مراسم تجلیل و تکریم از مادران و همسران 70 شهید کاغذپارس هفت تپه برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 20
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3363
:: بازدید ماه : 6322
:: بازدید سال : 19011
:: بازدید کلی : 296149
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 1 اسفند 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 14:30 روز سه شنبه 29 بهمن ماه 1397 به همت روابط عمومی گروه صنایع کاغذسازی پارس ؛ مراسم تجلیل و تکریم از مادران و همسران 70 شهید هم زمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) مادر چهار شهید دشت کربلا در سالن کانتین این شرکت برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ابوالفضل روغنی گلپایگانی عضو هیئت مدیره ی گروه صنایع کاغذپارس هفت تپه و مدیر عامل سابق شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین ، گذری به  وضعیت ایران و استان خوزستان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : در حالی که ایران تازه به پیروزی رسیده بود و ارتش ما آمادگی دفاع نظامی نداشت و بسیج پر آوازه  هنوز  شکل و شمایل خود را پیدا نکرده بود ؛ عراق با حمایت و پشتیبانی بیش از 35 کشور در طول 1300 کیلومتر مربع به ایران حمله کرد؛آن موقع من 19 ساله بودم .

وی افزود : در حالی که جنگ ابتدا به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و پس از آن توسط مقام معظم رهبری مدیریت و نظارت می شد ، ماه به ماه ایران قدرتمند تر ظاهر نشان داد و لذا در سال 1361 قرار بر این شد که عملیات فتح المبین به مرحله ی اجرا درآید ؛ اما دشمن قبل از آغاز این  عملیات یک پاتک در رقابیه زد  و قصد داشت ایران را زمین گیرنماید ؛ این پاتک را 29 اسفند 1360 انجام داد ؛ اما نیروهای ما در تاریخ 2 بهمن مرحله ی اول فتح المبین را انجام دادند در پایان این عملیات بخش عظیمی از سرزمین ما از لوث دشمنان پاک شد .

روغنی در ادامه به سنگرنشینان تولید در زمان جنگ اشاره کرد  و تصریح نمود : در حالی که کارخانجات تولیدی و صنعتی  از جنگ در امان نماندند و مرتب مورد حمله ی میگ های عراقی قرار می گرفتند ؛ دو بار این کارخانه مورد حمله قرار گرفت و در مجموع جمعی از همکاران ما در این دو مرحله به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .

ابوالفضل روغنی در بخش سوم سخنان خود به وضعیت کارخانه ی کاغذپارس و مقایسه ی آن با سال های جنگ و حتی پس از جنگ پرداخت و در این خصوص اظهار نمود : تحریم های پی در پی دشمنان سال به سال فشار خود را بر تولیدات این کارخانه گذ اشت ؛ اما زمان که جواد مقدم سهام دار اصلی شرکت و حاج احمد مقدم امتیاز این کارخانه را با آن همه خراب ها خریداری نمود همه می گفتند این کارخانه دوامی نخواهد داشت ؛ اما  این بزرگواران با تقویت تیم خود ؛ مشکلات شرکت را یکی پس از دیگری مرتفع نمودند و اگر هم دچار تحریم های اقتصادی  دشمنان به سر می بریم  ان شاالله در آینده ی نزدیک اینگونه مشکلات بر طرف می شوند .

وی در پایان گفت : امروز دور هم جمع شده ایم تا پاس بداریم یاد شهدای والامقام را و قدردانی کنیم از خانواده های معظم این شهیدان که افتخارات فرد فرد ما ایرانی ها هستند و در پیامی بگویم همانگونه که خانواده های معظم شهداء با صبر و شکیبایی خود سرمشق ما برای  مقاومت هستند , ما هم باید در جنگ اقتصادی که دشمن بر علیه ما آغاز کرده صبر و استقامت را پیشه کنیم تا از این وضعیت خارج شویم .

سپس آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ، به شهدا به عنوان عزت ایرانی ها و عظمت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت : اگر ما  این روزها یکی از قدرت های منطقه هستیم ؛ اگر بعد از چهل سال با آن همه جنگ و درگیری که دشمنان با ما داشتند اما سربلند هستیم و در کمال آرامش  زندگی می کنیم به برکت همین خون شهدایی است که تقدیم شده است .

وی به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین به جایگاه و منزلت مقام زن در جامعه اشاره کرد و خاطرنشان نمود : در حالی که از ابتدای انقلاب اسلامی برخی با حضور بانوان در مبارزات و هم چنین تظاهرات  مخالف بودند و می گفتند ممکن است دشمن هر آن حمله کند و اگر بانوان  حضور داشته باشد ممکن است به آنها بی احترامی کنند ؛ اما همین بانوان در دوران هشت سال دفاع مقدس در پشت جبهه و گاها در جبهه ها  دوشادوش رزمندگان با دشمن جنگیدند و من آن زمان یعنی در سال 1361 بعد از عملیات فتح المبین که به این شهر به همراه برادر بزرگترم آمدم  تمام دیوارها از تیر و ترکش خمپاره  سوراخ سوراخ  شده بودند و بانوان  حتی در دوران سازندگی  در کنار همسران خود به آبادانی خانه و کاشانه ی خود مشغول بودند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به هدیه ای که یک مادر شهید برای به کارگیری در جبهه های جنگ فرستاده بود اشاره کرد و یادآور شد : مادر یک شهید بسته ای را فرستاده بود که نذر کرده بود هر وقت فرزندش از جبهه برگردد آن را اهدا نماید ؛ در این بسته یک جفت گوشواره ی طلا  و یک نامه قرار داشت ، نامه را که باز کردم  نوشته بود  « پسرم به شهادت رسید و پیکرش را از جبهه  تحویلمان دادند و چون  نذرم اجابت  یافته بود  و فرزندم با افتخار برگشته است این جفت گوشوراه را تقدیم می کنم » .

وی در ادامه به وفاداری مردم نسبت به انقلاب اسلامی با توجه به این همه مشکلات اشاره کرد و تصریح نمود : دشمنان می گویند چرا با این همه مشکلات و فشارهای اقتصادی که در ایران وجود دارد مردم از انقلاب دست بر نمی دارند ؟ جواب آنها این است که مردم وفاداری خود را به «انقلاب ، نظام ، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری » به خاطر مشکلات اقتصادی زیر پا نمی گذارند و معتبرترین سند برای این ادعا حضور حماسی مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن است .

آیت الله سید محمد امام ضمن اعلام حمایت از سرمایه گذارانی که قصد دارند در شوش سرمایه گذاری کنند گفت : از هر کجای کشور  که قصد دارند در شهرستان شوش سرمایه گذاری کنند و برای چند نفر فرصت شغلی فراهم نمایند  به گرمی استقبال می کنم .

وی در ادامه خطاب به مسئولین استان خوزستان اعلام نمود : من امروز با حضور در گروه صنایع کاغذپارس از مسئولین استانی و شهرستانی می خواهم از کارآفرینان حمایت کنند و از این تنگ نظری ها دست بردارند و از خبرنگاران می خواهم که صدای مرا به سمع و نظر مسئولین استانی برسانند و از طرف من اعلام کنند  « از این تنگ نظری ها ، سنگ اندازی ها  و مانع تراشی ها که بیشتر به صورت عمدی است  و نمی خواهند فرصت های شغلی در شهرهایی نظیر شوش  ایجاد شود دست بردارند » معضل اشتغال در خود استان قابل حل است اگر گره  در امر اشتغال ایجاد نکنند ، سرمایه گذار به اندازه ی کافی داریم ، سرمایه گذار ان استان خوزستان و سایر استان ها با شوق و رغبت جلو می آیند اما مسئولین دست رد به سینه ی آنها می زنند  و تا این معضل را حل نکنیم مشکل بیکاری  روز به روز بدتر می شود .« مدیران استان خوزستان مسئول هستند و در مقابل خون شهداء باید پاسخگو باشند . »

آیت الله سید محمد امام سپس به فضائل ام البنین اشاره کرد و اظهار نمود : عالمان شیعه شجاعت، فصاحت و علاقه‌ ام البنین به اهل بیت به‌ویژه امام حسین(ع) را ستوده و از او به نیکی و بزرگی یاد کرده‌اند. به گفته ی شهید ثانی و مقرم ام البنین نسبت به خاندان پیامبر، محبت شدیدی داشت و خود را وقف خدمت به آنان کرده بود. اهل بیت نیز برای او احترام ویژه قائل بودند و در روزهای عید، نزد او می‌رفتند.

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود به ام البنین مادر چهار شهید از کربلا اشاره کرد و خاطر نشان نمود : ام البنین پس از باخبر شدن از شهادت فرزندانش، هر روز با نوه‌اش عبیدالله (فرزند عباس) به قبرستان بقیع می‌رفت و در آنجا اشعاری که خود سروده بود، می‌خواند و می‌گریست. اهل مدینه گرد او جمع می‌شدند و همراه او گریه می‌کردند، حتی گفته شده که مروان بن حکم یکی از حاکمان مدینه، نیز با آنان همراه می‌شد.

از دیگر برنامه های این همایش می توان به « ذکر مصیبت حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ، اهدا لوح تقدیر و کارت هدیه به مادران و همسران شهدای کاغذپارس و ادای احترام و ذکر فاتحه در مکان یادبود شهدای این کارخانه » اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 1132
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.