ ها» پیروز میدان شد و مشاهده می کنید که نسخه ی شفا بخش آزادی تمام ملت ها اسلام عزیز است و نظریه ی اسلام که ابعاد «مقاومت ، آزادی و استقلال » در سراسر دنیا  دارد طنین انداز می شود ؛ اینها را وادار به اهانت می کند ؛ چون اسلام و پیامبر اکرم(ص) منادی عدالت اسلامی و ارزش های انسانی هستند ؛ چه کسی 1400 سال پیش در آن خفقان و در اوج جهالت ؛ ندای عدالت و ندای آزادی انسان ها را سر داد ؟ به غیر از وجود منور و مقدس رسول اکرم(ص) .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه یادآور شد : دلیل سوم این جسارت ؛ عقب نشینی و طرح به اصطلاح صلح برخی حکام و عمال دنیای غرب و دست نشانده های دستگاه استکبار در منطقه است که اینها را جسور نموده است ؛ مشاهده می کنید در برخی از کشورهای حاشیه ی خلیج همیشه فارس چه اقدامات سخیفی انجام دادند ، آزادسازی و صلح با صهیونیست را به هیچ وجه ملت های آزاده و ملت های مسلمان قبول نمی کنند ؛ دلیل چهارم این هتک حرمت ؛ که به هیچ وجه ما آن را قبول نمی کنیم و آن را گناه نابخشودنی می دانیم « تفرقه اندازی برای امت اسلام» است و به عبارتی تنفسی برای خط انحرافی به سرکردگی «وهابیت خبیث ، سلفی ها و داعش» است ؛ قصدشان این است که تنفسی به این خط تکفیری ها بدهند و از آب گل آلود ماهی بگیرند  و «عناد ـ کفر ـ کینه و آن چه که ماهیت این دستگاه های با جیره و مواج غرب هستند» را احیا کنند که البته اسلام عزیز و نور رسالت پیامبر اکرم(ص) هرگز خاموش نخواهند شد بلکه روز به روز در حال گسترش است و نور رسالت محمدی(ص) به وسیله امت مسلمان به رهبری عظیم شأن انقلاب اسلامی ، زمینه ساز و محقق ظهور و تمدن جمهوری اسلامی که همان ولایت عظما است و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) است ان شاءاالله  محقق خواهد شد .

وی افزود : مقام معظم رهبری در این خصوص پیامی را ابلاغ فرمودند که به اختصار به کلیدواژه های آن اشاره می کنم ؛ آقا فرمودند ؛ « به هیچ وجه به بهانه ی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است.سیاست های عمیقاً ضدّ اسلامیِ صهیونیست‌ها و دولت های استکباری عامل این‌گونه حرکت های دشمنانه است که هر چند یک بار بُروز می‌یابد. این حرکت در این برهه‌ی زمانی می‌تواند نیز به‌انگیزه‌ی منصرف کردن ذهن ملّت ها و دولت های غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّت های مسلمان به‌ویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه‌ی حسّاس، باید هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.»

حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر حرکتی که بنا به تفرقه افکنی و نفاق و بنای نابودی این مردم و این ملت را داشت ؛ دست خبیث استکبار ، صهیونیست و دنیای غرب در آن بوده ؛ مگر جنایتی که در نیمه شب جمعه در شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود ؛ دست چه کسانی در کار بود؟ در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن همین کشور فرانسه و دنیای غرب با سلاح های شیمایی چه بلایی سر برخی از رزمندگان و جانبازان ما آوردند ؟ اینها را که ما فراموش نمی کنیم ؛ بلکه با حفظ هوشیاری و مطالبه ی جدی از مسئولین به ویژه وزارت امور خارجه در خصوص احقاق حق تشییع ، مسلمانان و ملت آزاده انتظار رسیدگی داریم و می بایست درس محکمی را به کسانی  که هر چند وقت یک بار به خیال تفرقه افکنی بین اسلام و مسلمین بیاندازند و نام مبارک و قدسی رسول اعظم(ص) را در دلها کم رنگ شوند ؛ بدهند . استکبار جهانی از آمار رشد گرایش مردم غرب به اسلام غافل است ؛ در سال های گذشته بیشترین نامگذاری فرزندان در دنیا نام محمد مصطفی(ص) بوده است ، اینها به خیال خام خودشان تصور کرده اند که می توانند با حرکت های کاملا سخیف نام پیامبر اکرم(ص) و عظمت اسلام را کم رنگ کنند اما ما عصر حاضر را عصر اسلام ناب محمدی(ص) می دانیم .

از دیگر برنامه های این هفته می توان به اعلام انزجار نمازگزاران از اهانت به پیامبراکرم(ص) با سر دادن اشعاری نظیر « مرگ بر آمریکا ـ مرگ بر اسرائیل ـ مرگ بر انگلیس ـ مرگ بر فرانسه و مرگ بر آل سعود » و همچنین «اهدا لوح تقدیر از طرف ستاد برگزاری نماز جمعه و امور عشایر شهرستان شوش به آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی سابق این شهرستان» اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 787
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.