تجمع بزرگداشت حماسه ی ۹ دی در دیار دانیال نبی(ع) برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 39
:: باردید دیروز : 68
:: بازدید هفته : 39
:: بازدید ماه : 8072
:: بازدید سال : 20761
:: بازدید کلی : 297899
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 9 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

تجمع باشکوه مردم ولایتمدار شهرستان شوش به مناسبت بزرگداشت حماسه یوم الله ۹ دی در شبستان مصلی  این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 9صبح روز دوشنبه 9 دیماه 1398 در«روز بصیرت و میثاق با ولایت» شوش بار دیگر صحنه ی دفاع از انقلاب اسلامی و برائت از بیگانگان و مستکبران بود و شعارهای دشمن شکن «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در آسمان  این شهرطنین انداز شد و همچنین مردم این برای چهلمین سال متوالی با آرمان ها ی حضرت امام خمینی(ره)  و شهدا تجدید میثاق نمودند .

گروه‌های مختلف مردم شامل « مسئولین ادارات ، نهادها و ارگان های انقلابی ، طلاب و روحانیون، هنرمندان ، ورزشکاران ، بازاریان، بسیجیان و سایر قشرها» آمده و با سر دادن شعار «مطیع امر رهبریم» و «لبیک یا حسین(ع)» با ولایت فقیه تجدید عهد کردند.

آیت الله سید محمد امام امام جمعه ی شهرستان شوش در ابتدا به توطئه چینی ها در زمان امیرالمؤمنین و اغتشاشات در کشور عراق اشاره کرد و گفت : اطلاع دارید که در تاریخ دشمنان امیرالمؤمنین ؛ عثمان را کشتند و به پای امام علی(ع) گذاشتند ؛ مطالعه کرده اید که معاویه و عمر وعاص نشستند توطئه چیدن و قرآن ها را بر سر نیزه گذاشتند و 4000 نفر  از لشکر امیرالمؤمنین را در ردیف خوارج قرار گرفتند ؛ اینها را مطالعه کرده اید یا خیر؟امروز هم شما مشاهده می کنید در کشور عراق  ؛ آمریکا بعد از سقوط صدا مرتب نفت این کشور را می برد ؛ وهابی های عربستان بیش از 100هزار انفجار در کشور عراق انجام داده است  و از طرفی دیگر تمام کشورهای مرتجع در منطقه داعش را وارد کشور عراق کردند که دو سوم این کشور اشغال نمودند و اما ایران در مقابل از عراق حمایت نمود و داعش را از این کشور بیرون کرد و روابط را با عراق حسنه نمود .آیا شده است که آمریکا یک بار کشور عربستان را محکوم نموده و به آنها بگوید از این کشور خارج شوید ؟ اما به ایرانی که در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است مرتب می گوید شما چرا از این کشور خارج نمی شوید ؟

وی افزود : از بین دولت هایی که در این چند سال در عراق به سرکار آمدند ؛ اخیرا دولت عبدالمهدی آنقدر کارهای عمرانی در عراق انجام داده است که در طول 18 سال بعد از سقوط صدام و پیش از این دولت انجام شده بود به اندازه ی این یک سال اخیر نبوده است اما چرا کشور عراق این وضعیت را دارد ؟ دلیلش این است که در این کشور بصیرت وجود ندارد .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به شناخت دوست و دوست با بصیرت افزایی پرداخت و در این راستا خاطر نشان نمود : روز نهم دی روز بصیرت است ما باید دوست و دشمن را بشناسیم ؛ راه شناخت چیست ؟ ای کسانی که امروز برای بیعت با رهبری آمده و تجمع نموده اید ؛ بصیرت این اسن که ما دوست و دشمن را بشناسیم ؛ بصیرت این است که ما بفهمیم کی چه کاری انجام می دهد و به لطف خدا 9 دی اینهایی که در ریل دشمن بودند و لیکن در دل انقلاب هستند شناخته شدند .

وی افزود : ملت ثابت کرد که هم با فتنه گران و هم با سران فتنه چه کسانی هستند و 9 دی حاصل خروش ملت در مقابل فتنه ی 88 بود و خود مقام معظم رهبری فرمود : « 9 دی باعث شد که مردم بصیرت خود را تا حدودی بالا ببرند » البته من نمی خواهم ادعا بکنم که با 9 دی بصیرتمان کامل شده است ؛ خیر هنون خیلی جا دارد اما ایران را با دیگر کشورها مقایسه کنید ؛ کشورهای دیگر انقلاب کردند اما چون بصیرت نداشتند  انقلابشان به کجا رسید ؟ و در نتیجه خود را از چاه به چاله انداختند ؛ در کشورهای « لیبی ـ مصر ، تونس و.....» به همین صورت به چاله افتادند و در کشور عراق  بعد از سقوط صدام افرادی آمدند که وضعیت این کشور را روز به روز بدتر کردند ؛ این نتیجه بصیرت نداشتن است .

آیت الله امام در ادامه به عوافب بصیرت نداشتن اشاره کرد و تصریح نمود : بصیرت نداشتن یعنی منافع شخصی را بر منافع عمومی مقدم دانستن ؛ من اگر حاکم بودم این مملکت خوب است اما اگر حاکم نبودم باید کشور را به آشوب بکشانم , «حب الدنیا رأس کل خطیئه »رأس همه ی خطاها محبت دنیا است یعنی من وابسته ی به پست و مقام باشم ، اصل این است که من اگر « رئیس ، مدیر و... بودم خیلی خوب است اما اگه شما  مقتدر بودی اصلا خوب نیست و حاضر باشم که مملکت را به هم بریزم » فتنه ی 88 باعث شد که مردم به صورت خودجوش وارد خیابان ها شوند تا ثابت کنند با نظام و انقلاب هستند و این فتنه ی 88 باعث شد که بصیرت مردم بالا رود .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به فتنه ی 98 اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در سال 98 هم یک فتنه ی اقتصادی راه انداختند ؛ فتنه ای که با هماهنگی همه ی دشمنان داخلی و خارجی اسلام طراحی و برنامه ریزی شده بود ؛ اخیرا کلیپی از یکی از سران فتنه پخش شده که در این کلیپ گفته شد « ما از چند ماه پیش می دانستیم قرار است اغتشاش شود» فقط ما نمی دانستیم و صبح بلند شدیم دیدیم چه شده است ؟ این فتنه ی اقتصادی هماهنگ شده بین داخلی ها و خارجی ها بود و همین موضوع برجام باعث شد که مردم بیشتر دوست و دشمن خود را بشناسند , دشمن داخلی شاخ و دم ندارد ؛ قیافه و شکل ظاهری اش با ما تفاوت ندارد ؛ آنها هم مثل ما انسان هستند اما «چقدر تفاوت بین کسی که جوان خود را برای حفظ این نظام می دهد و برای این کار افتخار هم می کند با کسی که دستش در دست دشمن گذشته و در این فتنه ی اقتصادی برای براندازی نظام  جمهوری اسلامی تلاش می کند » اما به برکت خون شهدا و حضور پر شور این مردم شناخت بیشتر و بهتری به ماهیت فتنه گران  داخلی و خارجی به دست آمد .البته ما هنوز اول راه هستیم ، باید نفس عماره های درون خود و همچنین دنیا پرستان را بیشتر بشناسیم تا بصیرت ما بیشتر شود  .

امام جمعه شوش بیان داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری، آبی بر روی آتش فتنه‌گران بود و ایشان با درایت خود مشکلات را مدیریت کرده و فتنه را خاموش کردند و اگر فداکاری رهبر انقلاب نبود اوضاع پیچیده‌تر می‌شد.در رسانه های بیرونی و در بین مخالفین نظام عکس و العمل زیادی داشت و اعتراف کردند «چیزی که این فتنه را خاموش کرد همین بیانات رهبر بود ».مردم عراق هم اگر این « بعثی ها ـ شیرازی ها ـ وهابی ها و مخالفین تشیع » را به خوبی بشناسند که اشرار هستند ؛ اغتشاشات در این کشور هم خاتمه می یابد و آمریکا جرأت پیدا نمی کند که مقرر «حشد الشعبی ـ بسیج مردمی عراق»را بمباران کند . بصیرت ملت این که از روز اول  با نیروهای آمریکایی که به خلیج فارس آمدند ، سربازان امام زمان آنها را دستگیر نمودند و در نتیجه آمریکا متوجه شد که ایران با دیگر کشورها کاملا متفاوت است .

وی خطاب به مسئولین استان خوزستان و شهرستان شوش گفت :  ؛ مسئولین بزرگوار ؛ برادران عزیز خودم ، الان که فتنه ی 98 هم صورت گرفت و مقام معظم رهبری با فرمایشات  نورانی و درخشان خود این فتنه را خاموش کرد . امروز مسئولین شهرستان شوش ، نماینده ی این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، ارگان ها ، نهادها و ادارات دولتی بدانید که در مقابل این فتنه ی 98 ما باید یک حرمت اقتصادی داشته باشیم ؛ بارها این را گفته ام من معتقد هستم که مسئولین استان خوزستان و شهرستان شوش یک دهم توان خود را به کار می گیرند .


امام جماه ی شهرستان ضمن انتقاد شدید به خبرنگاران گفت : «متأسفانه خبرنگاران ما مسائل اصلی شهرستان را منتشر نمی کنند و بر عکس تو سر مردم می زنند ؛ اصلا حرف نمی زنند و مظلومیت مردم را نمی گویند ؛ لذا این قشر می خواهم این کلمه را  پر رنگ بگویید « مسئولین استانی در مسائل اقتصادی خیلی خوشبینامه اگر بگویم حداکثر یک دهم توان خود را برای حل مشکلات استانی به کار می برند»   . ما هنوز « ظرفیت ـ توان ـ اقتدار در بین مسئولین و نمایندگان مجلس را داریم» ؛ اگر در همین شهرستان شوش زمانی که مسئولین توانمندی خود را به کار بگیرند ، امکاناتی که در این شهرستان و کل استان وجود دارد ما حداکثر خوشبینانه و با حسن ذن بخواهیم حرف بزنیم فقط یک دهم توان خود را داریم به کار می بریم که قطعا پایین تر از یک دهم است .

وی سفره ی دل خود را باز کرده و شفاف و بی پرده عنوان نمود : چرا ما باید توان خود را به کار نبریم که اونوقت مردم عزیز ما متهم به ضد انقلاب بودن شوند ؟ آیا این مردم ضد انقلاب هستند ؟ اینها با انقلاب خوب نیستند ؟ اینها دشمنی با نظام دارند ؟ «به خداوند یکتا سوگند این مردم شریف ، شهید پرور و همیشه در صحنه » نه این که مشکل ندارند بلکه تمام بار سنگینی انقلاب را همین مردم و همین جوانان به دوش می کشند ، چرا باید برای این جوانان و این مردم کار نکنیم ؟ چرا باید توان خود را برای نصب و عزل به کار می گیریم و می گوییم چون شما با ما نیستی باید بروی و به جای آن یک آدم های فاسدی را به کار بگیریم که اهل کار نیستند و فقط بلد هستند سخنرانی کرده و شعار بدهند ؟ من می خواهم بگویم این روشی را که پیش می برید ؛ خود مردم هم برای کارهای اقتصادی که وظیفه دارند هم وارد نمی شوند ، اگر مسئولین حرکت کنند مطمئن باشید مردم هم پشت سر آنها حرکت می کنند .

وی در ادامه اشاره ای به انتخابات نمود و در این راستا اظهار داشت : یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم ؛ با توجه به این که وضعیت ما این است ، افرادی می آیند که نه توانمندی دارند و نه قانون مندی سرشان می شود و از همه مهمتر از کمتر ذره ی عقل نیز تلویحا محروم هستند ، افرادی در بین کاندیدها هستند که حقیقتا من به عقل آنها شک دارم ؛ حرفهای بسیار چرت و پرتی می زنند ؛ چرا ما باید اینطور باشیم ؛ اشخاصی که اصلا برای کمترین کار هم توانمندی ندارند برای مجلس کاندید شوند و برای ممکلت قانون گذاری کنند ؟ برای اصلاح اقتصاد و اصلاح اجتماع اینها می خواهند کار کنند ؟

عزیزان بیایید وضعیت خودمان را درست کنیم بیائید از ریلی که در آن هستیم بیرون بیاییم و سر ریل « خدمت ـ دلسوزی و دوست داشتن این مردم» وارد شویم ؛ ما مردم را دوست نداریم ؛ ما از رنج مردم لذت می بریم چرا ؟ این را از روی زمانه نمی گویم بلکه در عمل می بینم ؛ بیایید مسیر خود را عوض کنیم ، بیایید در مسیر خدمت و محبت به مردم قرار بگیریم ؛ آن وقت ببینید این استان و این شهرستان  متحول خواهد شد یا نه ؛ من مطمئن هستم با این امکانات بی نظیری که استان خوزستان دارد می توانیم بهترین استان را در کشور از نظر« سیاسی ـ  اقتصادی ـ فرهنگی و اجتماعی »داشته باشیم .

از دیگر برنامه های این تجمع می توان به « اجرای سرود توسط گروه سرود مجمع الذاکرین و قطع نامه ی 5 ماده ای توسط عبدالامیر بشکار مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش » اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 947
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.