توهین کوچک‌زاده به خبرنگاران و سکوت هیات رئیس مجلس
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 270
:: بازدید هفته : 282
:: بازدید ماه : 7971
:: بازدید سال : 20660
:: بازدید کلی : 297798
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 3 دی 1392

توهین کوچک‌زاده به خبرنگاران و سکوت هیات رئیس مجلس

مهدی کوچک زاده نماینده تهران در صحن علنی مجلس، با اشاره به حضور خبرنگاران در جلسه، گفت: همه کسانی که اینجا هستند درست است که عنوانشان خبرنگار است اما برخی از آنها فاسد و هرزه نگار هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، مهدی کوچک زاده نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در حین بررسی طرحی مربوط به اصلاح آیین نامه داخلی مجلس که یکی از طرح های داخلی آن درباره محدود کردن عکاسان خبری در جلسه علنی مجلس بود در تذکری آیین نامه ای، گفت: طرحی که امروز برای اصلاح آیین نامه داخلی مجلس آمده است، 14 ماده دارد که ممکن است که من با یک ماده از آن موافق باشم اما با خیلی از مواد مخالفت داشته باشم. نمی شود برای کلیات همه موارد با یکدیگر رای گیری کرد و این اشکال آیین نامه ای دارد چرا که عنوان طرح با مواد داخل آن نباید مغایرتی داشته باشد. این در حالیست که تک تک این مواد با یکدیگر متفاوت است.

به گزارش خبرنگار مهر، اشاره کوچک زاده درباره موافقتش تنها به بندی از اصلاحیه بود که مربوط به محدود کردن عکاسان خبری در جلسه علنی مجلس است.

در میانه سخنان کوچک زاده، ابوترابی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت سخنان او را قطع کرد و توضیحاتی داد مبنی بر اینکه در بررسی جزئیات این طرح شما می توانید مخالفت خود را با بندهای دیگر اعلام کنید و موافقتتان را نیز با بند مورد نظر به ثبت برسانید.

در این حین کوچک زاده با مخاطب قرار دادن ابوترابی فرد گفت: جناب آقای رئیس اجازه بدهید که سخنان من کامل شود. اینگونه که شما در بین سخنان من وارد می شوید در رسانه ها سخنان من نیمه کاره درج می شود و فرمایش شما کامل منتشر می شود و اینگونه عرایض بنده ناقص است. درست است که همه کسانی که اینجا هستند (صحن علنی مجلس) عنوانشان خبرنگار است اما مثل اقشار مختلف که درونشان فاسد نیز وجود دارد برخی از آنان هرزه نگار هستند و نصف حرف های مرا می نویسند.

در ادامه این سخنان ابوترابی ادامه داد: من منظور شما از این موضوع کامل درک کردم و می توان مثل طرح های گذشته شما برخی از مسائل در کلیات موافقیت کنید اما در جزئیات آنها را تغییر بدهید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در انتهای بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون آیین نامه داخلی مجلس، پس از آنکه نظرات موافقان و مخالفان از سوی نمایندگان مجلس استماع شد نمایندگان مجلس با 162 رای موافق کلیات این طرح را تصویب کردند و در انتها محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت بدون اشاره مستقیم به سخنان کوچک زاده و توهین او به رسانه ها، گفت: در حین مذاکرات یکی از نمایندگان واژه ای را نسبت به بعضی از خبرنگاران داشتند که ما می خواهیم بگوییم خبرنگاران و اصحاب رسانه مورد احترام آحاد ملت و همکاران ما هستند و امیدواریم که این خبرنگاران محترم متعهد در انجام وظایف خود بیش از پیش موفق باشند.

مهدی کوچک زاده نماینده تهران طراح اصلی طرحی برای محدود کردن عکاسان خبری در صحن علنی مجلس است.

بر اساس این طرح، تصویربرداران اعم از فیلم و عکس از جلسات مجلس فقط در یک ساعت شروع جلسه علنی مجازند حضور پیدا کنند و در مواردی دیگر با تشخیص رئیس مجلس امکان حضور آنان قابل افزایش است.

کوچک زاده عضو جبهه پایداری پیش از این پیشنهاد داده بود که حضور عکاسان و تصویربرداران خبری تنها در 15 دقیقه اول شروع جلسه امکانپذیر باشد و پس از آن این افراد از جلسه علنی مجلس خارج شوند.

در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس مدت 15 دقیقه به 1 ساعت افزایش پیدا کرد. علت اصلی که برای محدودیت حضور عکاسان خبری برای حضور در صحن علنی مجلس مطرح می شود این است که برخی طراحان این طرح از جمله کوچک زاده معتقدند این عکاسان از تمامی لحظات حضور نمایندگان همچون آب خوردن، خوابیدن و یا دیگر اعمال آنان در صحن علنی مجلس عکس می گیرند و آن را در رسانه های خود منتشر می کنند و این موضوع در شان نمایندگان نیست و با محدود کردن آنان در صحن علنی مجلس می توان از این موضوع جلوگیری کرد.



:: بازدید از این مطلب : 1047
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.