امام جمعه ی شهرستان شوش گفت : هرجا پا می گذاریم رگه های میراث فرهنگی وجود دارد که مانع رشد شهر شوش ش
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 140
:: باردید دیروز : 68
:: بازدید هفته : 140
:: بازدید ماه : 8173
:: بازدید سال : 20862
:: بازدید کلی : 298000
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 14 شهريور 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

هم زمان با سالروز شهادت آیت الله علی قدوسی و سرتیپ هوشنگ وحید دستجردی ، نماز عبادی سیاسی جمعه ی شهرستان شوش بعد از اذان ظهر روز جمعه 14 شهریورماه1399 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط محمدرضا تریچی به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز پنجمین امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و با اشاره به آیه ی 10 از سوره ی صف گفت : « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ /// ای اهل ایمان، آیا شما را به تجارتی سودمند که شما را از عذاب دردناک (آخرت) نجات بخشد دلالت کنم؟ » انسان ذاتا علاقه به تجارت و بده بستان دارد و ذات انسان بر مبنی این است که به دنبال کسب سود باشد و در مجموع به دنبال این است کاری را که انجام می دهد برای او سودآور باشد در حالی که در همین آیه ی 10 از سوره ی صف که به آن اشاره کردم اهل ایمان را به بهترین تجارت سودمند دعوت می کند ؛ تجارتی که انسان را از عذاب دردناک روز قیامت  نجات می دهد ؛ آن چه تجارتی است که باعث می شود یک انسان مؤمن از عذاب رهایی پیدا کند ؟

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل  سخنان خود اظهار داشت : خداوند تبارک و تعالی به دو نکته مهم در سوره ی صف اشاره فرموده است ، اول این که « تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ » اولین نکته « ایمان» است ؛ این که ما ایمان به خدا داشته باشیم منظور ایمان در عمل است نه این که در حرف زدن یعنی آن اعتقاد واقعی را داشته باشیم و به تعبیر عامیانه اگر بخواهیم این مطلب را بیان کنیم که برای ما روشن شود که ایمان چیست؟ یک سیم برق را مثال می زنیم ؛ یک انسان عاقل سیم  بدون عایق را هرگز به دست نمی گیرد چون احتمال می دهد این سیم ممکن است برق داشته باشد و اگر به آن سیم دست بزند چه بسا برق اول را بکشد ؛ پس بنا بر این انسانی که ایمان واقعی به خدا و پیغمبر دارد ، انسانی که می داند دوربین های خداوند متعال به مراتب از دوربین هایی که دست انسان هستند خیلی قوی تر و بیشتر هستند با توجه به این که به خاطر پیشرفت تکنولوژی انسان از ترس دوربین ها وقتی که می خواهد حرفی بزند دست جلوی دهان خود می گیرد تا  از طریق لب خوانی متوجه نشوند چه چیزی را گفته است چون می داند دوربینی وجود دارد که تکان خوردن لب های او را ضبط می کند ، حال خدایی که هم درون من را می بیند ، هم رفتار و کردار و گفتار مرا می بیند و اگر من ایمان واقعی به آن خداوند یکتا داشته باشم از انجام دادن هرگونه گناه پرهیز می کنم چون می دانم تحت کنترل و نظارت خداوند هستم .

حجت الاسلام علیزاده اصل در ادامه خاطر نشان نمود : اگه ایمان ما قوی باشد به تعبیر شهید مظلوم دکتر محمد حسین حسینی بهشتی آن زمان که خیلی مورد هجمه قرار داشت به او  توهین و افترا می گفتند ؛ می گوید به محضر امام راحل رفتم و موضوع را با ایشان در میان گذاشتم و گفتم « برخی از مردم بر علیه من شعار می دهند» ؛ امام فرمود « خودت چی فکر می کنی؟ » بهشتی می گوید به امام گفتم « من دارم تکلیف خود را انجام می دهم » امام فرمود : «اگر من یک قطعه طلا را در اختیار شما بگذارم و بعد مردم بگویند این سفال است آیا شما باور می کنید ؟ پس وقتی می دانی طلا است هر کسی هر چیزی می خواهد بگوید . » وقتی کسی به مسیری که می رود ایمان داشته باشد نباید به خاطر حرف دیگران از راهی که انتخاب کرده است  مأیوس شود .

وی در ادامه به مسیر نورانی انقلاب اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود : ان شاءالله این جوانان انقلابی به حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی کمک می کنند همانطور که جوانان سابق در 40 سال گام اول انقلاب موفقیت های خوبی را دست آوردند ؛ آنها کار خود را درست انجام دادند ؛ امروز هم کار به دست جوانان است اگر این جوانان از پیام های دشمنان نهراسند پیروزی و موفقیت از آن ماست تا دشمن بخواهد بگوید این سفال است و یا این مس است و به درد نمی خورد غافل از این که انقلابی در اختیار ماست که همانند طلاست بلکه ارزشش از طلا هم بالاتر است پس اولین نکنه  « تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ » است .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به دومین نکته اشاره کرد و خاطر نشان نمود : «وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ » وقتی ایمان ایجاد شد دومین نکته « جهاد» است . یک انسان می بایست در راه خدا مجاهدت کند ؛ وقتی ایمان انسان واقعی باشد از تمام وجودش برای آن کسی که به او ایمان دارد می ایستد .

حجت اسلام شیح مهدی علیزاده سپس به ایام به اسارت رفتن اهل بیت حضرت امام حسین(ع) پرداخت و در این خصوص یادآور شد : امام حسین(ع) نه فقط علی اصغر را داد بلکه کل دارایی خود را داد و علاوه بر آن خون خود را برای زنده ماندن اسلام اهدا نمود و در این ایثار حتی اگر علی اصغر(ع) آب می نوشید باز شهید می شد و از طرفی اهل بیتش به اسارت رفتند و چه بی احترامی ها و شکنجه هایی نثار آنها نشد اما امام حسین(ع) با توجه به این که می دانست این همه بلا سر اهل بیتش می آید و جوانان نیز به شهادت می رسند ولی هرگز حاضر نشد با دشمن بیعت کند و این یعنی ایمان واقعی امام حسین(ع)  به خداوند و ما هم باید این مسیر را طی کنیم تا بتوانیم با انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی حکومت اسلامی را ایجاد کنیم .

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم پس از توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ؛ به تقدیر و سپاسگزاری از خدمات 29 ساله ی آیت الله سید محمد امام اشاره کرد و گفت : آیت الله امام در این 29 سال  تمام تلاش خود را به کار گرفت تا با بصیرت افزایی جوانان را به کارهای ارزشی و دینی سوق دهد ؛ 29 سال زحمت کشیدن کم نیست ؛ همه ی شما نمازگزاران به سطح علمی  آیت الله امام آشنایی کامل دارید ؛ در حالی که می توانست در حوزه ی علمیه ی قم باشد و به تدریس مششغول شود اما در شهرستان شوش ماند و زحمت کشید ؛ البته من منکر زحمات سایر علما ، فضلا و روحانیت نیستم اما با توجه به این که من علاقه ی وافری به آیت الله امام دارم و بوسیدن دست ایشان را یک افتخار بزرگ برای خود می دانم و اگر ایشان قبول کنند که من فرزند ایشان باشم این را یک افتخار دیگر برای خود می دانم و این باعث سرور و خوشحالی است ایشان در شهرستان شوش می مانند و سایه ی ایشان بر سر ما هست .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه از آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه ی استان خوزستان و حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدزاده رئیس سابق  ستاد نماز جمعه استان خوزستاندر دومین روز متوالی قدردانی نمود و از زحماتی که برای استان خوزستان در حوزه های علمیه و شورای ستاستگذاری ائمه ی جمعه ی خوزستان متحمل شدند تشکر نمود .

حجت الاسلام علیزاده سپس از مسئولین هیئات مذهبی به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی در دهه ی اول محرم تشکر نمود و گفت : در حالی که دشمنان این انقلاب فکر می کردند به خاطر شیوع کرونا مراسم های مربوط هیچ مراسمی و یا روضه خوانی برگزار نمی شود یک سری برنامه در نظر گرفته بودند تا از طریق فضای مجازی جوانان را به برنامه های خود مشغول کنند اما  همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند : « که به رغم اهمیت مراسم عزاداری سیدالشهدا، رعایت پروتکل ها و مسائل بهداشتی مقدم است و همه شرعاً موظفند که شرایط کرونایی را رعایت بکنند و به ضرورت ها بسنده کنند.» هیئات مذهبی شهرستان شوش  شامل هیئت های سینه زنی و زنجیر زنی  تمام مسائل بهداشتی را رعایت کردند و مراسمات عزاداری را برگزار کردند و یک بار دیگر   استکبار  رسانه ای را خنثی نمودند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به مطالبه ی زمین مانده ی مقام معظم رهبری  از دولت که از 17 فروردین 1390 مطرح نموده اشاره کرد و اظهار نمود : حدود 9 سال پیش  مقام معظم رهبری فرمودند که دولت « شبکه ملی اطلاعات » را راه اندازی کند ولی متأسفانه الان بعد از این زمان طولانی هنوز  اتفاقی نیافتاده است ؛ همه می دانید که اینترنت ما  در اختیار دشمنان است  و با توجه به این که  فضای مجازی ما هم در اختیار دشمن است اگر دشمن  با توجه به تحریم هایی که روزانه شدیدتر می کند بخواهد اینترنت ما را  قطع کند خلع بزرگی در ارتباطات به وجود می آید  و اگر ما بخواهیم شبکه ی ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم هم از نظر «امنیت ؛ هم دسترسی با سرعت بالا  و ارزانی اینترنت داخلی» را در بر خواهد داشت .تا کنون سه دولت گذشته است ولی هنوز یک درصد پیشرفت نداشته ایم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه به یکی دیگر از بایدهایی که توسط مقام معظم رهبری به آن اشاره شد و چهار سال است که روی زمین مانده پرداخت و در این خصوص گفت : سند 2030 که در واقع یک سند استعماری است و به عبارتی برده داری نوین است ولی متأسفانه باز هیچ اتفاقی رخ نداد در همان ابتدا قصد داشتند به صورت علنی در مدارس این سند را اجرا نمایند به خاطر ورد مقام معظم رهبری به این موضوع موفق نشدند این سند که به فرموده ی حضرت آقا باید حذف شود چرا حذف نمی شود؟ مخاطب کیست؟ در می یابیم که مشکل ما در مخاطب است ؛ حضرت آقا قصه ی اصلی را فهمیده است ، مشخص کرده است معلوم شده که « دشمن به دنبال استعمار ، برده داری نوین ، نفوذ و در اختیار گرفتن جوانان »  است . قطعا اگر ما درست به موضوع نگاه کنیم ، درست رأی دهیم و درست تصمیم بگیریم ؛ مخاطب مورد نظر وقتی که حضرت آقا می فرماید «باید» ؛ بلافاصله آن باید را اجرا می کند نه اینکه 9 سال و یا 4 سال طول بکشد و در نهایت به فراموشی سپرده شود .

وی  در ادامه به کمک های مؤمنانه اشاره کرد و یادآور شد : خوشبختانه تا آنجایی که به من اطلاع داده اند اقشار مختلف در شهرستان شوش آستین های همت را بالا زده و در طرح کمک های مؤمنامه گام های خوبی را جلو رفته اند اما این کمک ها می بایست بیشتر شود و انتظار دارم در یک استراحت این کمک ها را تا ابربعین حسینی مهیا نماییم .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده در بخش پایانی خطبه ی دوم به یکی از مشکلات عمده ی شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : دیروز دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان شوش آمدند ما هم حضور داشتیم صحبت هایی شد و قول هایی داده شد لذا ما تا هفته ی آینده منتظر می مانیم چون چند دستگاه هستند که انصافا مانع «رشد ، توسعه و پیشرفت شهر شوش» هستند و باید فکری برای این دستگاه ها نمود ؛ وقتی که دیروز به همراه دکتر قالیباف رصد کردیم تا دیروز نمی دانستم اما متوجه شدم که چه ظلمی به این شهر می شود ، دستگاه هایی که به مردم این شهر ظلم می کنند و وقتی که ظلمی می شود علمای دین نباید ساکت شوند باید ورود کرده و کاری کنند ، شک نکنید که  پیگیری خواهم نمود و تا به نتیجه نرسم آرام و قرار ندارم .

وی اداره ی میراث فرهنگی را به عنوان مثال نام برد و افزود : یکی از معضلات بسیار بزرگی که شهرستان شوش دارد ؛ بحث میراث فرهنگی است ؛ میراث فرهنگی برای چیست؟ برای این که من گذشته ی خود را بدانم و به گذشته ی خود افتخار کنم که بتوانم مسیر را ادامه دهم و اگر قرار باشد میراث فرهنگی باعث شود که مردم در مضیقه باشند ؛ « زنده ها را بکشیم برای اینکه به گذشته بخواهیم افتخار کنیم » برای چه؟ یک محوطه را پر از خار و خاشاک و ریزگردها رها کنیم و مردم به خاطر همین ریزگردها مریض شوند چون که این محوطه میراثی است نباید در آن چمن بکارید ؛ شاه راه اصلی شهر راه خراب بکنیم و به صورت مخروبه بماند ، آمار تصادفات  بالا رود ، ترافیک ایجاد شود ، چرا؟ چون میراث فرهنگی است .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل بخش پایانی خطبه ی دوم گفت : دیروز به سراب حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) رفتیم که زیارتی داشته باشیم ، سر و صدا زیر پایمان زیاد بود وقتی پرسیدم گفته شد به خاطر این که میراث جلوگیری نموده ؛  جرات نداریم تعمیر و مرمت و یا نوسازی داشته باشیم ، خلاصه هر جایی از این شهر راه نگاه کنیم رگه ای از میراث فرهنگی است ، مردم می خواهند زندگی کنند و در رفاه و آسایش باشند ؛ این راه با دکتر قالیباف در میان گذاشتیم و یک هفته منتظر می مانیم اگه حل شد ، الهی شکر و اگر حل نشد پیگیری های قانونی را انجام خواهیم دادتا این مشکل حل شود چون به خاطر وجود حضرت دانیال نبی(ع) و یادمان های شهدا ؛ شأن و منزلت شوش این نیست ؛ می گویم این جاده چرا خراب است می گویند میراث فرهنگی اجازه نمی دهد ـ می گوییم چرا اطرف شوش خاکی است می گویند میراث فرهنگی اجازه نمی دهد ، میگوییم حرم دانیال چرا اینطور است می گویند میراث اجازه نمی دهد ، انتظار دارم جوانان انقلابی و روحانیت معظم دست به دست هم بدهند چون مطالبه گری حق ماست ، در اختیار ماست ما نباید ساکت بمانیم تا دشمن وارد شده و مطالبه گری نماید ، وقتی دشمن مطالبه گر باشد موضوع فرق می کند « بی بی سی ـ صدای آمریکا و .... » مطالبه گری را در اختیار می گیرند در صورتی مطالبه گری حق مسلم ماست و« ان شاءالله این مطالبه گری را همراه با اخلاق مطالبه گری» دنبال می کنیم و  خدایی نکرده ما به دنبال توهین و پرخاشگری نیستیم  و نه خلاف قانون رفتار می کنیم اما حق خودمان را باید بگیریم .

شایان ذکر از از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون « حجت الاسلام  شهید سید محمد کاظم دانش ـ حجت الاسلام سید مرتضی ابربکوه (موسوی اردبیلی) ـ حجت الاسلام شیخ ابراهیم آقاجری(صدقی) ـ آیت الله سید محمد امام و حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل» پنج امام جمعه ی شهرستان شوش بوده اند و از بین این پنج نفر «حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش و حجت الاسلام سید مرتضی موسوی اردبیلی به عنوان نماینده ی مردم ولایتمدار شهرستان شوش به مجلس شورای اسلامی رفته اند و حجت الاسلام سید محمدکاظم دانش به همراه شهید مظلوم سید محمد حسین حسینی بهشتی توسط منافقین در 7 تیرماه 1360 به شهادت رسید.

همچنین تاکنون به ترتیب « حجت الاسلام شهید سید محمد کاظم دانش ـحجت السلام  رسول منتجب نیا(میان دوره) ـ حجت الاسلام سید مرتضی موسوی اردبیلی ـ حاج حسن رضایی ـ دکتر سید جاسم ساعدی ـ دکتر سید راضی نوری و دکتر محمد کعب عمیر » هفت نماینده ای  هستند که توانسته اند به عنوان منتخب مردم ولایتمدار شهرستان شوش راهی مجلس شورای اسلامی شوند .



:: بازدید از این مطلب : 2159
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.