در روز قلم از برندگان مسابقه ی مجازی ریحانه در شوش تجلیل شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 35
:: باردید دیروز : 116
:: بازدید هفته : 35
:: بازدید ماه : 8116
:: بازدید سال : 20805
:: بازدید کلی : 297943
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 14 تير 1399

مینا جمشیدی ـ خبرنگار شوش نیوز

در روز قلم و روز شهرداری ها و دهیاری ها از 5 نفر برندگان مسابقه ی مجازی ریحانه که به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختران برگزار شده بود تجلیل به عمل آمد .

به گزارش شوش نیوز ؛ رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش پیرامون روز قلم گفت : در عظمت و شأن قلم همین بس که در قرآن کریم، سوره ای به آن اختصاص داده شده و خداوند متعال به قلم و آثار قلم و سطرها و کلماتی که از نوک قلم بر صفحه کاغذ نقش می بندد، سوگند می خورد و می فرماید « ن وَ القَلَمِ وَ ما یَسطُرون///  ن، و سوگند به قلم و آن چه می نویسند». آن چه در این جا بدان سوگند یاد شده است، ظاهراً موضوع کوچکی است: یک قطعه نی، و یا هر چیزی شبیه به آن، و کمی ماده ی سیاه رنگ، و سپس سطرهایی که بر صفحه ی کاغذ ناچیز رقم زده می شود. امّا آن چه که باعث عظمت قلم و نگاشته های قلم است، سوگندی است که خداوند بدان خورده است؛ زیرا در قرآن کریم خداوند متعال همه جا به مظاهر عالم وجودی که خود خلق فرموده، قسم یاد می کند، مانند: «عصر، شب، فجر، خورشید، ماه و...»

وی افزود : این ها همه مظاهر آفرینش اند، « گردش منظم شب و روز، آفتاب و باران، آسمان و ستارگان، همه و همه، » اهمیت دارند و در جهان عظیم خلقت نقشی ایفا می کنند و در زندگی انسان که گل سرسبد آفرینش است، تأثیر مستقیم و غیرمستقیم دارند، قلم نیز یکی از آن مظاهر هستی است.

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در تکمیل بخش اول سخنان خود گفت : جا دارد این روز فرخنده و ارزشمند را به یکایک اهل قلم شهرستان شوش شامل : « نمایشنامه نویسان ـ روزنامه نگاران ، خبرنگاران ، شاعران ، خوشنویسان ، مقاله نویسان ، فیلمنامه نویسان ، داستان نویسان ، مؤلفان ، نقاشان و تابلو نویسان » ، تبریک می گویم و امیدوارم با پر کشیدن ویروس منحوس کرونا مجددا شاهد حضور اهل قلم در سالن ها باشیم .

رضا ذاکری در ادامه به مسابقه ی مجازی «ریحانه» اشاره کرد و در این راستا گفت : بعد از این که  فراخوان این مسابقه که به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختران در سایت  اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و برخی از نشریات شوش از جمله «شوش نیوز» منتشر شد ، در حالی که این مسابقه مخصوصا دختران شوشی بود 145 نفر از از استان های « خوزستان ـ خراسان رضوی ـ فارس ـ قم ـ تهران ، کرمانشاه و آذربایجان غربی» در این مسابقه شرکت کردند اما همانطور که  گفتم چون این مسابقه مخصوص دختران شوشی بود لذا اولویت را به شوشی ها دادیم و با توجه به این که یکی از شرایط فراخوان این مسابقه این بود که هر دلنوشته بیش از 100 کلمه نباشد لذا با توجه به رأی کمیته ی داوران این مسابقه ؛ «شهلا تمیمی ـ مریم شجاعی فرد ـ سیده معصومه سید معصومی ـ فاطمه  زهیری زاده و رقیه احمدی » به عنوان نفرات برتر معرفی شدند که در این راستا جا دارد از  عباس کرم الهی مدیر گروه تئاتر اندیشه به عنوان برگزار کننده ی این مسابقه ، فائقه شیرک به عنوان حامی فرهنگی و محمد دیناروند به عنوان حامی هنری قدردانی نمایم .

سپس عباس کرم الهی مدیر گروه تئاتر اندیشه پیرامون روز قلم  یادآور شد : تمامی اقشار جامعه، حتی کسانی که خواندن و نوشتن هم نمی دانند، «نویسندگان و اهل خرد و قلم را قشری فاخر، فرهیخته و محترم یاد می کنند» و این بدان دلیل است که عموما نوع بشر مدیون دود چراغ خوردگان شب زنده دار از هر جای این کره خاکی است. تاثیر مهم دیگر اهل قلم در زندگی ما، وسعتی است که به جهان ما داده اند. شاید خیلی از ماها، پای خود را از سرزمین و کشور خود بیرون نگذاشته باشیم ولی از طریق خواندن آثار نویسندگان و رمان نویسان، جهان خود را به وسعت همه ی انسان ها اقوام و کشورهای گسترش می‌دهیم و از طریق خواندن آثار متعدد، از جمله داستان ها، رمان ها و قطعات ادبی، از اندیشه های ژرف و لطیف شاعران و دیدگاه‌های داستان نویسان بزرگ، با زوایای دیگری از زندگی آشنا می شویم و علاوه بر آن، توسعه ی علمی در جهان به واسطه ی ثبت و انتقال تجربیات دانشمندان بزرگ که خود را وقف خدمت به همنوع کرده‌اند، اتفاق افتاده است و این مسیر کماکان جریان دارد.

وی افزود : در واقع ما تمام لحظه های خوب خود را به جهاتی مدیون اهل قلم هستیم، چرا چه گاهی در کنار خانواده، مشغول تماشای یک فیلم خوب هستیم که حاصل اندیشه‌های یک درام نویس خوب است و یا از شنیدن یک داستان کوتاه و یا یک شعر با احساس از گیرنده رادیو لذت می بریم، باز هم در واقع مجروح یک اندیشه ناب از صاحب قلم هستیم که حتی ممکن است اسمش را نیز نشنیده باشیم.

سید احمد سید معصومی معاونت سابق بنیاد شهید استان خوزستان و یکی از بازیگران باسابقه ی تعزیه ی حسینی شهرستان شوش که به همراه دخترش در این مراسم تجلیل حضور یافته بود به معرفی عباس کرم الهی پرداخت و در این راستا گفت : از زمانی که به یاد دارد عباس کرم الهی به عنوان پیشانی  خبر و اطلاع رسانی بدون کوچکترین چشم داشتی به این شهرستان خدمت کرد و در کنار آن در عرصه « نمایشنامه نویسی ، کارگردانی ، بازیگری و عکاسی» نیز شاگردان زیادی را پرورش داد اما خودش دیده نشد و من هم از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان که فرزند این شهرستان است و همچنین از سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  انتظار دارم  به نحوه شایسته از این برادر ارزشی و ولایی قدردانی شود و بنده هم در این راستا حاضرم  همکاری نمایم .

در پایان از پنج برنده و همچنین «عباس کرم الهی ـ محمد دیناروند و فائقه شیرک » با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد .

رقیه احمدی

سیده معصومه سید معصومی

فاطمه زهیری زاده

شهلا تمیمی

مریم شجاعی فرد

فائقه شیرک ـ حامی فرهنگی

 

محمد دیناروند ـ حامی هنری

 

عباس کرم الهی ـ برگزار کننده ی مسابقه

شایان ذکر است در راستای روز قلم به پاس همکاری های بی شائبه ی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ستان شوش با انجمن نویسندگان ، توسط رئیس این انجمن ، « سرپرست و پرسنل این اداره» مورد تجلیل قرار گرفتند .



:: بازدید از این مطلب : 646
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.