مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره ی انجمن توانجویان امید از رئیس و پرسنل اداره ی بهزیستی شوش تجلیل نمودند
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 76
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 352
:: بازدید ماه : 8041
:: بازدید سال : 20730
:: بازدید کلی : 297868
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 23 تير 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت حمید منصوری مدیر عامل و دکتر علیرضا کریمی رئیس هیئت مدیره ی انجمن جسمی حرکتی توانجویان امید شهرستان شوش به مناسبت هفته ی بهزیستی و تأمین اجتماعی  از رامین کیانی رئیس و پرسنل اداره ی بهزیستی تجلیل به عمل آمد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10:30ص صبح روز دوشنبه 22 تیرماه1399 مدیر عامل و رئیس هیئت مدیر و برخی از اعضای انجمن جسمی حرکتی توانجویان امید شهرستان شوش با تدارک شاخه های گل و دو جعبه شیرینی به اداره ی بهزیستی رفته و در جلسه ی مشترکی با حضور رامین کیانی رئیس ، سید یونس حیاتی ، زیبا یوسفی و سعیده حسنی راد ؛ معاونین و کارشناسان اداره حضور یافتند .

رامین کیانی رئیس اداره ی بهزیستی شهرستان شوش ضمن خوش آمدگویی به هیئت مدیره ی انجمن فعال توانجویان امید در ابتدا به مناسبت هفته ی بهزیستی اشاره ی به نحوه ی تأسیس سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت : سازمان بهزیستی كشور، به موجب لایحه ی قانونی سال 1359 در جهت تحقق مفاد اصول ۳، ٢١ و ٢۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشكیل شده است . در واقع بهزیستی، سازمانی «فرهنگی، اجتماعی و امدادی» است که به منظور گسترش رحمت الهی در جامعه و حفظ ارزش ها و کرامات والای انسانی، مجموعه خدماتی را ارائه می دهد. سازمان بهزیستی برای کمک به قشرهای محروم و انسان هایی که بنا به دلایل محیطی، اجتماعی، اقتصادی و ارثی و نیز داشتن مشکلات جسمی، روانی، عاطفی، گرفتار مشکلات و دچار عدم تعادل شده اند، تأسیس شده است.

وی افزود : سازمان بهزیستی با کمترین حمایت های دولتی و با تکیه بر مشارکت مردمی و همکاری سازمان ها، در راه گسترش خدمات توان بخشی، امدادی، بازپروری و کمک به تأمین حداقل نیازهای گروه های کم درآمدی که قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند، فعالیت می کند.

رئیس اداره ی بهزیستی شهرستان شوش در ادامه به روش های موجود برای خدمات بهزیستی  پرداخت و خاطر نشان نمود :  خدمات بهزیستی در سه بخش به نیازمندان و مدد جویان عرضه می شود: 1 ـ امور فرهنگی و پیشگیری : در این بخش دو دفتر فعالیت می كنند، دفتر آموزش و پژوهش و و دفتر پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی.2 ـ امور اجتماعی : در این بخش، كار از پیچیدگی برخوردار است. بازآموزی و بازپروری گروه هایی چون «معتادان، متكدیان، زنان ویژه ، فرزندان و زنان بی سرپرست و مانند اینها» نیازمند مشاركت عمومی و یاری همه جانبه است ،به این منظور باید مربیان، روانشناسان و مددكاران اجتماعی ورزیده به كار گرفته شوند.3 ـ خدمات امور توانبخشی : از طریق دفاتر «توانبخشی و امور اجتماعی معلولین، توانبخشی حرفه ای و دفتر توانپزشكی، پیراپزشكی و وسایل توانبخشی به معلولین جسمی و ذهنی» ، خدمات توانبخشی ارائه می شود. دریافت كنندگان خدمات از این بخش، «نابینانیان ، ناشنوایان و معلولان جسمی ـ  حركتی» هستند . افراد دارای معلولیت ذهنی با توجه به بهره هوشی به سه گروه عمیق ( ایزوله) تربیت بدنی و آموزش پذیر تقسیم می شوند. همچنین معلولین جسمی و ذهنی توام كه از بدترین نوع معلولیت ها است، زیر پوشش این بخش از سازمان بهزیستی هستند.

معلولیت خود قصه پرغصه ای است اما اگر همراه آن ترحم دردآور در گفتار و کم توجهی زجرآور در رفتار دیگر افراد جامعه توام شود دیگر تحمل آن طاقت فرسا می شود این قصه پرغصه، حکایت حدود 15 هزار نفر از مردم خراسان شمالی است.

وی در ادامه به بالا بودن آمار معلولین در شهرستان شوش اشاره کرد و یادآور شد : شوش با داشتن حدود 4000 نفر  افراد تحت پوشش در سطح خوزشتان در سطر جدول قرار دارد ، البته بالا بودن این آمار برای ما افتخاری نیست بلکه به ما این را می گوید که تلاشمان را برای رسیدگی به آنها می بایست مضاعف کنیم .

کیانی همچنین گفت :با داشتن  8 مرکز توانبخشی ـ 5 مؤسسه ی خیریه ـ 3 کلنیک مدکاری ـ 17 مهدکودک ـ 3 کمپینگ ترک اعتیاد  ـ 2 مرکز مشاوره و 1 مرکز سلامت روان ؛ هنوز جای کار هست و ما تکنیک ها را عوض کرده ایم  از با شیوع ویروس منحوس کرونا از حضوری کار کردن  به طرف فضای مجازی رفته و از این طریق به نیازمندان خدمات رسانی  را با همان کیفیت  انجام می دهیم .

رئیس اداره ی بهزیستی در ادامه از مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره ی انجمن جسمی حرکتی توانجویان امید شهرستان شوش به نیکی یاد کرد و در این راستا تصریح نمود : این عزیزان  همیشه با ما هماهنگ بوده اند  و در واقع انجمن توانجویان امید یاری گر ما بوده است  ؛ از وقت و از زندگی  خود زده و هرگونه امکاناتی که در اختیار داشته اند و حتی در برخی مواقع از خیرین امکاناتی را جذب کرده و برای معلولین  به کار گرفته اند ؛ این کار روابط عمومی بالایی می طلبد که این عزیزان این توان را از خود نشان داده اند ؛ اداره ی بهزیستی توان تأمین ویلچر برقی را نداشته اما حمید منصوری و دکتر کریمی با برگزاری همایش های تأثیر گذار برای برخی از معلولین ویلچر برقی خریداری کرده اند .

وی افزود : حتی یک بار خودشان از با خیرین تهران  ارتباط برقرار کرده  و وسایلی برای معلولین را  گرفته و بین آنها توزیع نموده است و گزارش آن را هم به ما اطلاع رسانی کرده اند و همیشه به دنبال تشویق مردم برای کمک به انجمن بوده و هستند .

رامین کیانی در ادامه به هفته ی بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت : بهزیستی یک نماد است ؛ و اگر به آرم این سازمان با دقت نگاهی داشته باشیم چرخش كلمات «به» به صورت دايره را می بینیم که بيانگر « انسجام، وحدت و جامعيت خدمات بهزيستي» است و تصوير فضايي دروني آرم از چرخش كلمه به فرم گرافيكي، خورشيد را تداعي مي‌كند كه سنبل زندگي و بيانگر اميد است. و صدیق ترین افراد جامعه  را می توان در اداره ی بهزیستی شهرستان شوش دید .من از سال 1388 که به شهرستان شوش آمده اند به خاطر همین صادق بودن پرسنل اگر از این شهرستان به جایی دیگر بروم هیچوقت این پرسنل  ، این انجمن توانجویان و این مردم ولایتمدار شوش را فراموش نمی کنم چون خودم را یک شوشی می دانم . گفتني است، رنگ اين آرم نارنجي گرم، به منظور اشاعه ی اميد و زندگي انتخاب شده است و تعداد 12 كلمه ی «به» اشاره به تقدس عدد 12 در فرهنگ ديني و اسلامي ايران دارد.

سپس دکتر علیرضا کریمی رئیس هیئت مدیره ی انجمن توانجویان امید شهرستان شوش ضمن تبریک هفته ی بهزیستی به رئیس و پرسنل زحمت کش این اداره به بی توجهی مسئولین به مناسب سازی مبلمان شهری اشاره کرد و از اصحاب رسانه و مطبوعات  که در واقع یکی از پایه های رشد  جامعه هستند خواست تا در این مورد قلم فرسایی کنند .

وی در این راستا افزود : در یکی دو دهه ی اخیر تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه سبب شده که اشخاص معلول به میزان قابل توجهی جذب جامعه شوند؛ اما وجود برخی موانع به ویژه موانع عرصه ی برنامه ریزی شهری و شهرسازی باعث شده که بسیاری از فضاهای شهری فاقد شرایط لازم برای حضور این قشر در جامعه باشد. که عمده ترین موضوع همین بی توجهی به مناسب سازی خیابان ها و معابر و حتی ادارات است ؛ متاسفانه برخی به عنوان فردی ناتوان به معلول می نگرند، درحالی که این قشر در صورت تامین امکانات توانایی موفقیت در بسیاری از فعالیت ها و کارها را دارد. لذا از مسئولان انتظار داریم تا در زمینه ی مبلمان شهری و فراهم کردن امکانات تردد معلولان در جامعه نظارت بیشتری داشته و همچنین یک فضای مناسب برای نشست های این قشر و مراکز تفریحی ویژه معلولین ایجاد نمایند.

دکتر کریمی در پایان  به رمز موفقیت انجمن توانجویان امید و اداره ی بهزیستی اشاره کرد و گفت : تنها رمز موفقیت ما  تعاملی است که رئیس اداره ی بهزیستی به درستی به آن اشاره کرد و سعی ما بر این است که این «تعامل مشترک» را همچنان اداره دهیم .

حمید منصوری مدیرعامل  انجمن توانجویان امید  به صورت خلاصه گزارشی از ماه گذشته را اداره نمود و در این خصوص خاطر نشان نمود : سه بسته  ی مواد غذایی  و چند مرحله توزیع بسته های بهداشتی از طریق خیرین تهرانی و خیرین شهرستان شوش  و در اختیار گذاشتن الکل از طرف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه  و ماسک هایی که اتز طرف مؤسسه ی پرتو در اختیار ما گذاشته شده بود  و بین معلولین توزیع شد عمده ترین فعالیت ها این انجمن به شمار می آید .

وی افزود : ساخت و ساز منازل  برای دو خانوار در روستاهای « دوار و خویس » یکی از اتفاقات خوب است که در حال پیگیری می باشد .

مدیرعامل انجمن جسمی حرکتی توانجویان امید شهرستان شوش در پایان یک درخواست از اداره ی بهزیستی داشت که در این راستا یادآور شد : با توجه به این که شورای اسلامی شهر در حال جا به جایی مکان است و چون مکانی که در اختیار دفتر انجمن است را باید تحویل دهیم لذا انتظار می رود مکانی برای دفتر انجمن در نظر گرفته شود .

رامین کیانی رئیس اداره ی بهزیستی شهرستان شوش در این راستا قول مساعد داد که مکانی که حدود 9 سال است در اختیار یک مستأجر است در آینده ی نزدیک تخلیه شده و در اختیار انجمن قرار می گیرد .

در پایان حمید منصوری ـ دکتر علیرضا کریمی و ابتسام قاسمی با اهدا شاخه ی گل و شیرینی  هفته ی بهزیستی را به رئیس و پرسنل اداره تبریک گفتند .

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1198
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.