آئین عزاداری سردار دلها در حسینیه ی حضرت امام جعفر صادق(ع) شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 138
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 414
:: بازدید ماه : 8103
:: بازدید سال : 20792
:: بازدید کلی : 297930
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 18 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت هیئت امنای حسینیه ی حضرت امام جعفر صادق(ع) ، آئین عزاداری به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی ، ساعت 20 دوشنبه 16 دیماه 1398 در این حسینه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط فرامرز بهرامی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیسی هادی سپاه ناحیه ی شوش سخنان خود را با اشاره به آیات 25 تا 28 سوره ی طه آغار کرد و گفت : «قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي ، وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي ، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِ ، يَفْقَهُوا قَوْلِي /// گفت پروردگارا سينه‏ ام را گشاده گردان ، و كارم را براى من آسان ساز ، و از زبانم گره بگشاى ، [تا] سخنم را بفهمند» روایتی هست در کتاب قصص النبیاء که نام کامل این کتاب «النور المبین فی قصص الانبیاء و المرسلین» ؛ نوشته ی سید نعمت الله جزائری متوفای ۱۱۱۲ هجری، از شاگردان مبرز علامه مجلسی است. موضوع اصلی این کتاب، همان گونه که از اسمش پیداست، سرگذشت انبیای الهی است که در محدوده نبوت عامه و به سبک روان نگارش یافته است. این کتاب به معجزات حضرت عیسی ابن مریم(ع) اشاره شده که در بخشی از آن آمده است : افرادی که به عنوان رهبر جامعه از سوی خداوند تعیین می‌شوند، باید علم کافی و سند روشنی برای ارتباط خود با خدا ارائه دهند تا با این دو وسیله مأموریت هدایت مردم را عهده‌دار باشند. معجزات حضرت عیسی بن مریم (ع)را می‌توان به دو بخش کلی، «معجزات پیش از آغاز رسالت و معجزات پس از رسالت» تقسیم کرد و ما  به معجزات پس از رسالت آن حضرت اشاره می کنیم .

وی به جان دادن به مجسمه به عنوان یکی از معجزات پس از رسالت اشاره کرد و خاطر نشان نمود : حضرت مسیح (ع) در مرتبه‌ی اول جهت اثبات ارتباط و رسالت خود، با خوارق و معجزاتی آمد که در نظر آنها بسیار جالب توجه بود . سرّ اعجاز در این است که تصویرسازی گِل برای تمام بشر مقدور است، اما این که حقیقتاً پرنده‌ای گردد، فقط از ناحیه‌ی خدای سبحان مقدور است یا با إذن الهی که در تصویرسازی حضرت مسیح جهت تثبیت رسالت الهی روح بر آن دمیده شد و به إذن خدای سبحان حقیقتاً پرنده‌ای گردید. و در آسمان پرواز می‌کرد؛ چنان‌که در سوره‌ی مائده به وضوح این حقیقت را بیان کرده است .

هادی سیاسی سپاه در ادامه به دومین معجزه ی حضرت عیسی ابن مریم(ع) اشاره کرد و تصریح نمود : از دیگر معجزات حضرت عیسی (ع) این بود که کورِ مادرزاد را شفا می‌داد و بیماران مبتلا به پیسی را بهبود می‌بخشید: همانگونه که در آیه ی  49 سوره ی آل عمران آمده است : « وَرَسُولًا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنِّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِآيَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ  أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ  وَأُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ وَأُحْيِي الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ  وَأُنَبِّئُكُمْ بِمَا تَأْكُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِي بُيُوتِكُمْ  إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ/// و او را به رسالت به سوی بنی اسرائیل فرستد که به آنان گوید: من از طرف خدا معجزی آورده‌ام، من از گل مجسمه مرغی ساخته و بر آن (نفس قدسی) بدمم تا به امر خدا مرغی گردد، و کور مادر زاد و مبتلای به پیسی را به امر خدا شفا دهم، و مردگان را به امر خدا زنده کنم، و به شما (از غیب) خبر دهم که در خانه‌هاتان چه می‌خورید و چه ذخیره می‌کنید. این معجزات برای شما حجّت و نشانه (حقانیت من) است اگر اهل ایمان هستید.»

سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیسی به زنده کردن مردگان به عنوان سومین معجزه ی حضرت عیسی(ع) اشاره کرد و گفت : از تعبیر زنده کردن مردگان که به صورت جمع بیان شده، فهمیده می‌شود که حضرت مسیح بارها مرده را زنده کرده بود[۳۸] و زمانی که مرده‌ای را زنده می‌کرد، با او سخن می‌گفت بعد دوباره او را می‌میراند.همانگونه که در آیه ی  110 سوره ی مائده آمده است : « إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَعَلَى وَالِدَتِكَ إِذْ أَيَّدْتُكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلًا  وَإِذْ عَلَّمْتُكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ  وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْنِي فَتَنْفُخُ فِيهَا فَتَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِي  وَتُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ بِإِذْنِي  وَإِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتَىٰ بِإِذْنِي  وَإِذْ كَفَفْتُ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَنْكَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هَذَا إِلَّا سِحْرٌ مُبِينٌ /// (ای پیغمبر، مردم را متذکر گردان) آن گاه که خدا گفت: ای عیسیِ مریم: به خاطر آر نعمتی را که به تو و مادرت عطا کردم آن گاه که تو را به تأیید روح قدسی توانا ساختم که در گهواره و بزرگسالی با مردم سخن می‌گفتی، و آن گاه که تو را تعلیم کتاب و حکمت کردم و به تو علم تورات و انجیل آموختم، و هنگامی که از گِل، شکل مرغی به امر من ساخته و در آن می‌دمیدی تا به امر من مرغی می‌گردید، و کور مادرزاد و پیس را به امر من شفا می‌دادی، و آن گاه که مردگان را به امر من (از قبر) بیرون می‌آوردی، و آن گاه که (دست ستم) بنی اسرائیل را از سر تو کوتاه کردم وقتی که تو با معجزات روشن بر (هدایت) آنها آمدی و کافران بنی اسرائیل گفتند که اینها جز سحری آشکار نیست.»

وی در ادامه به جایگاه و اهمیت نماز پرداخت و  خاطر نشان نمود : وقتی می خواهیم نماز بخوانیم باید بگوییم  « صلوا صلاه مودع » گویا این آخرین نمازی است که می خواهیم بخوانیم ؛ اگر این فکر در ذهنمان باشد برای نماز خواندن عجله نمی کنیم ، قرائت را درست به جا می آورم ، پس عزیزان نماز را سروقت و آن هم به صورت جماعت در مسجد بخوانید که درصد قبولی آن نزد پروردگار خیلی بالاست .

سرهنگ پاسدار نیسی در بخش پایانی سخنان خود به  خصوصیات و فضائل  سپهبد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و در این راستا اظهار نمود : حاج قاسم سلیمانی نقش مهمی در « دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام ، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق» داشته‌است. وی تا پیش از حضور آشکار در جنگ علیه داعش در عراق، از حضور در انظار عمومی پرهیز می‌کرد؛ ولی از زمان حضورش در عراق در نبرد علیه داعش و انتشار تصاویر متعددش با نیروهای عراقی، شروع به معرفی و شناساندن چهره ی وی شد . سردار سلیمانی در رسانه‌ها، به عنوان فرمانده ی سایه توصیف می‌شد.

وی افزود : سردار حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک که روستایی کوهستانی با ساختاری طایفه‌ای بود، واقع در شهرستان رابر، از توابع کرمان متولد شد . او در نوجوانی به کار بنایی مشغول بود و در ساله ای ابتدای جوانی، از پیمانکاران سازمان آب کرمان به شمار می‌آمد، که پس از انقلاب ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد انقلابی و مقدس پیوست. وی در ابتدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گردانی متشکل از نیروهای رزمی کرمان را تشکیل داد که کمی بعد به تیپ زرهی و نهایتاً به لشکر ۴۱ ثارالله تبدیل شد. او از ابتدای تشکیل این لشکر در سال ۱۳۶۱ تا رفتن به نیروی قدس در سال ۱۳۷۶ فرمانده این لشکر بود و در بسیاری از عملیات های سپاه در جنگ  از جمله « والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج »نقش کلیدی داشت.

هادی سیاسی سپاه ناحیه ی شوش در تکمیل سخنان خود گفت : با پایان یافتن جنگ ایران و عراق در ۱۳۶۷ ، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیری جنگ با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در  مرزهای شرقی کشور حضور داشت و تا هنگام زمان  انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، این سمت را عهده‌دار بود. در سال ۱۳۷۶، هم‌زمان با اوج‌گیری طالبان در افغانستان، به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد. و با تجربه‌ای که از جنگ داخلی کردستان داشت، گزینه ای مناسب بود، چون بنا بود در افغانستانِ عصر طالبان که درگیر جنگ‌های داخلی بود، وارد عمل شود. از همه مهم‌تر این‌که در هشت سال دفاع مقدس  و نیز مبارزه با باندهای مواد مخدر در مناطق مرزی ایران و افغانستان تا پیش از انتصابش به فرماندهی سپاه قدس، تجربه ی زیادی اندوخته بود. سپس در « جنگ داخلی عراق ـ حمله ی داعش به کردستان عراق و جنگ داخلی سوریه» تا نابودی کامل داعش بنا به درخواست دولت  کشورهای «عراق و سوریه» حضور مستقیم داشت .

وی در ادامه از پایان خلافت داعش توسط سردار سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد : در روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ سردار حاج قاسم سلیمانی طی سخنرانی در مراسم چهلمین روز شهادت شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی با یادآوری پیامش به مناسبت به شهادت رسیدن شهید  محسن حججی و وعده انتقام در آن، بیان داشت که «کمتر از سه ماه دیگر اعلام پایان داعش و حکومت داعشی در این کره خاکی خواهد بود. » دو ماه بعد و در پایان آبان ۹۶ در پیامی به مقام معظم رهبری  با اشاره به «اتمام عملیات آزادسازی بوکمال» از پایان داعش خبر داد و آن را به عنوان یک «پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت‌ساز» به فرمانده ی کل قوا تبریک گفت . سردار سلیمانی در این پیام با «آمریکایی ـ صهیونیستی» خواندن داعش، خسارت‌های ناشی از عملیات این گروه در عراق و سوریه را ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد کرد و «طراحی و اجرای» آنها را به «رهبران و سازمان‌های مرتبط با آمریکا» نسبت داد . مقام معظم رهبری  نیز با ارسال نامه ای به سردار حاج قاسم سلیمانی ضمن تبریک به وی فرمود : «شما با متلاشی ساختن توده ی سرطانی و مهلک داعش نه فقط به کشورهای منطقه و به جهان اسلام بلکه به همه ی ملت‌ها و به بشریت خدمتی بزرگ کردید. »

وی در تکمیل سخنان خود به ترور تاجوانمردانه و وحشیانه ی این اسوه ی صبر و استقامت توسط دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت : سپهبد سردار رشید اسلام ، حاج قاسم سلیمانی ،در حمله ی پهباد آمریکایی به فرودگاه بغداد در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸  به همراه سردار ابومهدی المهندس از فرماندهان گروه شبه‌نظامی عراقی حشد شعبی به‌همراه 8 تن دیگر به دست شقی ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا به شهادت رسید . وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که دستور این حمه یل هوایی را دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صادر کرده‌است.

نیسی در پایان گفت : وقتی که پیکر پاک و مطهر مالک اشتر زمان وارد ایران شد ؛ ملت شریف ایران در شهرستان های « اهواز ـ مشهد ـ تهران ، قم و کرمان » حماسی ترین رستاخیز رقم خورد ؛ هر چند که سردار سلیمانی را ناجوانمردانه از ما گرفتند اما علاوه بر این که 80 میلیون ایرانی  حاج قاسم سلیمانی هستند ، با تصویب انتقام سخت توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و قول فرمانده ی کل سپاه پاسداران این انتقام سخت در اولین فرصت گرفته خواهد شد .

از دیگر برنامه های این آیین عزاداری  می توان به « ذکر مصیبت و نوحه خوانی» توسط حاج ناصر پیوست مداح اهل بیت(ع) اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 1547
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.