منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 314
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 590
:: بازدید ماه : 8279
:: بازدید سال : 20968
:: بازدید کلی : 298106
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 27 بهمن 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 26 بهمن ماه 1397 نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه شهرستان شوش این هفته به امامت حجت الاسلام عبدالرزاق عفری ، امام جمعه ی موقت در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی موقت شهرستان شوش ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  ، خطبه ی اول را به «ثمره ی محبت به اهل بیت(ع)» اختصاص داد و در این خصوص گفت : اگر بندگان خدا نسبت به همدیگر محبت کنند باعث می شود که محبت الهی نصیب آنها شود .

وی در ادامه به حکایتی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : فردی به قصد زیارت حضرت امام صادق(ع) از مکه به طرف مدینه پیاده  حرکت کرد  و با توجه به این که در آن زمان راه ها ناهموار بود  به سختی راه می رفت و در نتیجه نیمه ی شب به در خانه ی امام صادق(ع) رسید ولی  چون نمی خواست بد موقع درب خانه را بزند جلوی در دراز کشید تا این که فردای آن روز امام را زیات کند ولی امام متوجه شده بود و لذا در را باز کرد ؛ آن شخص را به داخل برد و وقتی متوجه شد که پاهای آن مرد تاول زده است فرمود : « دین همین است ، محبت به اهل بیت(ع) »و بی شک شما از محبت الهی بهره مند خواهی شد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه یادآور شد :  همسایه به همسایه  اگر از باب محبت و وظیفه نسبت به دیگر افراد  محبت داشته باشند  و یا در بازار آنهایی که اهل  تجارت هستند حتی اگر سود خود را می برند ولی از راه محبت به مردم نگاه کنند  نه احتکاری به وجود خواهد آمد و نه گرانفروشی  خواهیم داشت .

حجت الاسلام عفری در ادامه  ذکر خدا را  یکی از نکات مهم دانست و در این خصوص اظهار نمود : روز جمعه متعلق است به امام زمان(عج) و در همین راستا با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) تصریح نمود : امام محمد باقر (ع) فرمود: ذکر زبان "حمد و ثناء"، ذکر نفس "سختکوشى و تحمل رنج"، ذکر روح "بیم و امید"، ذکر دل صدق و صفا، ذکر عقل تعظیم و شرم، ذکر معرفت تسلیم و رضا و ذکر باطن مشاهده و لقا است « ذِکْرُ اللِّسانِ الْحَمْدُ وَالثَّناءُ وَ ذِکْرُالنَّفْسِ الْجَهْدُ وَالْعَناءُ وَذِکْرُ الرّوحِ الْخَوْفُ وَالرَّجاءُ وَذِکْرُالْقَلْبِ الصِّدْقُ وَالصَّفاءُ وَذِکْرُ الْعَقْلِ التَّعْظیمُ وَالْحَیاءُوَذِکْرُ الْمَعْرِفَةِ التَّسْلیمُ وَالرِّضا وَذِکْرُ السِّرِّ الرُّؤْیَةُوَاللِّقاءُ »

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در خطبه ی دوم  ضمن تشکر از مردم ولایتمدار شهرستان شوش به خاطر حضور حماسی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن 1397 ؛ به توهمات ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت : آمریکا  ابتدا گفته بود که جشن  میلادی را در تهران می گیرد  و بعد گفت که مردم ایران جشن چهل سالگی انقلاب را به چشم نخواهند دید ؛ اما دیدید که مردم در راهپیمایی چه جواب دندان شکنی به استکبار جهانی دادند و برای ما ثابت شد که ایران سلاحی  بالاتر از سلاح اتمی دارد و آن هم مردم با ایمان و متدین هستند .

وی افزود : اما سخن من با مسئولین است ، وقتی که همه می دانند این مردم وفادارترین مردم جهان به نظام هستند پس چرا  حاضر نمی شوند مشکلات آنها را مرتفع کنند ، آیا مثلا اگر اعلام می شود یارانه ی اسفندماه به جای بیست و هفتم  ، بیستم به حساب خانوارها واریز می شود این مسخره کردن مردم است یا جواب این وفاداری ؟

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه به ثمره ی حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اشاره کرد و خاطر نشان نمود : «تجلی  انقلاب و دین الهی ـ نشان دادن قدرت و اتحاد و همدلی ـ وفاداری به نظام ، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری ، خنثی نمودن ترفندهای دشمن و..... » ثمره ی این حضور حماسی است و مردم در مقابل از مسئولین انتظار دارند «با فساد مبارزه شود ، عدالت برقرار شود ،  بیکاری ریشه کن گردد و گرانی مهار شود » ؛ مسئولین می گویند : « چند انبار کشف و ضبط شد»  ؛ می خواهم از این مسئولین بپرسم ، این کشفیات چه دردی را از جامعه دوا کرده است ؟ اگر کاری نمی توانید بکنید حداقل بر  قیمت ها در بازار نظارت داشته باشید  و نگذارید هر کس هر طور که دوست دارد اجناس را به مردم بفروشد ، مردمی که حتی آرد در اختیار ندارند تا برای خود نان بپزند ؛ مسئولین چه جوابی دارند ؟ آیا از خود خجالت نمی کشند ؛ البته  من نمی گویم که مسئولین نسبت به همه چیز بی تفاوت هستند ، خیر ، مثلا در همین جریان بارندگی ها به خاطر جلوگیری از بروز سیل همه ی مسئولین دست در دست هم گذاشتند و مردم وقتی آنها را در کنار خود دیدند حتی اگر خسارتی هم به آنها وارد شده بود  دم نزدند و از مسئولین بابت حضورشان تشکر کردند ، اما در بحث اقتصادی هم  مردم باید مسئولین را در کنار خود احساس کنند .

وی در پایان گفت : مردم در روز 22 بهمن حماسه ای تاریخی در کل ایران خلق نمودند اما فردای آن روز چرا  اجناس گرانتر شدند  در حالی که اعلام می کنید تورمی وجود ندارد  چرا قیمت ها روزانه بالا می رود ؟  لطفا به مردم بگویید که  آن چند هزار میلیارد را به کجا انتقال داده اید ، اگر شفاف و صادقانه با مردم حرف بزنید  ، بدانید که ملت ایران وفادارترین ملت جهان هستند .

شایان ذکر است محمد بهمن رئیس اداره ی صنعت ، معدن و تجارت شهرستان شوش این هفته پشت میز خدمت قرار گرفت و به سئوالات نمازگزاران پاسخ داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1721
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.