ضریح مطهر حضرت دانیال نبی (ع) در شهرستان شوش در آیینی معنوی غبار روبی و عطر افشانی شد.
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 53
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3396
:: بازدید ماه : 6355
:: بازدید سال : 19044
:: بازدید کلی : 296182
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 1 اسفند 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8 صبح رزوز سه شنبه 30 بهمن ماه 1397 ؛ هم زمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) و روز تکریم مادران و همسران شهدا؛ ؛ در مراسمی معنوی ضریح مطهر حضرت دانیال نبی(ع) غبار روبی و  عطر افشانی شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام سید حسین احمدی امام جماعت حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) ، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در این مراسم ؛ شهادت  جمعی از پاسداران در حادثه ی تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت و در ادامه به فضائل حضرت ام البنین(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : مادر حضرت ابوالفضل (ع) و همسر حضرت علی(ع) این زن که نامش فاطمه است از قبیله بنی‌کلاب بود که پس از شهادت حضرت فاطمه(س) با امام علی (ع) ازدواج کرد و صاحب چهار پسر به نام‌های «عباس ، جعفر ،  عبدالله و عثمان »شد .

وی افزود : ام‌البنین به معنای مادر پسران است تمامی پسران ام البنین در کربلا به شهادت رسیدند و هیچ میدانید که ام البنین قبل از به دنیا آوردن پسرانش به این کنیه ملقب شد و علت آن این بود که هرگاه حضرت امیر (ع) او را فاطمه صدا می زد، متوجه می شد که او منقلب می شود وقتی علت را از او جویا می شوند می گوید: این نام بانویم فاطمه زهرا(س)دختر رسول خدا(ص)و مادر زینب و ام کلثوم و حسنین (ع) است و وقتی مرا به این نام صدا می کنید من از ایشان خجالت می کشم و حضرت از آن روز به خاطر هوشیاری و بزرگواری ایشان، لقب ام البنین را به او دادند و همچنین بشارت آوردن پسری که همچون پاسداری محافظ حضرت اباعبدا (ع) خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی در پایان اظهار داشت : زندگاني ام البنين همواره با بصيرت و نور دانش همراه بوده است و اين ويژگي والا در جاي جاي کتب تاريخي ذکر شده است و ما را با عظمت اين بانوي عالمه و فاضله آشنا مي سازد. علاقه ام البنين به اهل بيت(عليهم السلام) و بصيرت ديني او به امامت به قدري بود که درباره او مي نويسند«براي عظمت و معرفت و بصيرت ام البنين کافي است که او هر گاه بر اميرالمؤمنين وارد مي شد و حسنين مريض بودند با ملاطفت و مهرباني با آنها صحبت مي کرد و از صميم قلب با آنها برخورد مي کرد چونان مادري مهربان و دلسوز»علمِ سرشارِ وي در کلام او و فرزند بزرگوارش عباس نمايان است.

 

شایان ذکر است این مراسم آیینی با حضور دکتر عدنان غزی فرماندار ؛ سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده نیروی انتظامی ، محمد حسن پور نعمت رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و..... حضور داشتند .



:: بازدید از این مطلب : 1889
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.