منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 142
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 418
:: بازدید ماه : 8107
:: بازدید سال : 20796
:: بازدید کلی : 297934
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 16 بهمن 1392

به بهانه گرامي داشت دهه مبارك فجر

رئيس اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوش به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد
 
از جمع خبرنگاران حاضر در اين مصاحبه عباس كرم الهي رئيس انجمن روزنامه نگاران و خبرنگار روزنامه كيهان ـ پايگاه خبري تحليلي شوشان ـ خبرگزاري بين المللي قرآن ( ايكنا) ـ صاحب امتياز و مدير مسئول پايگاه خبري تحليلي شوش نيوز www.shoushnews.com و قائم مقام مديرعامل و رئيس مركز آموزش و پژوهش جامعه ي خبري پايگاه خبري تحليلي ايران آنلاين (انا) بيشترين سئوال ها در اين مصاحبه به خود اختصاص داده بود .
رئيس اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوش قبل از پاسخگويي به سئوال هاي خبرنگاران فرا رسيدن دهه ي مبارك فجر در سي و پنجمين سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي را به اصحاب رسانه و مطبوعات كشور خصوصا استان خوزستان و شهرستان شوش تبريك گفت و جايگاه خبرنگار در جامعه ي امروزي را حياتي دانست و در اين زمينه اظهار داشت : اگر خبرنگار نباشد نيازمندي ها و نارسائي هاي كشور به طور كامل شناسايي نمي شوند و اگر هم مسئولين به طور كامل با مشكلات حوزه ي استحفاظي خود آشنايي داشته باشند ، وجود خبرنگار است كه با پيگيري هاي به موقع مسئولين را به جديت در رسيدگي به مشكلات تشويق و ترغيب مي كند و اگر خبرنگار نباشد عملكرد دولت كريمه ي جمهوري اسلامي ايران منعكس نمي گردد .
وي در اين خصوص افزود : وقتي انديشمندان ـ فرهيخته گان ـ دانشجويان و اساتيد ذيربط در زمينه ي كشاورزي ـ علم و صنعت ـ هوا و فضا ـ پزشكي و ساخت داروبراي بيماري هاي خاص و.... موفق به كسب افتخارات در سطح جهان مي گردند ، خبرنگار است كه اين افتخارات را اطلاع رساني مي كند .
زينب مولايي خبرنگار افق شوش به عنوان اولين خبرنگار از رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار تشريح عملكرد اداره در دهه مبارك فجر شد .
شريف احمدي در پاسخ به اين سئوال گفت : بسم الله الرحمن الرحيم ـ با سلام و درود به ارواح طيبه ي شهدا و معمار كبيرانقلاب اسلامي وبنيانگزار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) و دورد خالصانه به مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه اي(مدظله العالی) و تقدير و تشكر از رئيس و اعضاي انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش و شما خبرنگاراني كه همچون سربازي گمنام در انعكاس اخبار و رويدادهاي شهرستان شوش از هيچ كوششي دريغ نمي كنيد ـ برنامه هاي اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوش كه با عنوان برنامه هاي كميته ي فرهنگي ستاد دهه ي مبارك فجر به فرمانداري شهرستان شوش ارسال شده است در واقع حاصل تلاش و كوشش انجمن هاي فرهنگي و هنري اداره و كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد است كه شرح زير است :
1 ـ انجمن فيلم و عكس  : ( داير نمودن نمايشگاه عكس انقلاب در لاوي تالار نيايش ـ اجراي جنگ شادي )
2 ـ دفتر هنرهاي نمايشي :  ( اجراي جنگ شادي با حضور منتخبي از بازيگران با تجربه از كل گروه هاي نمايشي )
3 ـ انجمن خوشنويسان :  ( داير نمودن نمايشگاه خوشنويسي در سالن فجر در جوار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي)
4 ـ انجمن شاعران :  ( برپايي شب شعر به زبان عربي در بخش شاوور از توابع شهرستان شوش)
5 ـ امور مساجد : ( برگزاري مسابقات فوتسال تحت عنوان گراميداشت دهه ي مبارك فجر با حضور كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد با همكاري اداره ورزش و جوانان ـ تجهيز كانون سيدالشهداء به يك سيستم رايانه اي با لوازم جانبي )
6 ـ رسانه ملي : ( برگزاري همايش دهه مبارك فجر با حضور صدا و سيماي مركز خوزستان در روز يكشنبه 20 بهمن92 و پخش زنده ي آن از سيماي خوزستان و انعكاس تصويري راهپيمايي يوم الله 22 بهمن )
7 ـ انجمن روزنامه نگاران : ( پوشش خبري عملكرد ستاد دهه ي مبارك فجر در مطبوعات و نشريات الكترونيكي ـ )
عباس كرم الهي به عنوان دومين خبرنگار خواستار آن شد تا رئيس اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوش در مورد نقش خبرنگاران در فرهنگ سازي براي رفع معضلات جامعه توضيح دهد
شريف احمدي در پاسخ به اين سئوال گفت : سه قشر از جامعه هستند كه مي توانند با فرهنگ سازي و ارائه ي راه كارهاي مناسبت معضلات را بر طرف كنند كه اين سه قشر روحانيت ـ هنرمندان تئاتر و سينما و خبرنگاران هستند ، اما نقش خبرنگاران خيلي مهمتر است ؛ چون روحانيت در سنگر مقدس مساجد فرهنگ سازي مي كند ـ سينماگران در سالني كه حداكثر ظرفيت آن در هر سانس 500 نفر است و در مجموع در روز طي 5 سانس براي 2500 نفرموضوع مورد نظر را فرهنگسازي مي كند و هنرمندان نمايش هم به همين شكل ، اما خبرنگاران در بعضي مواقع مقالات و گزارشهايشان در سطح جهان منعكس مي شود كه البته رسانه ملي را مي بايست در اولويت اول ـ نشريات الكترونيكي را در رديف دوم و مطبوعات ملي و بين المللي را در اولويت سوم فرهنگ سازي قرار داد .
 
سيده زينب نجاتيان خبرنگار شوش نيوز به عنوان سومين خبرنگار از رئيس اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي پرسيد ؛ نقش انجمن هاي فرهنگي و هنري اداره و كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد  در بالا بردن سطح فكري خانواده و رشد فرزندان چیست؟
رئيس اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن تشكر از خبرنگار شوش نيوز به خاطر مطرح نمودن اين سئوال خاطر نشان كرد : كانون هاي فرهنگي و هنري با حضور فرماندهي پايگاه مقاومت و روحانيت نماز جماعت به صورت مستقيم در رشد مذهبي ـ اعتقادي و ديني جوانان و نوجوانان با برگزاري كلاس هاي آموزش قرآن ـ اردوهاي زيارتي ـ مسابقات علوم قرآني و مسابقات ورزشي نقش دارند و انجمن هاي فرهنگي و هنري هم با خانواده ها و هم با آينده سازان اين مملكت در ارتباط هستند و اگر بودجه ي مورد نياز اين انجمن ها و كانون هاي فرهنگي و هنري به موقع تأمين گردد به جرأت مي توان گفت كه معضلات جامعه ريشه كن شده و جامعه اي ايده آل خواهيم داشت .
فاطمه مولايي خبرنگار پايگاه خبري تحليلي شوش فردا پرسيد ؛ نقاط ضعف و نقاط قوت انجمن ها را در چه میبینید؟
نه فقط انجمن هاي فرهنگي و هنري ، بلكه هر وزارتي ـ صنفي و يا مجموعه اي نقاط قوتي دارند كه به نيمه ي پر ليوان روي زبان ها قرار گرفته و در مقابل نقاط ضعفي هم دارند كه به آن مي گويند نيمه ي خالي ليوان ـ حال اين نقاط ضعف در مقاطعي به كمبود يا نبود بودجه و اعتبارات مورد نياز بر مي گردد و بعضي وقتها هم سهواً يا عمداً سهل انگاري و يا ناهماهنگي حاصل نقاط ضعف شناسايي مي شود اما از نقاط قوت   انجمن هاي فرهنگي و هنري ؛ می توان به غیر دولتی بودن ، گروهی بودن و اختیار کار در دستان هيئت مديره  بودن اشاره کرد که اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي  فقط نقش ناظر را ایفا می کند ،حال آنکه انگیزه خوب هنرمندان و خبرنگاران شوشي  و همچنین پیشینه ی تاریخی و فرهنگی شهرستان را نیز می توان نقطه قوتی دیگر برشمرد.
متأسفانه کمبود تخصیص اعتبارات و نبود فضای متناسب و هنری با توجه به ساختمان اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي و تالار نيايش  و ایرادات فنی از جمله مهمترین نقطه ضعف های انجمن ها و اداره ارشاد می باشد. در حال حاضر دفتر انجمن روزنامه نگاران در اتاقي مستقر است كه حتي براي تشكيل جلسات هيئت مديره مشكل كمبود فضا و صندلي دارد .
افسانه فرخ وند خبرنگار ايران آنلاين(انا) از رئيس اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي پرسيد ؛ چه خواسته ای از هنرمندان شوشي و گروه هاي نمايشي  دارید؟
انتظاراتی که از جامعه فرهنگی و هنری شوش داشته و يا دارم  تا حد نسبتاً خوبی برآورده شده است و همچنین هنرمندان همواره ما را در اجرای بهتر برنامه ها یاری نموده و امیدواریم که الطاف آنان نسبت به ما متداوم باشد. اما مهمترين معظلي كه بعضي مواقع آن هم از عده ي كمي از هنرمندان مشاهده مي شود تخريب نمودن ساير هنرمندان نزد ديگر هنرمندان است كه اميدوارم با وجود سرپرستان و كارگردانان با تجربه ي شوش تدابير لازم براي رفع اين مشكل انديشيده شود .
داريوش پارسا خبرنگار روزنامه عصر كارون پرسيد ؟ 16 اسفند قرار است دهمين دوره ي انتخابات هيئت مديره و بازرسان انجمن روزنامه نگاران برگزار شود ، در اين خصوص چه تدابيري انديشيده شده است ؟
براي برگزاري دهمين دوره ي انتخابات هيئت مديره و بازرسان انجمن روزنامه نگاران طي يك ابلاغ رسمي اين مأموريت را به عباس كرم الهي داده ايم كه خود بنيانگذار انجمن روزنامه نگاران است و خوشبختانه ايشان بر اساس مواد 34 ـ 35 و 36 اساسنامه ي انجمن بدون كوچك ترين دغده اي اين مراحل عضو گيري و تشكيل كلاس آموزش خبرنگاري را آغاز نموده و از امروز نيز ثبت نام از داوطلبين واجد شرايط شروع كرده و چنانچه خودش هم داوطلب شود ما از هم اكنون اعضاي كميته هاي اجرايي و نظارت را مشخص كرده ايم تا انتخاباتي پاك و بي غل و غش برگزار شود .
عباس كرم الهي به عنوان خبرنگار شوشان از رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پرسيد ؛ در حال حاضر کدامیک از انجمن های هنری شهرستان فعال می باشند؟
طی مدتي  که من ریاست این اداره را بر عهده گرفته ام  ،هرکدام از انجمن ها فعالیت های بالقوه ای داشته  اند ؛ اما انجمن شاعران و انجمن خبرنگاران با اجراي سه همايش و كنگره بزرگ از نظر كيفي و كمي نسبت به ساير انجمن ها فعال تر هستند ، برگزاري اختتاميه كنگره ي بين المللي شعر رضوي به زبان عربي در مقبره دعبل خزايي و كنگره ملي شعر ناله هاي فرات توسط انجمن شاعران و برگزاري همايش استاني خبرنگار در مسير حادثه توسط انجمن روزنامه نگاران دليل بر اين ادعا مي باشد .
خديجه موسوي خبرنگار آواي شوش براي فردا به عنوان آخرين سئوال پرسيد ؛ تقويم فرهنگي سال 1393 با توجه به اعتبارات در نظر گرفته براي استان خوزستان را تشريح نمائيد ؟
احمدي در جواب اين سئوال گفت : با توجه به كاهش اعتبارات استاني در سال 1393 دو راه در پيش رو داريم ؛  يا مي بايست از برگزاري همايش هاي غير ضروري صرف نظر كنيم و يا  راه دوم اين است كه انجمن ها با دريافت حق عضويت سالانه از اعضاء و برگزاري كلاس هاي آموزشي و گرفتن شهريه به خودكفايي رسيده و هزينه هاي برگزاري همايش هاي خود را تأمين نمايند . اما در مجموع تقويم فرهنگي ما علاوه بر كنگره هاي بين المللي شعر رضوي و ملي شعر ناله هاي فرات و استاني خبرنگار در مسير حادثه كه برگزاري آنها ضروري مي باشد ـ نكوداشت روز خبرنگار ـ دومين يادواره خبرنگار شهيد فريدون سگوند ـ همايش رسانه و شهر( توسط انجمن روزنامه نگاران ) و ارديبهشت تئاتر ( توسط دفتر هنرهاي نمايشي ) مي باشد .
شريف احمدي به عنوان مسئول ارشد فرهنگ و هنر شهرستان شوش در بخش پاياني اين مصاحبه ؛ ضمن تقدير و تشكر از خبرنگاران فعال شهرستان شوش از ؛ شوش نيوز ـ ايران انا و صداي كرخه در شهرستان شوش و در سطح استان خوزستان از شوشان ـ ايرنا ـ فارس نيوز ـ خوزنيوز ـ خوزنا ـ روزنامه فرهنگ جنوب ـ عصركارون و نورخوزستان و روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان و در سطح ملي و بين المللي از خبرگزاري بين المللي قرآن (ايكنا) و روزنامه هاي كيهان ـ كاروكارگر و اطلاعات  به نيكي ياد كرد و در مورد انجمن روزنامه نگاران اظهار داشت : ضمن تشكر  از عباس كرم الهي رئيس انجمن روزنامه نگاران كه از نيمه ي دوم آذر1392 تا كنون فعاليت قابل توجهي براي انجمن داشته و علاوه بر عضوگيري از دانشجويان كارشناسي روزنامه نگاري دانشگاه پيام نور شهرستان شوش ـ تشكيل كلاس آموزش خبرنگاري و برگزاري چهارمين همايش استاني خبرنگار در مسير حادثه ؛ در حال حاضر مرحله ي ثبت نام از داوطلبين عضويت در هيئت مديره و بازرسان را آغاز نموده است  و خوشختانه وجود ايشان باعث شده كه انجمن روزنامه نگاران روند رو به رشد خود را طي نمايد .


:: بازدید از این مطلب : 1199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.