امام جمعه ی شوش گفت : بنده به عنوان یک برادر کوچک از استاندار خوزستان خواهش می کنم قدری برای جوانان
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 137
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 413
:: بازدید ماه : 8102
:: بازدید سال : 20791
:: بازدید کلی : 297929
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 22 شهريور 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13 روز جمعه 22 شهریورماه1398 مصادف با 13 محرم الحرام1441 هجری قمری ، نماز سیاسی عبادی  و دشمن شکن جمعه توسط آیت الله سید محمد امام در مصلی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی ، به دروغ گویی که این روزها مثل نقل و نبات شایع شده و عامل آن فضای مجازی است اشاره کرد و گفت : یکی از مصادیق الهی دوری از دروغ شنیدن و دروغ گفتن است ، امروزه دروغ مثل نقل و نبات شایع شده و متأسفانه همه درگیر با این دروغ شنیدن ها در فضای مجازی شده اند ؛ در فضای مجازی مطلبی را فردی می بیند و چه دانسته و چه ندانسته آن مصلب را به توجه به این که کذب محض است را باز نشر می کند ؛ اخیرا هم قطعا دیده اید که برخی از منبری های قبیح در فضای مجازی به ساحت مقدس حضرت امام حسین(ع) توهین کرده اند ؛ عده ای هم با مطالعه ی این مطالب فکر می کنند حتما این یک موضوع بسیار مهم است لذا باید در باز نشر آن  اقدام کنند تا آحاد مردم مطلع گردند .

وی افزود : فضای مجازی تا جایی که من اطلاع دارم و دیده ام 90 درصد مطالب آن هم دروغ است و هم بر علیه مذهب و دین می باشند و جای تأسف تر آن که برخی از دوستان هم به این باز نشرهای کذب دامن می زنند ؛ آنهایی که به اصطلاح خودی هستند ، خیلی باید دقت داشته باشیم که وقت خود را به  نشر اکاذیبی که به توهین به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) منتهی می شود نکنیم چون دشمن از توجه ما که در وقت هدف آنهاست سؤاستفاده می کند لذا باید بصیرت و آگاهی داشته باشیم . مطلبی هر چند که زیبا و جالب در فضای مجازی به دستمان رسید فورا آن را باز نشر نکنیم ؛ چه بسیار باز نشر همین مطلب زیبا به ضرر خودمان تمام شود .

آیت الله سید محمد امام  در ادامه ی خطبه ی اول ضمن عرض تسلیت  به مناسبت ایام عزادرای سرور و سالار شهیدان در دهه ی دوم محرم الحرام1441 هجری قمری ، به جهانی شدن عاشورا اشاره کرد و گفت : نکته ای که این روزها  به آن باید توجه داشته باشیم این است که امروزه علنی و به صورت رسمی  در آمریکا ، انگلیس ، آلمان ، فرانسه و دیگر کشورهای آمریکایی و اروپایی « موکب برپا می شود ، آش نذری توذیع می گردد ، زنجیر زنی و سینه زنی برگزار می شود » و این یعنی  مکتب سید الشهداء  روز به روز جهانی و عمیق تر می شود ، علی رغم این که دو نفر جاهل  حرف هایی می زنند اما حقانیت  سیدالشهدا غالب بر این حرف ها شده است .

وی در تکمیل سخنان خود اظهار نمود : من اهل مطالعه هستم و روزنامه ها و مجلات را مطالعه می کنم  و تا کنون  یک شبهه علیه سید الشهداء  ندیده ام  به جز این که عده ای اندک چه داخل کشور و چه خارج از کشور  حرف های پوچ و بی معنایی  می گویند که یکی از این حرف ها این است که « نباید  در روضه ها مطالب سیاسی را مطرح کرد» در صورتی که نهضت و قیام امام حسین(ع) برای  مقابله با ظلم و فساد  بود ؛ آیا این سیاست نیست؟ سیاست یعنی مقابله با ظلم  و حکومت فساد  و در واقع کار امام حسین(ع) همین بود من یک سئوال مطرح می کنم و از همین اشخاصی «چه داخلی و چه خارجی »می پرسم اگر فرضا امام حسین(ع) الان بین ما بود آیا از ظلم و ستم های آمریکا و اسرائیل و انگلیس حمایت می کرد ؟ آیا بی طرف می ماند و مشاهده می کرد تا ببیند چه کسی پیروز کارسار می شود ؟ یا این که به حمایت از مردم مظلوم « یمن ، فلسطین ، سوریه و.... » قیام می کرد ؟جواب کاملا روش و واضح است ؛ همان گونه که برای پیاده کردن امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد امروزه هم از مردم مظلوم «یمن و دیگر کشورهای مظلوم » حمایت می کرد .

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : درمکتب سیدالشهدا و فرهنگ عاشورا می بایست «  درس شجاعت ،  صبر، استقامت ،گذشت  ، ایثار و..درمقابل سختی هاست را بیاموزیم و بصیرت و آگاهی خود را بالا ببریم .»

آیت الله امام در بخش پایانی خطبه ی اول به پخش برنامه های ضد دین و ضد اسلام از شبکه های ماهواره ای به نام شیعه اشاره کرد و تصریح نمود : برخی از شبکه های ماهواره ای که از طرف آمریکا و اسرائیل حمایت مالی می شوند به نام شیعه  بر علیه مذاهب  تبلیغ و اطلاع رسانی می کنند ، سه روز پیش  یکی از همین شبکه ها برای انحراف در افکار جوانان توسط مجری یکی از برنامه های این شبکه « قمه زنی و... را ترویج نمود ، با یکی از مسئولین این شبکه ها پرسیده می شود که از چه منابعی تأمین مالی می شوید که در پاسخ می گوید  با کمک های مردمی ؛ در صورتی که همه می دانند برای راه اندازی یک شبکه ی ماهواره ای  در هر شبانه روز دست کم 20 میلیارد  پول نیاز است  آیا مردم چنین پولی را روزانه تأمین می کنند ؟ از یکی دیگر از مسئولین شبکه ای همین سئوال را پرسده اند که در پاسخ  به حمایت های رژیم اشغالگر قدس اشاره کرده و مهم تر این که به این کمک ها افتخار نموده است ؛ آیا این راه امام حسین(ع) است؟ لذا من از عموم مردم می خواهم همانگونه که نسبت به سال های قبل مجالس امام حسین(ع) را پرشورتر برگزار کردند ، بصیرت اندیشی و روشنفکری فرهنگ عاشورایی خود را بالاتر برده تا همچنان ثمره ی این شور حسینی را در اربعین حسینی شاهد باشیم .

امام جمعه ی شهرستان شوش ادامه ضمن قدردانی از کلیه ی دست اندرکارانی که مجالس امام حسین(ع) را برگزار نمودند خاطر نشان نمود : امسال همانگونه که در خطبه ی اول اشاره کردم « سخنرانان ، منبری ها و مداحان »در قالب « هیئات زنجیر زنی و سینه زنی » سنگ تمام گذاشتند و در کنار آنها هیئت رزمندگان و عاشقان ثارالله نیز با دعوت از سخنانان خوب مجالس پر محتوایی را در همین مصلی برگزار نمود که جا دارد از همه قدردانی نمایم .اما چیزی که لازم است بگویم این است که از این مجالس حسینی  در مسیر رفع مشکلات مردم و جامعه  استفاده کنیم  .

وی افزود : یکی از این مشکلات حرام خواری در قالب « رشوه و ربا خواری » است که متأسفانه به خاطر نگفتن ما در حال ترویج است باید این معضل را چه بین مردم و چه بین مسئولین ادارات فرقی نمی کند ، این حرام خواری باعث می شود به جای این که در خدمت سیدالشهداء باشند ، بروند و در جبهه ی مقابل قرار گیرند و علاوه بر این معظل بی حجابی هم یکی از معضلات  کلیدی جامعه است و اگر می بینم که آمار طلاق در جامعه خیلی بالا است به خاطر این است که به موضوع حجاب هم بی توجهی شده و کم در مورد آن صحبت شده است ؛ متلاشی شدن خانواده ها به خاطر همین است که ما کلی گویی کرده و به جزئیات آن نپرداخته ایم ، شما گاها در تلویزیون مشاهده کرده اید یک خانم بد حجاب در مورد رعایت حجاب صحبت می کند ، یعنی همین وضعی که آن خانم بد حجاب در تلویزیون دارد در واقع حجابی منطقی و اصولی است و علت آن است که توضیحات لازم داده نشده است و ما در انجام وظیفه کوتاهی کرده ایم ، واقعیت و ماهیت حجاب چیست ؟ این راه نگفته ایم لذا آن خانم بدحجاب در تلویزیون فکر می کند خودش حجابش مناسب است و این در واقع برای دیگر دختران به عنوان یک الگو قرار می گیرد و بد حجابی ترویج می گردد .امیدوارم از این برنامه ها و مجالس امام حسین(ع) به نحو احسنت استفاده شود .

وی در ادامه با اشاره ی جمله ای از مقام معظم رهبری در مورد ایجاد مزاحمت برای مردم گفت : برخی به بهانه ی این که دارند در راه امام حسین(ع) به عزاداری می پردازند تا دیر وقت صدای بلندگوهای خود را بالا می برند در حالی که با این کار برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند ؛پس وقتی صحبت از مردم آزاری است و صدا باعث می شود که مردم اذیت شوند ربطی به عزاداری یا غیر عزاداری تفاوتی نمی کند . در پرونده ای که برای حسناتمان باید نوشته شود کاری نکنیم به حساب سیئات ما نوشته شوند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : «بدگویی ، بد بینی ، غیبت  و اهانت به سید الشهداء »جز گناهانی هستند اگر مرتکب آن شویم  دیگر ثواب های ما هم دیده نمی شوند مگر آن که توبه کرده و دیگر چنین گناهانی انجام ندهیم .

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی اول  روضه ی حضرت امام حسین  و روضه ی حضرت زینب(س) را قرار نمود : شب دهم محرم الحرام سال ۶۱ هجری قمری ، شب وداع بود و کربلائیان، پس از دو روزی که آب فرات به روی امام حسین (ع) و یارانش بسته بود، ​ عطشناک بودند..... پس از شهادت اصحاب غیر هاشمی امام حسین (ع) در صبح و بعدازظهر عاشورا، یاران بنی‌هاشمی حسین (ع) برای نبرد پیش آمدند، ​ اولین کسی که از بنی هاشم از حسین (ع) اجازه میدان طلبید و به شهادت رسید، علی اکبر بود. پس از او دیگر خاندان امام نیز یکی پس از دیگری به میدان رفتند و به شهادت رسیدند. ابوالفضل العباس (ع)، پرچمدار سپاه و محافظ خیمه‌ها نیز در نبرد با نگهبانان شریعه فرات به شهادت رسید....... پس از شهادت بنی‌هاشم، امام حسین (ع) عازم نبرد شد، اما از سپاه کوفه تا مدتی کسی برای رویارویی با آن حضرت پا پیش نمی‌نهاد. در میانه ی نبرد، با وجود تنهایی حسین (ع) و زخم‌های سنگینی که بر سر و بدن او وارد شده بود، حسین (ع) بی‌مهابا شمشیر می‌زد....... شمربن ذی الجوشن با گروهی از سپاهیان عمر سعد از جمله سنان بن انس نخعی و خولی بن یزید اصبحی، به سوی حسین (ع) آمدند. شمر آنان را به تمام کردن کار حسین (ع) تشویق کرد، اما کسی نمی‌پذیرفت. او به خولی بن یزید دستور داد تا سر حسین (ع) را جدا کند. وقتی خولی وارد گودال قتلگاه شد دستش لرزید و لرزه بر اندامش افتاد و نتوانست این کار را انجام دهد. شمر و به نقلی سنان بن انس از اسب پیاده شد و سر حسین (ع) را جدا کرد و به دست خولی داد........ به دستور عمر بن سعد و در اجرای فرمان ابن زیاد، ده نفر داوطلب از سپاهیان کوفه، با اسبان‌شان بدن امام حسین (ع) را لگدکوب کردند و استخوان‌های سینه و پشت آن حضرت را در هم شکستند...... در این لحظه بود که حضرت زینب(س) جملاتی را بیان فرمود که حتی دشمنان هم گریستند .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش خطبه ی دوم به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت : یکی از مسائلی که اخیرا مطرح است این است که در بعد اقتصادی می گویند «چرا دلالی سود بیشتری نسبت به تولید دارد ؟ »اگر بخواهیم جواب دقیقی به این سئوال بدهیم ، اولا نسبت به تولید اهتمام جدی نداریم ، مردم باید اهمیت مسئولین نسبت به تولید ملی را مشاهده کنند ؛ متأسفانه این سال هایی که گذشت و مقام معظم رهبری این سال ها را به نام سال های اقتصادی نامیدند و همین امسال را که به عنوان «رونق تولید» نام گذاری فرموده است ، مسئولین چه رونقی را به تولید داده اند ؟شش ما از سال گذشت و این سئوال هنوز به قوت خود باقیست که چه کاری انجام شده است ؟ دوما همیشه در اقتصاد یک لایه ی حقیقی وجود دارد و یک لایه ی زیرین مجازی ؛ آن لایه ی زیرین مجازی که شامل کارهای غیر تولیدی است ، همیشه قوی تر بوده اند و در حال حاضر هم همینطور است ؛ شما اگر بخواهید یک کار تولیدی واقعی انجام دهید آنقدر مشکلات را سر راه خود می بینید که ممکن است عطایش را بر لقایش ببخشید در حالی که اگر کسی بخواهد دلالی کند ، سر جای خودش نشسته و با یک تماس تلفنی میلیاردها سود به دست می آورد ، این اهمیت دادن به لایه های زیرین و مجازی کارهای اقتصادی است ، سوما دو نوع کار اقتصادی داریم ؛ یکی کارهایی است که به بانکداری ربط دارد ؛ این بانکداری فورا مجوزش صادر می شود اما کسی که بخواهد کار تولیدی انجام دهد یک سری مشکلات عجیب و غریب برای آن شخص پیش می آید .

وی در بخش دوم سخنان خود در مورد اقتصاد به بی توجهی مدیران کل استان خوزستان به وضعیت اقتصاد خوزستان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : چون کارهای تولید در استان خوزستان می خواست راه بیافتد معضلی چند برابر سایر استان ها را دارد و دلیلش این است که در استان های دیگر کارهای کلان اقتصادی آنقدر در حال راه اندازی و ترویج است ؛ در حالی که روز به روز در استان خوزستان کارهای تولید مشکل تر و سخت تر می شود ؛ در صورتی که اگر همت و اراده ای توسط استاندار خوزستان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود برای این که معضلات اقتصادی برطرف گردد ، قطعا معمول و میسور هم ممکن است و هم آسان ؛ چن خودم مسائل اقتصادی را لمس می کنم که در این استان مسائل اقتصادی یعنی تولید و تولید علاقه مندان زیادی دارد «همین جوانان خوش استعداد و خوش فکر می توانند یک کارهای ابتکاری انجام دهند اگر بستر برایشان فراهم شود » ولیکن معضل ما این است که معضل و مانع زیاد داریم  ؛ «بنده به عنوان یک برادر کوچک از استاندار خوزستان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواهش می کنم و دست آنها را می بوسم ؛ بیائید برای این استان قدری دلسوزی کنید »بیائید برای جوانان دلسوزی کنید ، «آیا باید در مسائل سیاسی و جنایی و این که آن مخالف من و دیگری موافق من است کار و تلاش داشته باشیم و یا کاری که  واجب شرعی و عرفی است و آن هم ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان است همت خود را به کار بگیریم ؟»

 

از دیگر برنامه های این هفته ی در شبستان مصلی نماز جمعه می توان به « ذکر مصیبت و نوحه سرایی مداحان اهل بیت «حاج عبدارحیم انصاری و کربلایی مصطفی میردورقی » در وصف سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد .

 



:: برچسب‌ها: "نماز جمعه"شوش"آیت الله امام"استاندار خوزستان"جوانان"فرصت شغلی" ,
:: بازدید از این مطلب : 2207
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.