امام جمعه ی شوش گفت : ما همچنان در مسیر انقلاب ، محکم و تا آخرین قطره ی خون خواهیم ماند
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 47
:: باردید دیروز : 68
:: بازدید هفته : 47
:: بازدید ماه : 8080
:: بازدید سال : 20769
:: بازدید کلی : 297907
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 18 بهمن 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

بعداز اذان ظهر روز جمعه 18 بهمن ماه1398 و در هفتمین روز از دهه ی مبارک فجر که به عنوان « قرآن ، عترت ، وحدت اسلامی ، آمادگی برای طلوع خورشیدولایت عظمی» نام گذاری شده است ، نماز سیاسی و عبادی جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام در شبستان مصلی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش درآغاز ضمن  توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت : همیشه  خدا را در نظر بگیریم و اگر کاری انجام  دادیم قبل از این که پاسخگوی مردم باشیم می بایست پاسخگوی خداوند باشیم .

وی در ادامه همچون هفته های گذشته خطبه ی اول را به معرفی اصحاب پیامبراکرم(ص) از لسان امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) پرداخت و خاطر نشان نمود : امام علی(ع) می فرماید : اصحاب پیامبر اکرم(ص) پنج دسته بودند ـ دسته ی اول که مؤمنین هستند اما چهار دسته ی دیگر هر کدام به نوعی عمدا و یا سهوا به پیامبر احادیثی دروغ نسبت می دهند . یک دسته  در حالی که می دانند احادیث را پیامبر نگفته است آن ها را بین مردم ترویج داده و مدعی می شوند که ما به گوش خودمان این احادیث را از پیامبر شنیدیم .

امام جمعه ی شهرستان شوش ادامه تصریح نمود : دسته ی دیگری به اشتباه مطالب را به مردم منتقل می کنند  ؛ در حالی که روایت نقل شده و آن روایت از پیامبر است  اما این روایت را به غلط  انتقال می دهند در حالی خودشان هم نمی دانند که این روایت از پیامبر نیست وگرنه حاضر نمی شدند به دروغ از زبان  رسول اکرم(ص) چیزی بگویند .و بالاخره دسته ی آخردروغ نمی گویند و از خدا خوف دارند  ؛ جایگاه چیام اکرم را هم می شناسند  و برای او مقام و منزلت قائل هستند ؛ هم ناسخ را می شناسند و هم منسوخ را ، اما وقت که می خواهند  از طرف پیامبر اسلام(ص) نقل قول کنند جای منسوخ یا با ناسخ جا به جا می گویند البنه نه به عمد بلکه چون حافظه ی آنها ضعیف است این اشتباهات را انجام می دهند و مردم را سر در گم می کنند .

آیت الله سید محمد امام سپس به  درست قرائت کردن قرآن در نماز تأکید نمود و یادآور شد : در قرآن کریم آیات زیادی درباره‌ نماز بیان شده و هر کدام از آن‌ها بیانگر اهمیت و ارزش خاص و جایگاه رفیع این عبادت مهم در پیشگاه خداوند است و آیات مربوط به نماز هر کدام تفسیر و پیام خاصی دارد . بعضی از آن‌ها به اهمیت بعد معنوی و ملکوتی نماز پرداخته و برخی از آیات نماز را مایه‌ آرامش دل‌ها دانسته و تعدادی، نماز را عامل بازدارنده از «زشتی و پلیدی» معرفی نموده و بخشی دیگر نیز به بررسی نماز در ادیان گذشته و همراهی آن با عبادات دیگر از قبیل «حج، جهاد، زکات و عدالت اجتماعی »پرداخته است ؛ لذا باید مواظب باشیم کهآیات قرآن را در نماز  به درستی و صحیح قرائت کنیم  تا نمازمان باطل نشود .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به خطبه ی شقشقیه در نهج البلاغه پرداخت و در این خصوص تصریح نمود : خطبه شِقشِقیّه یا مُقَمّصه از معروف‌ترین خطبه‌های نهج البلاغه است. امام علی(ع) در این خطبه عملکرد خلفا را نقد می‌کند و اصل خلافت هر یک از آنان را زیر سؤال می‌برد. وی همچنین به هجوم مردم برای بیعت با او و نیز سه گروه «ناکثین، قاسطین و مارقین» اشاره و سرانجام وجه پذیرش حکومت توسط خویش را بیان می‌کند. این خطبه طبق ترتیب اکثر نسخه‌های مختلف نهج البلاغه، سومین خطبه است. این خطبه را به اعتبار جمله ی نخستین آن یعنی «واللّهِ لَقَدْ تَقَمَّصَها فلان»، «مُقَمّصه» نامیده‌اند، تقمّص یعنی «لباس پوشید» که امام، خلافت را به لباسی تشبیه کرده است که ابوبکر با آگاهی از اینکه برازنده‌اش نیست آن را بر تن کرده است. اما نام مشهور این خطبه، «شقشقیه» است که به اعتبار جمله‌ای است که پس از پایان خطبه و درخواست ابن عباس از امام برای ادامه دادن آن، توسط امام بیان شده است: «هیهاتَ یا ابنَ عباس تلک شِقشِقَةٌ هَدَرَت ثُم قَرَّت.» شقشقه، چنانکه از مجموع سخنان «لغویون و شارحان خطبه »استفاده می‌شود، چیزی است مانند شش که هنگام هیجان یا غضب از دهان شتر بیرون می‌آید که با چرخیدن صدا در گلوی شتر همراه است و سپس در جای خود آرام می‌گیرد، در مواقع عادی چنین چیزی پیش نمی‌آید. امام در اینجا حالت خود را به حالت هیجان شتر تشبیه کرده است که گویا لحظه‌ای از خود بی‌خود شده و آن خطبه چون شعله‌ای از دل او زبانه کشیده و اکنون دیگر در حال عادی خود است و لذا دیگر آن را ادامه نخواهد داد. بدین طریق، امام به درخواست ابن عباس، که راوی این خطبه است، برای ادامه دادن خطبه، پاسخ منفی داد. از این رو، ابن عباس می‌گوید: بر ناتمام ماندن هیچ سخنی مانند این، دریغ نخوردم.

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به چهلمین روزشهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت : چهلمین روز شهادت سردار دل های محرومین دنیا ، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش  تقارن پیدا کرده است با راهپیمایی شکوهمند یوم الله 22 بهمن و این تقارن اتفاقی نیست ؛چون 22 بهمن روز پیروزی اسلام بر کفر جهانی است .

وی در ادامه به یوم الله 22 بهمن در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : سه شنبه ی هفته ی آینده است و لازم است که فرد فرد ما در این راهپیمایی شرکت فعال و پرشوری داشته باشیم  ؛ تفاوت یوم الله 22 بهمن نسبت سال های گذشته دارد یکی از این تفاوت ها همانطور که عرض کردم چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی است و تفاوت دوم این است که اولین 22 بهمن در گام دوم انقلاب را تجربه می کنیم و حضو.ر با شکوه ما یعنی در این چهل سالی که گذشت  هر چه از «انقلاب ، نظام و ولی فقیه »حمایت کردیم خسته نشدیم و خسته دشمن است که در این 40 سال هر چه توانست بر علیه ما توطئه چید اما نتوانست از نظر « سیاسی ـ علمی ، نظامی ، و...» گزندی به این انقلاب و این نظام وارد کند اما به خواست پروردگار نه این که کاری را پیش نبرد بلکه نظام جمهوری اسلامی در این چهل سال از نظر « نانو و تکنولوژی های مختلف دنیا ، در صنعت دانش بنیان ، نظامی ، دارویی و....» طوری که بتواند روی پای خودش بایستدو هیچ نیازی به خارج از کشور و دشمنان نداشته باشد ؛ این را همه قبول دارند ، البته در جاهایی خصوصا در بخش اقتصادی ما  مشکلاتی داریم .

آیت الله سید محمد امام در تکمیل این بخش از خطبه ی دوم اظهار داشت : ما همیشه باید واقع بین باشیم و منصفانه قضاوت کنیم ، « مشکلات و کمبودها » مخصوصا در بخش اقتصاد نظیر « اشتغال و تولید » اشکال زیاد داریم ؛ علت به وجود آمدن این مشکلات چیست؟ کاملا مشخص است ، ما در مسائل اقتصادی همیشه چشممان به بیگانه بوده است و انتظار داشته ایم خارج از کشور وضعیت اقتصاد کشور را بهبود ببخشد لذا دیدید که دشمنان تحریم ها را روز به روز شدیدتر و بیشتر کردند و از طرفی دیگر به خاطر سؤ تدبیرها باعث شد که در بخش ما دچار مشکلات عدیده ای شویم و اگر در بخش اقتصاد انقلابی عمل می کردیم  همانطور که در بخش نظامی انقلابی عمل کردیم و« الان اگر کل دنیا دست به دست هم بدهند ، قدرت این که فکر چنگ سخت بر علیه ما داشته باشد محال است » چرا این را می گویم؟ چون همین مردم و همین کشوری که حتی برای ساخت یک قبضه کلت کمری ناتوان بودو می بایست آن را از خارج وارد می کرد الان « زیر دریایی ، ناو و ناوچه ، هواپیما و موشک های هوشمند نقطه زن» را می سازیم و این به خاطر انقلابی عمل کردن است اما در بخش اقتصادی چون انقلابی عمل نکردیم و انتخاب های ما هم غیر انقلابی بودند به نتیجه ای رسیدیم که با مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم .

البته قصد من این نیست که بدگویی کنم بلکه می گویم تا این این مشکلاتی که به وجود آمده عبرت بگیریم ، سئوال اینجاست ، چرا در دیگر بخش ها موفق بودیم و در بخش اقتصاد شکست خوردیم؟علت این شکست دست خودمان است چون در این بخش انقلابی عمل نکردیم و گوشمان به این و آن بود تا ببینیم خارج از کشور چه می گویند ؛ به هر جهت هرکجا انقلابی عمل کردیم موفق بودیم و امروزملت ایران با عزت هرچه تمام تر در برابر دنیا سربلند است که به خواست خدا در زمینه ها مختلف توانسته است در مقابل دشمن بایستد ،ان شاءالله در بخش اقتصاد هم راه را مقام معظم رهبری نشان داده اند ، حضرت آقا فرمود : « باید رئیس دولت یک فرد جوان باشد . اگر یک جوان رئیس دولت بشود همه ی مدیرانی که به طور عادی توی همه ی سطوح روی کار می آیند جوان خواهند بود. » اگر ما از هم اکنون به فکر باشیم و تصمیم صحیحی بگیریم معضلات اقتصادی هم راحت قابل حل خواهند بود ، چون سختی مشکلات اقتصادی سخت تر از ساخت موشک ، پهباد،  زیر دریایی و ماهواره نیست .به هر جهت مسائل انقلاب را  وظیفه داریم  به نسل آینده  بگوییم ، پدراها وظیفه دارند به فرزندان بگویند که در رژیم طاغوت چقدر ذلیل و ناتوان بودیم . در خانه های مردم چقدر «امکانات ـ ماشین ، کولر و....» وجود داشت .

پشت همین تریبون نماز جمعه اعلام می کنم مشکلات و کمبود داریم اما آن طرف موضوع را هم می گویم که در زمان ستم شاهی ما فقط در مراکز استان ها و آن هم فقط برخی از استان ها دانشگاه داشتیم در حالی که الان در هر شهر دست کم چهار دانشگاه وجود دارد ؛ الان برخی از دانشگاه ها پذیرش ندارند و اعلام می کنند دانشجو بدون کنکور جذب می شود و از همین دانشگاه ها در طول این 40 سال انقلاب نخبگانی تحویل جامعه شد که اگر به درستی از آنها استفاده شود بی شک همین مشکلات اقتصادی نیز مرتفع می گردد .باید از این بابت خدا را شاکر باشیم و یکی از راه های شکرگذاری حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن است .

ان شاءالله این راهپیمایی با حضور حماسی مردم باعث می شود که ما قوت و توان خود و همراهی با انقلاب را به رخ دنیا بکشانیم ؛ همانطوری که «در این 40 سال شهید دادیم ؛ جنگ را تجربه کردیم ، شهدایی در را دفاع از حرم تقدیم نمودیم ، 17هزار شهید ترور دادیم ، در مقابل تحریم ها سخت و جنگ اقتصادی مقاومت نمودیم» و امروز می خواهیم به آمریکا بگوییم «ما همچنان در مسیر انقلاب ، محکم و تا آخرین قطره ی خون خواهیم ماند.» ما یاد امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را هیچ وقت فراموش نمی کنیم .

تلاش ما این است که فرامین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را در عمل اجرا کنیم که یکی از فرامین مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات است ، دوهفته تا روز انتخابات بیشتر باقی نمانده است ، حضرت آقا در این راستا می فرماید : « برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق های رأی، تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند......مجلس قوی از مؤلفه های قوی شدن ایران است و تشکیل مجلس قوی نیز به رأی بالای ملت وابسته است.... افراد مؤمن و انقلابی با انگیزه قوی در انتخابات شرکت خواهند کرد اما اگر کسی انگیزه دینی و انقلابی ندارد اما میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوق های رأی بیاید......باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد.»

در مقابل آنهایی که طرفداری از  رد صلاحیت شده ها می کنند و  ایراد می گیرند گفت : مقام معظم رهبری در پاسخ به این افراد به آیه ی 49 از سوره نور می پردازد « وَإِنْ يَكُنْ لَهُمُ الْحَقُّ يَأْتُوا إِلَيْهِ مُذْعِنِينَ /// و اگر دعوی خود را بر حق بدانند البته با کمال انقیاد به سوی رسول می‌آیند.» شما زمانی که هر کاری به نفع شما باشد می گویید بهتر از این نمی شود اما وقتی که به ضرر شما بود همه چیز را غیر قانونی می دانید .

آیت الله سید محمد امام در آخرین جمله ی خود در خطبه ی دوم خطاب به مردم ولایتمدار شهرستان شوش گفت :  این بار سعی کنید کسی را به مجلس شورای اسلامی بفرستید که معیارها و فاکتورهایی که مقام معظم رهبری به آنها اشاره فرمودند را داشته باشد و اگر هم انتخاب برایتان سخت بود از نخبگان مورد اعتماد بپرسید و با آگاهی و بصیرت رأی بدهید .

از دیگر برنامه های این هفته در شبستان مصلی نماز جمعه می توان به « برپایی ایستگاه تست فشار خون توسط امدادگران جمعیت هلال احمر به مناسبت دهه ی مبارک فجرـ اجرای سرود انقلابی توسط اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مدیر و معاونت پرورشی دبیرستان نمونه دولتی حضرت امام حسین(ع)  و برپایی میز خدمت و با حضور رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سرگرد پاسدار محمد ابراهیمی معاونت فرهنگی و هنری سپاه ناحیه ی شوش و ستوان دوم پاسدار سعید پرویزی معاونت اجتماعی سپاه » اشاره کرد .

 

 



:: بازدید از این مطلب : 879
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.