منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 100
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 376
:: بازدید ماه : 8065
:: بازدید سال : 20754
:: بازدید کلی : 297892
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 13 بهمن 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

در اولین روز دهه ی مبارک فجر همزمان با بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به ایران ، با حضور امام جمعه ، فرماندار ، اعضای شورای اداری ، زنگ انقلاب ساعت ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه روز شنبه 12 بهمن ماه1398 در دبیرستان دخترانه ی دولتی دانشوران برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ؛ آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن تبریک دهه ی مبارک فجر چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، سخنان خود را با اشاره به آیات 1 الی 10 سوره ی والفجر آغاز کرد و گفت : « وَالْفَجْرِ ، وَلَيَالٍ عَشْر ، وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ ، وَاللَّيْلِ إِذَا يَسْرِ ، هَلْ فِي ذَلِكَ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ ، أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ ، إِرَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ ، الَّتِي لَمْ يُخْلَقْ مِثْلُهَا فِي الْبِلَادِ ، وَثَمُودَ الَّذِينَ جَابُوا الصَّخْرَ بِالْوَادِ ، وَفِرْعَوْنَ ذِي الْأَوْتَادِ /// سوگند به سپيده‏ دم ، و به شبهاى دهگانه ، و به جفت و تاق ، و به شب وقتى سپرى شود ، آيا در اين براى خردمند [نياز به] سوگندى [ديگر] است ، مگر ندانسته‏ اى كه پروردگارت با عاد چه كرد ، با عمارات ستون‏دار ارم ، كه مانندش در شهرها ساخته نشده بود ، و با ثمود همانان كه در دره تخته ‏سنگها را مى ‏بريدند ، و با فرعون صاحب خرگاه ‏ها [و بناهاى بلند] » این سوره نابودی مستکبرین را به ما نشان می دهد ؛ در این سوره خداوند  فرعون و فرعونیان را نابود کرد ، یعنی هر ظلمی از بین رفتنی است .

وی افزود : این تذکری به همه ی ماست که هیچوقت به کسی ظلم نکنیم ، فرهنگ مسلمانان با فرهنگ شاهنشاهی هیچوقت سازگار نبوده است ؛ همانطور که می دانید وقتی می خواهند آثار پادشاهان را نشان دهند با نماد سرنیزه نشان می دهند ، یعنی پادشاهان گذشته حرف خود را با سرنیزه و زور به مردم تحمیل می کردند در حالی که اسلام با این زور و سرنیزه کاملا مخالف است ؛ اسلام حتی برای انجام واجبات از زور و سرنیزه استفاده نمی کند ؛ چون نمازی که با زور و سرنیزه خوانده شود به درد نمی خورد ، چون نماز باید برای بندگی خدا  خوانده شود ؛ لذا پیامبر اسلام(ص) وقتی می رفت در حال فتح کشورهای مختلف بود با زور مردم را به رو آوردن به اسلام مجبور نمی کرد و اگر بعد از رحلت رسول اکرم(ص) کسی را به زور مجبور به پذیرفتن اسلام کرده اند اصلا مورد تأیید اسلام و حضرت امام علی(ع) نبوده است .

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود خاطر نشان نمود : اگر شما نهج البلاغه را مطالعه کنید حضرت امام علی(ع) به هنگام فتوحات کسی را به زور وادار به پذیرفتن اسلام کنند چون اسلام منطق دارد ؛ کسی که منطق نداشته باشد با زور می خواهد هدف خود را به کرسی بنشاند . وقتی که از امام خمینی(ره) درخواست می کردند که اجازه دهید مسلح شویم و این مأموران دولت را بکشیم ؛ امام راحل موافقت نمی کرد و تأکید می کرد که آنها خودشان باید به این آگاهی برسند و در کنار مردم  یک انقلابی به پا کنند و نظام شاهنشاهی را کنار بگذارند ، و با بصیرت انقلاب کردند ، آن انقلاب به پیروزی خواهد رسید  و هیچکس نمی تواند این انقلاب را تکان دهد و می بینید که این انقلاب امروز وارد چهل و یکمین سال پیروزی خود شده است و سال به سال مستحکم تر می شود .چون مردم معیار اصلی بوده و هستند حتی اگر اشتباه کنند ، وقتی مردم یک رئیس جمهور را انتخاب می کنند و اطرافیان آن رئیس جمهور همه دزد و اختلاس گر ، رشوه بگیر و افرادی هستند که هم در عقیده و هم در عمل فاسدهستند اما چون مردم انتخاب کرده اند وظیفه است که این را محکم داشته باشیم چون حکومت ما مردم سالاری دینی است هر چند که آن انتخاب اشتباه باشد .لذا وقتی که امام خمینی(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری   نسبت به بالا بردن آگاهی و بصیرت تأکید داشته و دارند لذا ما مسئولین می بایست برای انتخاب مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور جدید مردم را آگاه نماییم .

وی در پایان تصریح نمود : اگر کل کشورهای غربی بر علیه ما باشند نمی توانند گزندی به این انقلاب وارد نمایند و این اقتدار به خاطر وحدت کلمه است که باید تلاش کنیم دوستی با همدیگر را حفظ کنیم و از نظر « اعتقادی ـ ایمانی ـ دینی ـ اقتصادی ـ نظامی ـ بصیرتی و.... » هم خودمان را تقویت کنیم و هم انقلاب را تا صدمه ای به آن وارد نشود همانند امروز که می بینید ملت های دیگر دنیا هم متوجه شده اند . وقتی که قاسم سلیمانی شهید می شود کل دنیا «مسلمان و غیر مسلمان» برای این سردار گریه می کنند ؛ به خاطر این که نظام ما نظام قلدری و زور و سرنیزه نیست .

در ادامه دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش با درود به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ، شهدای انقلاب اسلامی ، جنگ تحمیلی ، مدافعین حرم و امنیت و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری سخنان خود را آغاز نمود و فرا رسیدن ایام الله دهه ی مبارک فجر را به مردم ولایتمدار شهرستان شوش تبریک گفت .

وی افزود : آنچه که این روزها باید پاس داشته شود یاد انقلابیونی است که جان خود را برای این مملکت ، نظام ، انقلاب و مردم تقدیم کردند و الان ما در کمال امنیت اینگونه مراسم ها را در سراسر کشور برگزار می کنیم ؛ این درخواستی است که من از شما انتظار دارم . همیشه و در همه لحاظ یادمان باشد که خون های با ارزشی برای حفظ این انقلاب ریخته شد و چه عزیزانی عضوی از بدنشان را تقدیم کردند و خیلی ها هم عمر گرانبهای خود را اسارت گذراندند که ما امنیت به سر ببریم .

دکتر غزی در ادامه اظهار نمود : آنچه که الان به شما دانش آموزان تکلیف است ، این است که جواب این خون های ریخته شده را با «درس خواندن ، احترام به مبادی و مبانی اولیه ، اساسی و اصولی » ادا کنید ، هر مراسمی که برای شهدا و بزرگداشت انقلاب و زنده نگهداشتن انقلاب نیاز است را می بایست برای خود یک تکلیف بدانیم و آنها را انجام دهیم ، خصوصا مسئولین دستگاه های دولتی کمافی سابق این دهه ی مبارک را ان شاالله با نگاه ویژه توجه داشته باشند ؛ چرا که ما همیشه و در همه حال مورد توجه دشمنان هستیم ، این اصلی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشند .

فرماندار شهرستان شوش ضمن تبریک به مناسبت کسب عنوان برتری شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش در سطح استان خوزستان یادآور شد : کسب برتری شورای آموزرش و پرورش شهرستان شوش حاصل نمی شد مگر این که با تلاش ها و پیگیری های « امام جمعه ، مدیریت و فرهنگیان دلسوز آموزش و پرورش ، شورای تأمین ، شهردار و شورای اسلامی شهر و حتی خبرنگاران که همیشه دست به قلم بوده اند و عملکرد این شورا را منتشر کرده اند » همچنین تقدیری هم داشته باشیم از مشاور فرماندار در اموربانوان و خانواده که عنوان برتر امور بانوان استان خوزستان را کسب نموده است .

وی در پایان افزود : بر این اعتقاد دارم اگر آموزش و پرورش که رکن رکین هر «نظام ، انقلاب و دولتی» به شمار می آید اگر آموزش و پرورش بتواند حرکت به سمت جلو را در حوزه های « تعلیم ،  تربیت و فضای آموزشی» داشته باشد مطمئنا کل جامعه درکشور حرکت خواهد کرد .

از دیگر برنامه های این آیین می توان به « اجرای دو سرود به زبان عربی و گویش لری توسط گروه سرود دبیرستان دخترانه ی نمونه دولتی دانشوران به مربیگری فرزانه مرادی» اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 1695
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.