امام جمعه شوش گفت : چرا آمریکا به ما حمله نمی کند ؟ آمریکا جرأت ندارد به ایران حمله کند چون می داند
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 12 بهمن 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 12 بهمن ماه 1397 در اولین روز از دهه ی مبارک فجر ، بعد از اذان ظهر ، به امامت آیت الله سید محمد امام ، نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش به رسم سنت همیشگی خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و در این خصوص عنوان نمود : تقوا باعث می شود انسان از قید و بند شیطان و هوای نفس ؛ از قید و بند عادات نادرست و سنت های غلط آزاد شود ؛ چون آزادی در تقوا پیشگی است و آدم بی تقوا در زندان بی بندوباری اسیر است .

وی در ادامه آغاز خطبه ی اول را به « بُرَیْدَة بن حُصَیْب اَسْلَمی » از صحابه ی پیامبر اسلام و از راویان حدیث بود. او رئیس قبیله ی اسلم بن اَفْصی بود. در هجرت پیامبر به مدینه و هنگامی که پیامبر در غمیم توقف کرده‌بود، به‌همراه هشتاد خانواده از قبیله ی خود مسلمان شد و به‌گفته ی ابن حجر عسقلانی اسلام‌آوردنش پس از غزوه ی بدر بوده‌است. او پس از درگذشت پیامبر، به طرفداری از علی بن ابی‌طالب با ابوبکر بیعت نکرد.

وی افزود : وی گرچه که  در مدینه زیاد حضور نداشت اما وقتی که پیامبر می آمد ، نزد او می رفت و احادیثی را یاد می گرفت  و دشمنان به آن احادیث  که در مورد امیرالمؤمنین علی(ع)  و فضائل آن حضرت بود  حساسیت داشتند چون کلمه به کلمه ی این احادیث  گرفتاری ها را بر طرف می نمود .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در خصوص ارزشمند بودن فرمایشات مقام معظم رهبری گفت : کلماتی در جمله به جمله ی مقام معظم رهبری وجود دارد  که  دنیایی را از اسارت نجات می دهد  لذا کلمه به کلمه ی فرمایشات آقا را گوش دهید  و هر تخصصی که داشته باشید  با همان تخصص  خود  پیام های ارزشمندی را دریافت می کنید .

آیت الله سید محمد امام  سپس در خصوص یکی از احادیثی که « بُرَیْدَة بن حُصَیْب اَسْلَمی » به نقل از حضرت محمد(ص) می گوید « اگر کسی پولی را به دست آورده ابتدا باید بداند که آن پول را از کجا و از چه راهی به دست آورده است و سپس باید توجه داشته باشد که  در چه راهی می خواهد آن پول ر ا انفاق نماید و در ادامه  پاسخ دهد که آیا از مهر و محبت اهل بیت(ع) بهره مند است یا خیر و آیا فقط به زبان طرفدار اهل بیت بوده و یا فقط به زبان از اهل بیت(ع) حمایت کرده است . »

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش دوم از خطبه ی اول به ظلم و ستم هایی که به حضرت فاطمه ی زهرا به خاطر این که می خواستند از امام علی(ع) به زور بیعت بگیرند اشاره کرد و تصریح نمود : با تثبیت حکومت ابوبکر در روز سقیفه، یعنی همان روزی که پیامبر اکرم(ص) رحلت نمود ؛ بیعت‏گیری از مردم و مخالفان قدرت وی به شدت دنبال شد. بیعت نکردن امام علی (ع) برای دستگاه خلافت سنگین و غیر قابل تحمل بود، از این رو تصمیم گرفتند که از امام علی (ع) و بنی‏هاشم و افراد دیگری که بیعت نکرده بودند، بیعت اجباری بگیرند. ابوبکر و عمر که خبر یافته بودند گروه بنی‏هاشم با علی بن ابی‏طالب در خانه فاطمه دختر پیامبر خدا فراهم گشته‏اند، پس آنان با گروهی به عنوان مخالفت با این اقدام، به خانه هجوم آورند تا از علی (ع) و مخالفان خلافت ابوبکر بیعت بگیرند، به همین علت بود که عمر آن‏ها را برای بیعت به سوی مسجد کشید. هیزم های زیادی را در اطراف در خانه ی امام علی  روی هم چیدند ؛ این هیزم ها به حدی زیاد بودند که می شد با آنها یک خانه را به طور کامل سوزاند ؛ عمر که شعله‏ای از آتش در دست داشت، تهدید به آتش زدن خانه کرد. امام علی (ع) بیرون آمد و زبیر شمشیری حمایل داشت. پس عمر با او برخورد و با وی درگیر شد و او را بر زمین زد و شمشیرش را شکست و به خانه ریختند، سپس حضرت فاطمه«س» بیرون آمد و فرمود : «به خدا قسم باید بیرون روید وگرنه همه ی شما را نفرین خواهم نمود . »

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : وقتی که  امام علی(ع) را کشان کشان از خانه بیرون می بردند ؛ مصائب زیادی را برای حضرت زهرا(س) به وجود آوردند ؛ بی بی فاطمه ی زهرا(س) این مصائب را اصلا به امام علی(ع) نمی گفت در حالی که امام علی(ع) خود می دانست ؛ وقتی که امام علی(ع) را با قل و زنجیر از خانه به بیرون برده بودند به خود جرأت دادند تا به حضرت زهرا(س) بی حرمتی کنند و پهلوی او را با شمشیر مورد ضربت قرار دهند و در نهایت به شهادت برسانند .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  خطبه ی دوم را همانند خطبه ی اول با توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و در این راستا اظهار داشت : تقوا ، انسان را به صراط مستقیم  قرار می دهد .

وی در ادامه به فرم نظرسنجی واحد ارزشیابی که از طرف شورای مرکزی ائمه ی جمعه ی سراسر کشور در سراسر کشور توذیع شده است اشاره کرد و در این مورد اظهار نمود : در این فرم از تمام اقشار از « روحانی  و نظامی و کارمند دولت گرفته تا کارگر و کشاورز و خانه دار » و از « مرد و زنان و دختران و پسران» خواسته است که  در مورد « نحوه ی حضورتان در نماز جمعه ، مطالب  مطرح شده  از نظر کیفیت و محتوا ـ پرداختن امام جمعه به مسائل و مشکلات شهر ـ مسائل سیاسی داخلی و خارجی ، مدت زمان خطبه ها ، پیگیری های امام جمعه در مورد  اصلاح مسائل ـ نحوه ی پاسخگویی امام جمعه در دفتر ؛ مکان برگزاری نماز جمعه از نظر تجهیزات و ظرفیت ـ برگزاری کلاس های دینی و مذهبی ، حضور امام جمعه در مساجد و محلات ـ ارتباط امام جمعه با  ادارات ، مدارس و دانشگاه ها ، نحوه ی برخورد اعضای ستاد برگزاری با نمازگزاران و..... »  نظرات خود را تیک بزنند تا نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف آسیبب شناسی شود ، لذا کلیه ی نمازگزاران این فرم را پر نموده و به اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه تحویل دهند تا به تهران ارسال شوند .

آیت الله امام در ادامه به آغاز دهه ی مبارک فجر اشاره کرد و گفت : امروز  سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) است ، چهل سال پیش در چنین روزهایی ؛ شاپور بختیار تلاش زیادی کرد تا امام خمینی(ره) وارد ایران نشود و برای جلوگیری از ورود ایشان، سه روز تمامی فرودگاه‌های کشور را بست، از این رو حدود 5 / 1 میلیون نفر از مردم تهران در مسیر خیابان انقلاب و آزادی به سمت فرودگاه راهپیمایی کرده فریاد می زدند: «خمینی، خمینی، قلب ما باند فرودگاه توست». تانک های ارتشی از نزدیک شدن جمعیت به حوالی فرودگاه ممانعت کردند و در طول خیابان انقلاب ده ها تن با گلوله های آمریکایی دولت بختیار شهید و مجروح شدند. در تظاهرات 8 بهمن، که به دلیل اعتراض به بسته شدن فرودگاه و در تداوم راهپیمایی روز جمعه صورت گرفته بود، در خیابان های مرکز شهر (میدان انقلاب و اطراف دانشگاه) درگیریهای خونینی به وقوع پیوست که طی آن دهها تن کشته و صدها نفر زخمی شدند. سرانجام امام خمینی(ره) در 12 بهمن 1357 با آن همه تهدید وارد کشور شد و پس از بازگشت به ایران در حضور میلیون‌ها نفر از مردم تهران و شهرهای مختلف ایران به بهشت زهرا رفت و در بخشی از سخنرانی تاریخی خود فرمود : « من دولت تعیین می کنم ! من تو دهن این دولت می زنم ! من دولت تعیین می کنم ! من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم ...... ما تاهستیم نمی گذاریم اینها سلطه پیدا کنند ما نمی گذاریم دوباره اعاده بشود آن حیثیت سابق و ظلم های سابق . ما نخواهیم گذاشت که محمد رضا برگردد . اینها می خواهند او را برگردانند . بیدار باشید نقشه دارند می کشند ....»

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به برخی از اشخاصی که دلسرد کردن مردم و بدبین نمودن آنها از انقلاب و امام خمینی(ره) را در ذهن می پرورانند اشاره کرد و خاطر نشان نمود : این اشخاص می گویند « جمهوری اسلامی  که اینقدر از آبرسانی ، برق رسانی و.... سخن می گوید ؛ اگر رژیم طاغوت هم ساقط نمی شد همین کار را  انجام می داد » حال من وارد بخش عمران نمی شوم چون اگر بخواهم وارد این بخش شوم  نیاز به فرصتی مناسب دارم  ولی به چیزهایی اشاره می کنم که رژیم  طاغوت  ضد آنها عمل می کرد  و همه ی مردم هم این را خوب می دانند ؛ در ایران اگر یک سرباز  به روستایی می رفت ، تمام اهالی روستا از ترس این که جوانان آنها را به سربازی نبرد در خانه های خود پنهان می شدند و یا هیچ شهروندی در هیچ جای ایران جرأت نداشت رو در رو با فرماندار یا بخشداری صحبت کند ؛ اما در حال حاضر مردم به راحتی با سرلشکر و سرداران « سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی» صحبت می کنند و بخشدار و شهردار و فرماندار که جای خود دارد حتی به راحتی می توانند با استانداران هم کلام شوند .

وی افزود : یا اگر بخواهم به مسئله ی استقلال اشاره کنم در رژیم طاغوت در ایران تولید « گندم ، برنج و میوه جات» به صورت مالک رعیتی در ایران تولید می شد اما مابقی اجناس از خارج وارد می گردید و ما به صورت صد در صد وابسته به خارج و خصوصا آمریکا بودیم و اگر هم جوانی میخواست چیزی را اختراع کند  او را به ناکجاآباد می بردند ؛ اما الان از نظر « نظامی ، علمی ، پزشکی و... » در فهرست اولین های کشورهای جهان هستیم و بعد از چهار دهه استقامت در مقابل انواع و اقسام ترفندها و توطئه های دشمنان  «اکنون آمریکا از ترسجرأت ندارد به ایران حمله کند چون می داند در همان اولین  لحظه نابود می شود» .  

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : همان افرادی که قصد دلسرد کردن مردم را دارند بر این عقیده هستند که باید با آمریکا رابطه داشته باشیم  وگرنه ایران پیشرفتی را به چشم نخواهد دید در حالی که روزنامه های آمریکایی  و حتی برخی از مسئولین این کشور  می گویند آمریکا به افول رسیده است و علت تعطیلی دولت از ابتدای سال میلادی به خاطر همین افول است  ؛ لذا با چه عقل و منطقی باید وابسته به آمریکا شویم؟  آن زمان که ما هیچ چیزی نداشتیم  و آمریکا وضعش از هر نظر خوب بود ما وابسته به آمریکا نشدیم  حال که ما همه چیز داریم و آمریکا به افول رسیده است  از این کشور باید بترسیم؟ من این را هم به دشمنان خارجی و هم به پیروان آنها در داخل کشور  می گویم که بدانید همانگونه که ملت  تمام فتنه ها را در طول این چهل سال  تحمل کرده و نقش برآن نموده است ، از این به بعد هم یک وجب از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد  و شعار « مرگ بر آمریکا » را تا ابد فریاد می زند .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود در خطبه ی دوم به توجه به جوانان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : مقام معظم رهبری در این خصوص جمله بسیار زیبایی را  بیان نموده است ، آقا فرموده است « درست است که ریزش داشته ایم ، اما رویش ما به مراتب خیلی بیشتر است و اکنون نسل چهارم ما در واقع جوانان انقلابی هستند ، لذا پیرها باید کنار بروند و جوانان انقلابی  سرکار بیایند . » این جمله ی زیبا به ما می گوید باید به جوانان اعتماد کنیم تا این جوانان به انقلاب حساس باشند و با نظرات کارشناسی خود این درخت تناور را حفظ کنند و ما آنچه را که در جامعه طی این چهل سال مشاهده می کنیم « عزت و رسیدن به خودکفایی » است که به برکت خون شهداء  توسط جوانان نسل « اول ، دوم و سوم» به وجود آمده و اکنون نوبت به جوانان انقلابی نسل چهارم است  تا یواش یواش وارد عرصه شوند . من در پایان بار دیگر اعلام می کنم  مسئله ی اشتغال جوانان را جدی بگیرید  ؛ این را بارها گفته ام ، به جوانان بها دهید ، هر وقت بها داده شده ما  روند رو به رشدی داشته ایم و هر وقت به این قشر بی توجهی شده  نتیجه اش این حقوق های نجومی شد و رو.ز به روز  عقب نشینی ها را مشاهده کردیم .

امروز میز خدمت شلوغی داشتیم به طوری که « مصطفی نظری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش ، علیرضا عبدی مدیر کل دادگستری شوش ، روح الله دیناروند مسئول دفتر رئیس دادگستری ، افسانه صیدالی مدیر دفتر قضایی دادگستری ، بهناز ایزدی مدیر دفتر قضایی و کارگزینی دادگستری  ـ عباس قومات ، عیسی خرمی راد و مریم کعب از وکلای پایه ی یک دادگستری » پشت میز خدمت قرار گر فته و به سئوالات نمازگزاران پاسخ دادند .

 



:: بازدید از این مطلب : 1874
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.