بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شوش با خانواده‎‌‎های شهید علی عینعلی و شهید مصطفی گلال زاده دیدارنمود
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 105
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 381
:: بازدید ماه : 8070
:: بازدید سال : 20759
:: بازدید کلی : 297897
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 3 اسفند 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:35 پنجشنبه 2 اسفندماه 1397 به همت کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شوش و با حضور حجت الاسلام عباس دانیالی نماینده ی ولی فقیه در سپاه و سرگرد جاسم لطیفی جانشین فرمانده سپاه  با دو خانواده ی شهید ورزشکار دیدار به عمل آمد . 

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام عباس دانیال نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ضمن قدردانی ازحاج رضا محمودخانی مدیر کانون بسیج ورزشکاران به خاطر تدارک این دیدارها و  قدردانی از خانواده ی شهید علی عینعلی  به خاطر پذیرفتن این هیئت ؛ به فرموده ی مقام معظم رهبری اشاره کرد و تصریح نمود : همانگونه که حضرت آقا می فرماید ؛ « زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست . » لذا برگزاری این گونه برنامه ها در واقع زنده نگهداشتن شهداست ؛ وقتی که خانواده ی معظم شهدا  از فضائل شهید با ما سخن می گویند  همانند آن است که خود شهداء با ما حرف می زنند .

وی دربخش پایانی سخنان خود افزود : آمده ایم که از خاطرات و رشادت ها و همین وصینامه ی شهدا از لسان فرزندانش  بشنویم ؛ ان شاءالله دوستان ما در سپاه  این گونه برنامه ها را به صورت مستمر داشته باشند تا خانواده ی شهدا بدانند  که سپاه همیشه در کنار آنهاست و ما مدیون خانواده ی  شهدا هستیم . امیدوارم  این دیدارها  با هم فاصله ی زیادی نداشته باشند  و از قبل هماهنگی های لازم  به عمل آید  تا به عنوان یک بسیجی کوچک در کنار  شما حاضر شده و اینگونه دیدارها باعث  افتخار و سعادت برای من است .

سپس سرگرد پاسدار جاسم لطیفی جانشین فرمانده سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ضمن نثار بهترین درودها نثار روح شهداء از صدر اسلام تا حادثه ی تروریستی جاده ی خاش ـ زاهدان که منجر به شهادت رسیدن جمعی از سبزپوشان سپاه شد  ؛ از رضا محمودخانی  که  تدارک این برنامه را دیده است قدردانی نمود  و گفت : هر چه امنیت و آسایش  داریم  و شب راحت می خوابیم و صبح به سر کار می رویم از جانفشانی های شهدایی نظیر « شهید علی عینعلی» است که هشت سال از این و مرز  و بوم دفاع کردند و انقلاب ، نظام و ولایت را پابرجا نگه داشته اند  و امروز به برکت رویش های انقلاب  ، شاهد جانفشانی های مردم  خصوصا در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن باشیم که پای این آرمان ها و اعتقادات ایستاده اند .

در ادامه محمد عینعلی کوچک ترین فرزند شهید گذری به زندگی نامه ی شهید علی عینعلی (پدرش)  زد و گفت : شهید علی عینعلی فرزند میرفلاح متولد 3 مردادماه 1339 در خانواده ای اصیل و با صداقت در روستای هرموشی از توابع شهرستان شوش دیده به جهان گشود . وی در سال 1356 همراه خانواده از روستا به شهرک بهرام نقل مکان و برای ادامه ی  تحصیلات از شهرک به شوش ایاب و ذهاب می نمود .

وی افزود : شهید  علی عینعلی همیشه نمازش را با جماعت می خواند  و در این خصوص مشوق دیگران از جمله جوانان بود ؛ به زودی ازدواج کرد و در سال 1359 صاحب یک پسر شد که نام او را عیسی  نهاد ، با شروع جنگ تحمیلی و مهاجرت مردم از شهرک به دیگر نقاط کشور  ، او به همراه خانواده در همان شهرک بهرام باقی ماند ، در آبان ماه 1359 بر اثر اصابت گلوله ی توپ دشمن به منزل ایشان  ، همسر وی مجروح گردید و رعب و وحشت و ترس وارده  ، موجب مرگ شهادت گونه ی طفل معصوم و شیرخواره اش  یعنی همان عیسی شد . این شهید والامقام به اصرار  اقوام از شهرک به شهر اندیمشک مهاجرت نمود .، هر چند در اندیمشک نیز از بمباران و گلوله باران توپخانه ی دشمن در امان نبود.

محمد عینعلی در ادامه یادآور شد : در سال 1360 خداوند تبارک و تعالی فرزند دیگری به وی عطا کرد که  او را امید نام گذاشتند . در فروردین 1361 پس از عملیات فتح المبین و آزادی منطقه از لوث وجود کفار بعثی ، بلادرنگ خانواده ی خود را به شهرک بهرام آورد و بلافاصله در پایگاه بسیج شهرک  مسئولیت فرماندهی پایگاه را  رسما به عهده گرفت .در خردادماه 1361 خداوند  خداوند پسر دیگری به او داد که اسمش را صادق  گذاشت .

شهید  علی عینعلی در بهمن ماه سال 1362 در طرح لبیک یا خمینی شرکت نمود و در تاریخ 24 بهمن ماه 1362 از طریق واحد بسیج سپاه ناحیه ی شهرستان شوش به جبهه های نبرد حق علیه باطل  اعزام  شد و در تاریخ 8 اسفند 1362 در عملیات خیبر شرکت نمود و با رشادت و دلاورمردی  در نبرد با بعثیون  بر اثر اصابت گلوله ی دشمن به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .

وی افزود : در تیرماه 1363 یعنی حدود چهار ماه بعد از شهادت علی ، همسرش  فرزندی دیگر را به دنیا آورد  که بنا به وصیت شهید نام او را محمد نهادند  و در مجموع از این شهید سه پسر به نام « امید ، صادق و محمد » به یادگار مانده است .

دومین خانواده ای که مورد بازدید قرار گرفت ؛ خانواده ی شهید مصطفی گلال زاده بود که برادر شهید پیرامون معرفی برادر شهیدش اظهار نمود :  شهید مصطفی گلال زاده فرزند حاجی محمد  در تاریخ 1 اسفندماه1346  در شهر شوش دیده به جهان گشود و  به عنوان پاسدار وظیفه  در تاریخ 21 تیرماه 1367  در عین خوش و به هنگام تک دشمن  به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد .

حجت الاسلام عباس دانیالی نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شهرستان شوش با تأسی از آیه ی 169 از سوره ی آل عمران گفت  «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله اموتـا بل احیاء عند ربهم یرزقون ///و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.» خداوند متعال در این آیه سخن از حیات جاویدان شهیدان می‌گوید؛ نخست می‌فرماید: هرگز به آنها که در راه خدا کشته می‌شوند و شربت شهادت می‌نوشند مرده مگویید ؛ سپس برای تاکید بیشتر اضافه می‌کند: بلکه آنها زندگانند، اما شما درک نمی‌کنید! .

وی افزود : انسان با مرگ از بین نمی رود، یعنی مرگ نیستی و نابودی نیست، بلکه همچون پلی است که انسان را از این دنیا به عالمی دیگر منتقل می کند.  انسان نیز در هنگام مرگ بدن دنیوی و حیات دنیوی را از دست داده با بدنی دیگر به حیات برزخی خود ادامه حیات می دهد. لذا حیات برزخی بین همه انسانها -شهید و غیر شهید- مشترک است. انسانهای صالح در برزخ متنعم و انسان های بدکار معذب اند. اما وجه امتیاز شهدا چیست که زنده معرفی شده اند؟

سرگرد جاسم لطیفی جانشین فرمانده سپاه ناحیه ی شوش نیز در تکمیل سخنان نماینده ی ولی فقیه گفت : آمده ایم  که عرض ارادت داشته باشیم و بگوییم  مدیون شهدا هستیم  و نیاز است  که به خانواده  های شهدا سرکشی نماییم  ؛ چون شهدا رفتند تا به مملکت آسیبی وارد نشود .

وی یادآور شد : امروز در کشورهای همسایه  اوضاع را وقتی می بینیم به یادمان می آید که همین رزمندگان  از این کشور در طول هشت سال دفاع مقدس دفاع کردند  تا امروز ما به آرامش و آسایش دست یابیم  و لذا  ما درمسیر شهدا و پای وصیتنامه شهدا  و آرمان های مثبت  ایستاده ایم .

حاج رضا محمودخانی مدیرکانون بسیج ورزشکاران نیز به صورت جداگانه ضمن قدردانی از حجت الاسلام عباس دانیالی نماینده ی ولی فقیه در سپاه و سرگرد پاسدار جاسم لطیفی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش به فرازی از  زندگی این دو شهید والامقام در بخش ورزش اشاره کرد و گفت : ما به دنبال آن هستیم شهدای ورزشکار شهرمان را به عنوان شهدای شاخص کشور معرفی کنیم .

در پایان این دو دیدار ، به صورت جداگانه لوح تقدیر  همراه با پیراهن ورزشی به خانواده های معظم شهدا اهدا گردید .

 



:: بازدید از این مطلب : 3404
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.