امام جمعه ی شهرستان شوش پس از 29 سال از مردم ولایتمدار شهرستان شوش و نمازگزاران خداحافظی کرد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 138
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 414
:: بازدید ماه : 8103
:: بازدید سال : 20792
:: بازدید کلی : 297930
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 8 شهريور 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه روز جمعه 7 شهریورماه1399 هم زمان با شب نهم تاسوعا و روضه حضرت ابوالفضل(ع) به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز : آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  همچون هفته های گذشته خطبه ی اول را با توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی دعوت نمود .

وی خطبه ی اول را به تشریح قیام حضرت امام حسین(ع) اختصاص داد و در این خصوص گفت : قیام امام حسین(ع) حرکت اعتراضی امام حسین(ع) علیه حکومت یزید پسر معاویه بود که در نهایت به شهادت امام حسین(ع) و یارانش در دهم محرم سال ۶۱ هجری و اسارت خانواده ایشان ختم شد. امام حسین(ع) مخالفت خود را نخست پس از اقدام معاویه به بیعت گرفتن برای یزید در سال ۵۹ قمری و در خطبه‌اش در مِنا، علنی کرد. اما قیام آن حضرت با خودداری از بیعت با حاکم مدینه به عنوان نماینده یزید و خروج از مدینه در رجب سال ۶۰ قمری عملا آغاز شد. قیام امام حسین زمینه‌ساز حرکت‌های اعتراضی بعدی مانند قیام توابین و قیام مختار شد که با هدف خونخواهی امام حسین(ع) صورت گرفتند.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش به ده/10 هدف عمده ی قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و تصریح نمود : امام حسین(ع) برای قیام کربلا اهداف بزرگی داشتند که در ادامه به 10 هدف اصلی ایشان اشاره می کنم : هدف اول: اصلاح امت ؛ امام حسین (ع) در وصیتنامه‌ای کوتاه، اما بسیار پرمحتوا به برادرش محمد حنفیّه می‌نویسد:« من از سر هوا و هوس قیام نکردم و قصد افساد و ظلم به دیگران هم ندارم،( و در پی پست و مقام و مال دنیا هم نیستم) بلکه به منظور اصلاح امت جدّم قیام کرده‌ام.» هدف دوم: امر به معروف و نهی از منکر ؛ این هدف، هم در کلمات امام حسین (ع) آمده است و هم اصحاب آن حضرت به آن اشاره کرده‌اند و هم پیروان او و شیفتگان حضرتش در زیارتنامه‌ها آن را زمزمه می‌کنند. امام حسین (ع) در وصیت نامه‌اش خطاب به محمد حنفیّه فرمود:« هدف من از قیام امر به معروف و نهی از منکر است.» در زیارتنامه‌های مربوط به امام حسین (ع) از جمله زیارت وارث می خوانیم :« شهادت می‌دهم که تو «امام حسین (ع)» نماز را بپا داشتی، و زکات را پرداختی و امر به معروف و نهی ازمنکر کردی و تا هنگام شهادت از خدا و رسولش اطاعت کردی.» هدف سوم: احیای سنت پیامبر اکرم (ص) ؛ امام حسین (ع) می فرماید:« شما را به کتاب خدا و سنت پیامبر اسلام دعوت می کنم چرا که سنت رسول خدا را میرانده و بدعت را احیا کرده اند.»  و درجای دیگر خطاب به برادرش محمد حنفیّه می فرماید:« می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و طبق سنت جد و پدرم عمل نمایم.» هدف چهارم: حمایت از حق و مبارزه با باطل ؛امام حسین (ع) پس از رو به رو شدن با لشکر حرّ می فرمود:« ای یاران من! آیا نمی‌بینید که حق فراموش شده و وباطل صحنه جامعه را فرا گرفته است؟ در چنین شرایطی انسان مومن باید ( در مسیر زنده کردن حق و میراندن باطل) آماده لقای الهی باشد.» هدف پنجم: تشکیل حکومت اسلامی ؛ یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) تشکیل حکومت اسلامی بود. امام حسین (ع) برای اینکه صرفا به شهادت برسد به کربلا نیامد بلکه در پی اهدافی از جمله تشکیل حکومت اسلامی عزم کربلا کرد؛ هر چند که می دانست در پایان شهید می شود. در جمله‌ای از آن حضرت می‌خوانیم:« بار خدایا! تو خوب می دانی که انقلاب و نهضت من به خاطر حکومت و سلطنت بر مردم و دستیابی به زرق و برق دنیا نبوده بلکه هدف من از حکومت، ارائه معالم و نشانه‌های دینت به مردم ، و اصلاح بلاد و شهرها و ایجاد امنیت برای بندگانت و عمل به فرایض و سنتها و احکام توست.»

آیت الله سید محمد امام در ادامه به پنج هدف مهم دیگر قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : هدف ششم: مبارزه با جهل ؛ یکی دیگر از اهداف قیام امام حسین (ع) که در زیارت اربعین به آن اشاره شده مبارزه با جهل و نجات مردم از ضلالت و گمراهی است. در این زیارت می‌خوانیم : « امام حسین خون قلبش را در راه تو داد( و نهایت ایثار و فداکاری را کرد) تا بندگانت را از جهل ونادانی و حیرت و سرگردانی نجات دهد. » هدف هفتم: اجرای عدالت ؛ امام حسین (ع) می فرماید: رسول خدا (ص) فرمود: «هر کس حاکم ظالمی را مشاهده کند که ( در اثر ظلم و جور) محرمات الهی را حلال شمرده و عهد و پیمان های الهی را شکسته و با سنت و سیره رسول خدا مخالفت کرده و درمیان بندگان خدا با گناه ودشمنی عمل می کند و در مقابل چنین حاکم ستمگری هیچ گونه عکس العمل گفتاری یا رفتاری از خود بروز ندهد خداوند چنین انسانی را در جایگاه همان ظالم ستمگر داخل می‌کند.» هدف هشتم: مقام شفاعت عظما ؛ در سجده‌ای که در پایان زیارت عاشورای حسینی انجام می شود بعد از حمد و ستایش خداوند، خدا را به سبب تحمل مصیبت آن حضرت شکر می گوییم، سپس عرضه می داریم :« خدایا شفاعت حسین را روز ورود در صحنه محشر به من روزی کن، خداوندا گام های مرا از روی صدق نزد خودت با حسین و یارانش ثابت بدار همان یارانی که خون خود را تقدیم اوکردند.» استجابت دعا زیر قبه آن حضرت و بودن شفا در تربت پاکش جلوه‌های دیگری از این شفاعت عظمی است. هدف نهم: افشای چهره منافقان ؛ خطر منافقانه بنی امیه که در لباس خلافت اسلامی همه مقدسات اسلام را زیر پا گذاشته و یکی را پس از دیگری محو می کردند همچنین جمعی از کوفیان پرمدعای منافق که بر امام حسن (ع) به خاطر صلحش آن همه ایراد کرده و تقاضای قیام از امام (ع) می کردند می بایست رسوا می شد. و هدف دهم: امتحان گسترده مسلمین ؛ عضی از شیعیان پرادعا و کم محتوا که خود را فدایی پاکباز آن حضرت می پنداشتند باید در کوره امتحان فرو می رفتند و بازماندگان صحابه و یاران پیامبر که بارها وصف امامان حسن (ع) و حسین (ع) را از ایشان شنیده بودند و کسانی که آرزو می کردند در جنگ‌های بدر و احد در خدمت آن حضرت بوده و شربت شهادت می نوشیدند و آنها که تأسف می خوردند که ای کاش در رکاب علی (ع) با «ناکثین » و « قاسطین » و « مارقین » پیکار می کردند همه و همه باید به امتحان فراخوانده می شدند و لذا «قیام سید الشهدا آزمونی برای همه ی آنها بود»؛ ولی ازا ین کوره آزمون بزرگ تنها اندکی پاک بیرون آمدند . امام (ع) در پاسخ کسی که عرضه داشت ایشان به کربلا نرود، فرمود :« اگر در مکان خود اقامت کنم پس این خلق بخت برگشته به چه چیز امتحان شود و به چه چیز آزموده گردد؟» .

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی اول به زمینه های قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت : پژوهشگران در تحلیل زمینه‌های اجتماعی قیام حسینی و واقعه عاشورا، عامل اصلی را انحراف جامعه اسلامی از باورهای دینی و اخلاقی اسلام دانسته‌اند. قوت گرفتن دوباره ارزشهای جاهلی و قبیله‌ای در روش‌های کسب قدرت و سربرآوردن دوباره اختلافات قبیله‌ای به‌خصوص اختلاف دو تیره هاشمی و اموی ، غلبه دنیا گرایی بر روحیه جامعه اسلامی و دوری از ارزشهای اسلامی به دلیل سلطه و تبلیغات تحریف‌آمیز امویان از عوامل انحطاط جامعه اسلامی دانسته شده است. در چنین شرایطی که به خلافت رسیدن فردی مانند یزید را در پی داشت، اعتراض حسین بن علی که از بزرگان جامعه اسلامی و مورد توجه و علاقه مردمان روزگار خود و به واسطه وصیت پیامبر(ع) مدعی مقام خلافت بود، دور از انتظار نبود. پس از شهادت امام علی(ع) غالب مسلمانان با فرزندش حسن مجتبی(ع) امام دوم شیعیان بیعت کردند ولی او مجبور شد خلافت را طی یک قرارداد صلح به معاویه واگذار کند. امام حسین(ع) بعد از شهادت برادرش، به قرارداد صلح با معاویه پایبند ماند و علی‌رغم دعوت گروهی از کوفیان برای قیام علیه معاویه، به این کار دست نزد.

وی افزود : معاویه در اواخر حکومت خود بر خلاف مفاد قرارداد صلحی که با امام حسن(ع) داشت، کوشید تا فرزندش یزید را به جای خود بر جایگاه خلافت بنشاند و او را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. امام حسین(ع) به این دلیل که یزید بر اساس هیچ یک از مبانی اسلامی و عرفی جامعه اسلامی درباره انتخاب خلیفه به خلافت نرسیده بود و هم‌چنین به سبب ناشایستگی آشکار یزید برای این مقام، خلافت او را نامشروع می‌دانست و به این دلیل بعد از مرگ معاویه، از بیعت با یزید امتناع کرد. بیعت حسین بن علی(ع)، نوه پیامبر(ص) و فرزند امام علی(ع) و یکی از مدعیان خلافت، به مشروعیت حکومت یزید یاری می‌رساند و یزید نیز به همین دلیل در اخذ بیعت از امام(ع) اصرار داشت.

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش آغاز خطبه ی دوم را همچون خطبه ی اول به توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اختصاص داد و در ادامه گفت : در خطبه ی دوم ابتدا اشاره کنم به سخنانی که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«دامت برکاته» که به هیئت دولت بیان فرمودند و در این بیانات از هیئت دولت حمایت کردند و من می خواهم سئوالی را مطرح کنم از برخی این سئوال را پرسیده ام که «چطور مقام معظم رهبری حمایت دولت کردند ؟ » آیا همه ی کارهای دولت را مورد تأیید قرار دادند ؟ آیا همه ی کارهای دولت را حضرت آقا پذیرفته اند و یا قبول دارند؟ این سئوال نیاز به یک سری توضیحات دارد .

وی افزود : مقام معظم رهبری همیشه فرموده اند :« کسی را که مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند مورد احترام و تکریم و حمایت من است » از اول انقلاب و از اول رهبری امام خمینی(ره)  تا امروز  این حمایت بوده و قطعا از این به بعد هم مقام معظم رهبری به رأی مردم احترام گذاشته و از رئیس جمهور منتخب مردم حمایت می کند . اما این که مقام معظم رهبری از رئیس جمهور و دولت حمایت کردند علت آن چیست؟ این حمایت علت خاصی دارد که من در مورد این علت خاص می خواهم با شما صحبت کنم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار داشت : شما در جمهوری اسلامی دیدید که بر خلاف کشورهای دیگر که اگر خیلی هم دمکراسی باشند ؛ احزاب هستند که رئیس جمهور را انتخاب می کنند نه مردم ؛ این نظام جمهوری اسلامی است که مردم به صورت مستقیم تصمیم گیری می کنند و رأی می دهند ؛ وقتی انتخاب مردم شد وظیفه ی همه است که از رئیس جمهور حمایت کنند .لذا برای این که اصل نظام مورد حمایت قرار بگیرد مقام معظم رهبری می بایست حمایت کند .

آیت الله سید محمد امام افزود : دوم این که خود حضرت آقا در انتخابات همیشه فرموده اند « آنهایی که به این نظام اعتقادی ندارند از آنها هم دعوت می کنم در انتخابات شرکت کنند » برای چی؟ برای این که این نظام امنیت را برای همه آورده است ، سایه ی آن بر سر همه وجود دارد لذا نمی شود یک نفر بگوید من این انقلاب و این نظام را قبول ندارم و به همین علت رأی نمی دهم ؛ خب اگر شما رأی ندادی و اگر بخواهی انقلاب و نظام را تضعیف کنی ، ضربه اش به کی می رسد؟ قطعا همه  این زیان را می بینند ، اگر کسی یک کشتی را سوراخ کند همه ی سرنشینان غرق می شوند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : مسئله ی دیگر و دلیل دیگری که لازم است عرض کنم این است که ، ما نسبت به این که وظیفه ی مقام معظم رهبری چه هست ؛ باید در قانون اساسی ملاحظه کنید که در اصل 110 قانون اساسی چنین است 1 ) ـ  تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام. 2 ) ـ نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام. 3 ) ـ فرمان همه‌پرسی.4 ) ـ فرماندهی کل نیروهای مسلح. 5 ) ـ اعلان جنگ و صلح و بسیج نیروها. 6 ) ـ نصب و عزل و قبول استعفاء: الف) : فقهای شورای نگهبان.ب) : عالی‌ترین مقام قوه‌ی قضاییه.ج) : رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.د) : رییس ستاد مشترک.ه) : فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. و) : فرماندهان عالی نیروهای نظامی و انتظامی. 7 ) ـ حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه. 8 ) ـ حل معضلات نظام که از طرق عادی قابل حل نیست، از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام. 9 ) ـ امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم؛ صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری از جهت دارا بودن شرایطی که در این قانون می‌آید، باید قبل از انتخابات به تأیید شورای نگهبان و در دوره اول به تأیید رهبری برسد.10 ) ـ  عزل رییس جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشور پس از حکم دیوان عالی کشور به تخلف وی از وظایف قانونی، یا رأی مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت وی‌. 11 ) ـ عفو یا تخفیف مجازات محکومین در حدود موازین اسلامی پس از پیشنهاد رییس قوه‌ی قضاییه. » پس در می یابیم که عزل رئیس جمهور و دولت به صورت مستقیم کار مقام معظم رهبری نیست همان طور که در بند 10 از اصل 110 قانون اساسی به آن به صورت واضح اشاره شده است .

وی در مورد برجام گفت : شما ببینید در مورد برجام مقام معظم رهبری صریحا فرمودند : « من به این مذاکرات خوش بین نیستم ؛ من به این آمریکایی ها و اروپایی ها اعتمادی ندارم»  ولی چون دولت خواستار مذاکره بود مقام معظم رهبری اعتراضی نکردند در صورتی رهبر ، امام انقلاب می دانست که این مذاکرات به جایی نمی رسد اما چون دولت منتخب مردم این را خواست آقا اعتراض نکرد ؛ چیزی که مقام معظم رهبری باید جلوی آن را بگیرد بی قانونی است ؛ اگر قرار باشد بی قانونی در کشور صورت بگیرد ؛ بله  مقام معظم رهبری باید ورود کنند همانند فتنه ی سال 88 که افرادی مدعی شدند باید انتخابات باطل شود ؛ این خلاف قانون بود و چند ماه هم به خیابان ها ریختند و تظاهرات کردند به اماکن و تأسیسات خسارت وارد کردند ، اما آقا زیر بار بی قانونی نرفت ؛ گفتند « تقلب شده » آقا فرمود « درصدی از صندوق ها را بازکرده و باز شماری نمایید .» و بعد هم معلو شد که مقام معظم رهبری از قانون حمایت کرده است . و مشخص شد آن  اخلال گران عده ای بودند که منافع آنها به خطر افتاده است  و از خارج از کشور هم حمایت می شوند .

آیت الله سید محمد امام در ادامه به نکته ای دیگر از بیانات مقام معظم رهبری نسبت به حمایت از دولت اشاره کرد و خاطر نشان نمود : مقام معظم رهبری فرمود : « ما نباید غافل باشیم از این که همیشه دشمن داریم » فرق می کند داخل خانه ی خودتان همه ی تصمیمات را می گیرید اما در کشوری که علم مبارزه با استکبار جهانی بلند کرده است نمی توانیم بگویم دشمن ندارد ؛ دشمنان مرتب منتظر هستند مردم را از جاده خارج کرده و لذا انواع تحریم ها را پیاده می کنند و اگر رهبر بخواهند این معضلاتی که در دولت ها می بینند آنها را خیلی علم کند و سر و صدا ایجاد کنند این منجر به سقوط دولت و دولت بعدی که سر کار آمد از کجا معلوم است که بهتر از دولت فعلی یا قبلی باشد این را فقط خدا می داند و در کل کشور به هرج و مرج کشیده می شود  و کشیده شدن به هرج و مرج لطمه خوردن به اصل نظام است و لذا رهبر همه ی اشکلاتی که می بیند را سعی می کنند به آنها دامن نزند .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس در مورد انتخابات ریاست جمهوری که در پیش رو داریم گفت : ،امیدوارم ان شالله خداوند به من توفیق دهد که هر آنچه را که در انتخابات به صلاح « خودمان ، جامعه و  کشورمان»  است آن انتخاب را انجام بدهیم و از این مشکلات دیگر نداشته باشیم . وی در ادامه به خاتمه ی کار خود از عنوان امام جمعه ی شهرستان شوش اشاره کرد و در این راستا یادآور شد : از سال گذشته اعلام کرده بودند که زمان بازنشستگی من فرا رسیده ؛ همان موقع قصد داشتم که اعلام کنم اما از من خواسته شد که فعلا اعلام نکنم به دلیل این که در حال حاضر جایگزین مناسبی  در استان  خوزستان نداریم ؛ در این استان 5 /پنج شهرستان هستند که امام جمعه ی آنها در شرف بازنشستگی است ولی تا زمانی که جایگزین آنها مشخص نشود به کار خود ادامه می دهند من هم اعلام نکردم تا این که امروز برای شهرستان شوش امام جمعه ای انتخاب کرده اند که «هم جوان است و هم انقلابی ، بسیار مؤمن ، فاضل» و می دانید امام جمعه ای با این فاکتورها ؛ هم از توان بیشتری برخوردار است و هم در ارتباطاتش با جوانان بیشتر می تواند این قشر را به حضور در نماز جمعه جذب کند .

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : 15 سال پیش من یک ایده ای داشتم که در هر شهری کنار امام جمعه یک عالمی باشد که از انقلاب حمایت کند که مردم خیال نکنند که امام جمعه است که از انقلاب حمایت می کند ؛ خیر و این عده ی خودم بود و یکی از فواید حضور یک عالم در کنار امام جمعه این است که الان حدود دو سال است که بحث جوان گرایی بین ائمه ی جمعه مطرح است و ائمه ی جمعه ی مراکز استان ها که کنار رفتند و جوان ترهایی که به جای آنها آمده اند چقدر ما از این جوان گری استفاده کردیم چون افرادی که سن بیشتری دارند از نظر « علمی ، تدریس ، مدیریت ، تألیف و آموزش » چقدر به کارهای خود می رسند؟ ، این هم یکی از فواید جوان گرایی است . این عزیزی که قرار است از هفته ی آینده به شوش بیاید ؛ از طرف شورای سیاست گذاری ائمه ی جمعه او را نزد من آوردند این نکته را به او گفتم : « از حالا به بعد شما مقتدا و امام جمعه ی ما هستید و من وظیفه ی خود می دانم همانطور که الان امام جمعه هستم هر هفته ای که حضور داشته باشم خودم در شوش حضور داشته باشم در نماز جمعه شرکت می کنم و با تمام وجود حمایت می کنم چون بحث شخص نیست  چون ما از مقام معظم رهبری یاد گرفته ایم که باید حمایت از اصل نظام داشته باشیم چه مسئولیتی داشته باشیم و یا نداشته باشیم .»

من لازم می دانم از همه ی عزیزانی که از سال 1370 یعنی 29 سال پیش چه «مسئولین دفتر اینجانب بودند و یا هستند ـ چه مسئولین ستاد برگزاری نماز جمعه ، اعضای ستاد ـ ائمه جمعه ی موقت ، خبرنگاران ستاد و همه ی خدمتگذارانی که روز استراحت و تعطیلی خود را گذاشتند و با حضور در مصلی ، نماز جمعه را به شکل بسیار زیبایی برگزار کردند و یا پوشش خبری دادند از همه ی این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم و برای همه ی این عزیزان دعا می کنم ؛ خداوند ان شاالله به همه اجر مضاعف عنایت بفرماید .» این نماز جمعه نوری است که باعث هدایت جامعه می شود؛ لازم است از مقام معظم رهبری که به اینجانب اعتماد داشتند تقدیر و تشکر خود را اعلام کنم .البته درست است که بعد از 29 سال از عنوان امام جمعه بازنشسته می شود اما همچنان خدمتگذار شما هستم همانطور که امام راحل فرمود : « اگر به من بگویند خدمتگزار، بهتر از این است که بگویند رهبر؛ رهبری مطرح نیست، خدمتگزاری مطرح است» این کلمه ی خدمتگذار کلمه ی بسیار شیرینی است و این شیرینی وقتی مشخص می شود که بتوانیم خدمتی را به مردم داشته باشیم

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش خطاب به آن دسته از عزیزانی که مطرح می کردند مسئول و اعضای ستاد نماز جمعه حقوق دریافت می کنند گفت : در این 29 سال از اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه و اعضای دفتر و مسئولین این دو واحد همیشه شرمنده بوده ام چون حتی تشکر زبانی هم از این عزیزان نداشته ام و از نظر عملی خدمت شما نمازگزاران و مردم ولایتمدار شهرستان شوش عرض کنم که نهاد نماز جمعه هیچ بودجه ی دولتی نداشته و ندارد و گاها از مسئول و اعضای ستاد می پرسند که چقدر حقوق دریافت می کنید ؟ این را بدانید که هیچگونه حقوقی و یا دستمزد و حق الزحمه ای به این عزیزان داده نشده و فی سبیل الله بدون ادعا خدمت کرده اند و از این به بعد هم خدمت می کنند و از این بابت این عزیزان را مثل خانواده ی خودم حساب کرده ام و خانواده هم باید سختی ها را تحمل کند و حالا چون به آخر خط رسیده ام از صمیم قلب و با تمام وجود می گویم اگر خودم تنها بودم حقیقتا این کارهایی که انجام شد هرگز انجام نمی شد چه در « برگزاری نمازجمعه و یا حوزه های علمیه » که الان ما در شهرستان شوش حوزه ی علمیه ای داریم که در سطح کشور نمونه نباشد ولی در استان خوزستان نمونه است لذا از کلیه اعضای حوزه های علمیه ی خواهران و برادران در « شوش ، عبدالخان و شاوور  »  که همکاری می کنند خداوند را گواه می گیرم که خالصانه ، مخلصانه و فی سبیل الله ، تمام سختی ها را تحمل می کنند و من همیشه با اعتماد این را گفته ام «هرکسی با من همکاری می کند باید سختی ها را تحمل کند » و واقعا همینطور است چون کارهای سنگینی به لطف پروردگار و ساحت مقدس حضرت بقیع الله(عج) انجام شد  و من در اینجا به درگاه الهی سجده می کنم و شکرگذاری می کنم که در این سال ها خدماتی انجام شد این عنایات را هم خودم دیدم و هم عزیزانی هم آمده و گفته اند چه دیدیم که باورمان نمی شود این کارها به این راحتی انجام شده باشند .و از شما نمازگزاران هم معذرت خواهی می کنم چنانچه کوتاهی کرده باشم البته به نظر خودم آنچه برای خدمتگذاری  در توان داشته ام چه از نظر « علمی ، حوزوی ، اجتماعی و مشکلات » سعی کرده ام که کوتاهی نکنم و الحمدالله برکات این تلاش ها و پیگیری ها را در « حوزه ی علیمه » مشاهده می کنیم که مدیران آنها از شهرستان شوش هستند ، طلبه هایی از همین حوزه ی علمیه ی شوش در سطح استان به حد تدریس رسیده اند ، مدیر حوزه شده اند ؛ مبلغ های قوی در مقابل تبلیغات سؤ دشمنان و وهابی ها طرفندهای آنها را خنثی کردند و اینها هم به عنوان سرباز در رکاب ولیعصر(عج) بحمدالله بودند و امیدوارم که ان شالله این خدمات ادامه داشته باشد و خداوند از همه به نحو احسنت قبول بفرماید و خداوند عذر ما را در قصور و تقصیر به بزرگواری خود ببخشد .

از مسئولین اداراتی که با امام جمعه همکاری داشتند تقدیر و تشکر می کنم و از « شورای اسلامی شهرستان شوش ـ شورای اسلامی شهر شوش و شوراهای اسلامی روستاها » تشکر می کنم  .



:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.