در دومین روز از هفته ی دفاع مقدس زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه عفاف شوش نواخته شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 287
:: بازدید ماه : 7976
:: بازدید سال : 20665
:: بازدید کلی : 297803
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 1 مهر 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8صبح روز یکشنبه 1 مهرماه1397 در دومین روز از هفته ی دفاع مقدس که به عنوان « روز دانش‌آموزان، نوآوران و دانشمندان» نام گزاری شده ، در دبیرستان دخترانه ی عفاف شوش زنگ بازگشایی مدارس نواخته شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن عرض تبریک روز بازگشایی مدارس به « مدیران ، دبیران ، معلمین و دانش آموزان » به 12 محرم روز حرکت کاروان اسراء به کوفه اشاره کرد و گفت : کاروان اسیران اهل بیت امام حسین(ع) همراه با عمر‌سعد و جمعی از سپاهیانش فاصله ی دوازده فرسحی کربلا تا کوفه را از ظهر تا شبانگاه طی کردند. لحظه ی ورود به شهر کوفه هوا تاریک شده بود و عمر‌سعد ناگزیر شد کنار دروازه کوفه درنگ کند و با استفاده از نگهبانان شب را بگذراند تا صبح‌هنگام اسیران را وارد کوفه کند و به دارالاماره عبیدالله‌زیاد برساند. به نظر می‌رسد در این هنگام عمر‌سعد پیکی را به کوفه اعزام کرد و خبر را شبانگاه به عبیدالله رساند. قرائن نشان می‌دهد که از صبح زود روز دوازدهم محرم، شهر کوفه در محاصره و مراقبت شدید نیرو‌ها بوده است و جاسوسان، حرکات مشکوک را تحت نظر داشته‌اند. در این زمان هیچ کس حق حمل سلاح یا خروج مسلحانه از خانه را نداشته است.

وی افزود :پس از آن  این کاروان با طی نمودن 4100 کیلومتر  که هفت ماه به درازا کشیده شد به شام رسید و در این مدت هیچ وقت نماطز  این کاروان قضا نشد ؛ حضرت زینب قبل از حرکت به طرف شام در کوفه 4 خطبه  ی مهم قرائت نمود و کم کم  مردم کوفه  به یاد امام علی(ع) افتادند .

خنیفر برای نتیجه گیری از سخنان خود خاطر نشان نمود : اگر اهل بیت حضرت امام حسین(ع) این مصیبت بزرگ و این سختی ها را تحمل کردند یعنی این که  ما موظفیم  طبق آموزه های دینی  جلو رویم اما متأسفانه  در طول این چهار دهه  ما  را به کنکور مشغول کرده اند ، طوری که دانش آموزان و دانشجویان  در این بیش از دو دهه ای که به درس خواندن و کسب علم و دانش مشغول هستند ، وقتی را برای مطالعه ی کتاب های غیر درسی و خصوصا کتاب های تاریخی که به صدر اسلام تا کنون توسط شخصیت های مهمی نظیر « استاد شهید مرتضی مطهری ، زنده یاد دکتر علی شریعتی و..... » نداشته اند و فقط در ایام سوگواری به سینه زنی مشغول می شوند  ولی با فرهنگ عاشورایی  آن آشنایی کامل  برایشان فراهم نمی شود .

مدیر اداره ی آموزش و پرورش در ادامه به آمار دانش آموزان ثبت نام شده در سال تحصیلی 97 ـ 1398 اشاره کرد و اظهار داشت :  در مجموع 26000 دانش آموز در مقاطع مختلف ثبت نام کرده اند که در این میان 14200 نفر در مقطع ابتدایی ثبت نام نموده اند .

وی در پایان از  فرماندار ، نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ؛ شهردار و شورای اسلامی شهر شوش و ... به خاطر همکاری در اجرای پروژه ی مهر قدردانی نمود .

دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ؛ به فاجعه ی خونین حمله ی تروریستی در اهواز اشاره کرد و گفت : شهادت جمعی از نیروهای مسلح کشور را در حمله تروریستی صبح روز شنبه 31 شهریورماه 1397در اهواز موجب تأسف گردید ؛ لذا این حرکت ناجوانمردانه که در نمایش غرورآفرین توانمندی‌های نظامی به مناسبت آغاز هفته ی دفاع مقدس توسط چند عنصر مسلح تکفیری و وابسته به گروه‌های معاند انجام شد، بار دیگر عجز و ناتوانی دشمنان در مواجهه با اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران را نشان داد، که چون توان مقابله با قدرت نظامی ایران را ندارند اینگونه با قساوت و کینه به روی کودک و زن و مردم بیگناه آتش می گشایند و دست به  تحرکات خصمانه  می‌زنند. ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده ی این شهیدان عزیز از خداوند متعال برای شهدای گرانقدر حادثه علو درجات و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت می‌کنم.

وی در ادامه دانش آموزان را به برنامه ریزی برای زندگی آینده ی خود توصیه نمود و در این راستان  اظهار داشت :من یک اعتقاد قلبی دارم و آن این که متأسفانه والدین  ما می خواستند خواسته های خود را در حوزه ی تعلیم و تربیت بر فرزندان تحمیل کنند ؛ امروزه خواسته ی دانش آموزان با خواسته ی یک نسل قبل  متفاوت است و در شرایط  اقتصادی و اجتماعی  کشور طوری شده که همه  دوست دارند  فرزندانشان  پزشک شوند  ، فرض بر این که  همه پزشک شوند آیا کشور رشد و ترقی می یابد ؟

فرماندار شهرستان شوش برای رهایی از این مشکل تشکیل یک کارگروه را پیشنهاد داد و تصریح نمود : اگر اداره ی آموزش و پرورش  یک کارگروه روانشناسی را تشکیل دهد و با خواسته ی کلیه ی دانش آموزان آشنا گردد خواهیم دید که نظر ها با هم متفاوت است و  مثل زمان گذشته  برخی می خواهند « معلم ، مهندس ، خلبان ، پلیس و... » باشند .

وی افزود : ایکاش در این آئین بازگشایی مدارس والدین هم دعوت می شدند تا به آنها بگویم تربیت فرزندان  می بایست در اولویت اول قرار گیرد چون اگر زمینه ای ایجاد شود که همین والدین بازدیدی از خانه ی سالمندان جدید کهریزک داشته باشند در می یابند که بیش از 90 درصد  از والدینی که در این خانه به سر می برند اشخاصی هستند که فرزندان آنها پزشک است ، متأسفانه حب والدین  روز به روز کمرنگ تر شده  در حالی که تاثیر خانواده در کودک و نقش مهم آن در سازندگی « فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و عاطفی» بسیار مهم و عظیم است. نقش اجتماعی خانواده ؛ نخستین مسئول اصلاح و فساد جامعه است از آن بابت که بنیادهای فکری کودک در خانواده گذاشته می شود و خانواده مسئول عیوب و فسادهای بی شمار اجتماعی و منبع هر گونه خیر و برکت و نعمت و سعادت جامعه است.

 

دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش در ادامه به عدالت محوری حضرت امام علی(ع) در صدر اسلام اشاره کرد : این عدالت محوری به حدی توسعه یافت که حتی مسیحیان ، کلیمیان و حتی لائیک ها  اعتقاد به شخصیت عدالت محوری امام علی(ع) و امام حسین(ع) ایمان آوردند . و در عصر حاضر شخصی به نام امام خمینی(ره)  می آید و دنیا را متحول می کند  وپس از آن مقام معظم رهبری که  از بهترین پروفسورها است که به  ادبیات زبان فارسی و زبان عرب تسلط کامل دارد  و علاوه بر آن تا درصد بالایی به ادبیات  کشورهای شوروری سابق  آشناست ، این اشخاص همانند ما مراحل دانش آموزی را طی کرده اند و لذا انتظار داریم شما هم در کنار درس فرهنگ مطالعه را بالا ببرید .

وی سپس به فضای مجازی اشاره کرد و اظهار نمود :  ما یک دشمن داریم که تا ابد وجود دارد و با تمام امکانات و تجهیزات خود قصد دارد به اسلام و نظام مقدس ما ضربه بزند  و یکی از جنگ های فعلی  جنگ اقتصادی است و در کنار آن جنگ فضای مجازی را نیز  آغاز کرده است ؛  البته فضای مجازی به عنوان  شبکه های اجتماعی کاملا مفید هستند اما چرا الان  در «حوزه ی قرائت مکتوب»  به یکی از مشکلات جدی ما  تبدیل شده است ؟ نه فقط برای دانش آموزان  بلکه برای دانشجویان فقط سرفصل  کتاب های درسی اهمیت دارد . یکی از مهمترین تغییراتی که در زندگی حدود 30 میلیون کاربر فضای مجازی اتفاق افتاده است، تغییر در سبک و میزان مطالعه آنها است. در حال حاضر کاربران فضای مجازی زمان زیادی را برای استفاده از فضای مجازی و مرور مطالب در صفحات وب اختصاص می دهند، اما به راستی این زمان زیاد برای مرور مطالب می تواند جای فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه بگیرد؟ کاربران فضای مجازی اذعان دارند که تعدد صفحات بالا در این فضا موجب می شود که وقت کافی برای مطالعه آنها نداشته باشند؛ در حقیقت کاربر خود را با تعداد زیادی صفحه و وقت اندکی مواجه می بیند و همین موضوع باعث می شود به جای مطالعه دقیق به مرور سطحی رو بیاورد.

 

دکتر غزی در پایان گفت : انتظار دارم به صورت ویژه « مدیران ، دبیران ،معلمین و حتی اولیای دانش آموزان » دلایل  دور شدن دانش آموزان از قرائت مکتوب را  مورد بررسی قرار داده تا  راهکار مناسبی برای برون رفت از این معضل را بیابیم .

در ادامه  بیژن جمالی مطلق نماینده ی اعزامی مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان که برای قرائت پیام روز بازگشایی مدارس به شوش آمده بود ، قبل از قرائت پیام به مشارکت دانش آموزان با شهرداری برای کاهش هزینه ها اشاره کرد و تصریح نمود : همانطور که آموزش و پرورش انتظار دارد شهرداری برای آسفالت ، شستشو ، تعمیر و مرمت و در مجموع یاری مهربان در پروژه ی مهر باشد در مقابل ما هم باید به شهرداری کمک کنیم که برای جمع آوری زباله هزینه های کمتری را متحمل گردد ، در سطح مدارس که مدیران باید کاری کنند که دانش آموزان محیط آموزی خود را پاکیزه نگه دارند اما دانش آموزان باید بدانند در معابر ، پارک ها و خیابان ها نباید پوست میوه ها و یا پاکت انواع تنقلات بهداشتی را بیاندازند چون قطره قطره جمع گردد وانگهی به دست خودمان در یک روز می بینیم که چند تن زباله تولید کرده ایم ، الان شوش با توجه به آماری که مدیر اداره ی آموزش و پرورش اعلام نمودند 26000 هزار دانش آموز دارد و با احتساب دانش آموزان اداره ی آموزو پرورش منطقه ی شاوور این رقم به صورت تقریبی به 40000 نفر می رسد و اگر هر یک از این دانش آموزان روزان به خواهند حداقل پوست موز را در خیابان بیاندازند چه فاجعه ای به وجود خواهد آمد ؟

بیژن جمالی مطلق در ادامه پیام مدیر کل آموزش و پرورش را به شرح زیر قرائت نمود :

بسم الله الرحمن الرحیم

به دانش فزای و به یزدان گرای

که او باد جان ترا رهنمای   " فردوسی"

مهری دیگر از راه رسید و خداوند سبحان بار دیگر نعمت بهره مندی از دانش را بر فرزندان این سرزمین ارزانی داشت تا استوار تر از همیشه، قلم به دست گیرند و در کنار طلایه داران دانایی که با دستانی توانا، گستره کلاس درس را به نور علم روشن می کنند، مشق دانستن، دوستی و محبت کنند.

دمیدن خورشید علم آموزی در سال تحصیلی پیش رو با بوی محرم و رشادت های دلاور مردان دفاع مقدس مقارن شده است. از این رو در روز آغازین پاییز که زنگ رسای آگاهی در مدارس ایران عزیز اسلامی نواخته می شود، به سالار شهیدان و خاندان پاک و مطهرش درود می فرستیم و با نامگذاری ماه مهربانی در استان خوزستان به نام  " هم گام با مهر و هم نوا با محرم"، فرهنگ متعالی شهادت، ایثار و از خود گذشتگی را پاس می داریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ٩٧ را سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری فرمودند، پس به پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب از تمامی مدیران، روسا و فرهنگیان عزیز می خواهم در تحقق شعار سال پیش قدم باشند و برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در مدارس و در بین دانش آموزان و خانواده های آنها بکوشند.

اینجانب در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، مراتب سپاس و قدرشناسی خود را به کارکنان شریف و متعهد و اساتید و  معلمانی که با همت و تلاش خود در راستای تربیت نیروی های انسانی عالم، خلاق و پایبند به ارزشها و اخلاق، گام بر می دارند، تقدیم می کنم و از دانش آموزان پرتلاش استان انتظار دارم قدر دوران پربرکت تحصیل را بدانند و با توکل به پروردگار متعال و تلاش و جدیت در فراگیری علم و دانش ، فردایی روشن را در سرنوشت خویش رقم زنند.

*محمد تقی زاده*

*مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان*

پایان بخش این آیین ؛ ذکر مصیبت و نوحه خوانی توسط مداح اهل بیت(ع) کربلایی موسی مطیرزاده  و نواختن زنگ بازگشایی مدارس توسط فرماندار ، فرمانده نیروی انتظامی ، فرمانده سپاه ناحیه ی شوش ، مدیر اداره ی آموزش و پرورش و شهردار شوش و افتتاح نمایشگاه دبیرستان دخترانه ی عفاف به مناسبت هفته ی دفاع مقدس بود که به مدت یک هفته برای بازدید عموم برپا شده است .

 



:: برچسب‌ها: "در دومین روز"از هفته دفاع مقدس" زنگ بازگشایی مدارس" در دبیرستان عفاف"شهرستان شوش"نواخته شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 3278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.