امام جمعه ی شهرستان شوش گفت : نباید برای رفع مشکل اقتصادی توپ را در زمین همدیگر بیاندازیم .
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3355
:: بازدید ماه : 6314
:: بازدید سال : 19003
:: بازدید کلی : 296141
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 28 دی 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 28 دی ماه 1397  بعد از اذان ظهر ، نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام ، در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش در ابتدا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و سپس همچون هفته های گذشته  ، خطبه ی اول را با اشاره به یاران صدیق پیامبر اکرم(ص) آغاز نمود و در این راستا اظهار نمود : در هفته ی گذشته به امام علی(ع) به عنوان صدیق اکبر پرداختیم و امروز  می خواهم بگویم امام علی(ع) علاوه بر این که صدیق اکبر است از نظر رسول اکرم(ص) فاروق اعظم و یا به عبارتی فاروق اکبر نیز است .

وی افزود : اهل سنت به عمر« خلیفه ی دوم»  لقب فاروق و به ابوبکر لقب صدیق می دهند،در حالی که طبق کتب معروف مورد تاییدشان، این القاب مناسب شان این دو نفر نیست بلکه فاروق ابتدا لقب ائمه ی اطهار(ع) است و فاروق اکبر اختصاص به حضرت امام علی(ع) دارد . ابن ماجه در سننش كه يكي از صحاح سته معتبر در نزد اهل سنت، با سند صحيح می گوید:« عَنْ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ أَنَا عَبْدُ اللَّهِ وَأَخُو رَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا الصِّدِّيقُ الْأَكْبَرُ لَا يَقُولُهَا بَعْدِي إِلَّا كَذَّابٌ صَلَّيْتُ قَبْلَ النَّاسِ بِسَبْعِ سِنِينَ  /// عباد بن عبد الله گويد : امام علي (ع) فرمود : من بنده خدا ، برادر رسول خدا و صديق اكبر هستم ، پس از من جز دروغگو كسي ديگر خود را «صديق» نخواهد خواند ، من هفت سال قبل از ديگران نماز مي‌خواندم  »

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به معنای فاروق اعظم اشاره کرد و گفت : فاروق یعنی کسی که امور را از یک دیگر فرق می گذارد و تمیز می دهد. آن که جدا کند دو چیز را. آن که فرق گذارد حق را از باطل ، کاری که همه ی ائمه ی اطهار(ع) انجام داده اند ؛ اما از آنجایی که امام علی(ع) بعد از وجود مبارک پیامبرگرامی اسلام(ص) آشناترین و عامل ترین فرد به اسلام واقعی بود پیامبر اکرم(ص) آن حضرت را معیار تشخیص حق از باطل و محور حق وحقیقت معرفی فرمودند و در این باره فرمودند: «ای علی، تو حجت خدایی، تو باب خدایی، تویی راه به سوی خدا، تویی نبأ عظیم (آن خبر بزرگ)، تویی صراط مستقیم (راه راست)، تویی مَثَل اعلی (نمونه برتر). ای علی، تو امام مسلمانان و امیرمؤمنان و بهترین اوصیا و سرور صدّیقانی. ای علی، تویی فاروق اعظم (که میان حق و باطل به خوبی فرق می‏نهی)، تویی صدّیق اکبر. ای علی، تو جانشین من بر امّتم و پرداخت کننده دَینم، و انجام دهنده وعده‏های من هستی. ای علی، تو پس از من مظلوم واقع خواهی شد. ای علی، تو پس از من تنها می‏مانی و همه از تو جدا می‏شوند. ای علی، تو پس از من محجور (و محروم از حق خود) می‏مانی؛ خدای متعال و حاضران از امتم را گواه می‏گیرم که هواداران تو هواداران منند، و هواداران من هواداران خدایند و هواداران دشمنانت هواداران شیطانند».

آیت الله سید محمد امام امام جمعه ی شهرستان شوش سپس دعبل خزاعی را هم یک فاروق دانست : دعبل خزاعی به خاطر این که اهل مطالعه بود و در اشعارش خوب را از بد ، حق را از باطل و ظالم را از مظلوم تشخیص می داد یک فاروق بود  و در قصیده ی طاعیه ای که سروده بود و آن را برای اولین بار برای حضرت امام رضا(ع) خواند این ادعا را به اثبات رسانده است .

وی افزود : دعبل بن علی بن زرین خزاعی (148-246) از شعرای دوستدار اهل بیت (ع) و در اندوه سرایی بر مصائب خاندان وحی و غصب حقوق آنان و آرزوی ظهور و قیام قائم آل محمد ارواحنا فداه و پیکار در کنار آن امام دادگستر همان قدر زبان آور است که در هجو هارون و مأمون و معتصم و واثق، خلفای غاصب و قدرتمند عباسی ؛ وی قصیده ای طاعیه  با پنج محور  که آخر هر بیت به حرف « ت» ختم می شود را سروده است که علامه حلی در کتاب الخلاصه، او را از شیعیان مومن و دارای منزلت والا و عظیم الشان دانسته و ابن شهرآشوب او را از اصحاب امام کاظم و امام رضا (ع) شمرده است. وی کتابی با عنوان طبقات الشعرا نیز تألیف کرده و دیوان اشعار او نیز چاپ شده است.

امام جمعه ی شهرستان شوش در مورد محور اول قصیده ی دعبل خزایی تصریح نمود : « ناله و فریاد از دکرگونی حقایق و ارزش ها و جایگزینی ضد ارزش ها به جای خوبی و نیکی که دل های عاشقان حقیقت را در طول تاریخ غرق خون کرده است. جامعه انسانی طالب عدل و انصاف و حق است و به دنبال آن حرکت می کند، از همین روست که این قصیده مورد تحسین همه افراد و همه گروه ها قرار گرفت و حتی مأمون نیزکه در دل با این سخنان همراه نبود، آن را تحسین و تمجید کرد؛ زیرا در برابر حقیقتی قرار گرفته بود که قابل رد و انکار نیست و حرف دل جامعه  و ندای تاریخ همه آدمیان است. در محور دوم به انسان ها نوید می دهد که وضع بر این منوال باقی نخواهد ماند و انقلاب و تحول نهایی به ناچار رخ خواهد داد و عدالت و امنیت نهایی با قیام انسان کامل، حضرت مهدی(عج)فراهم خواهد شد.در محور سوم به اهمیت و سرنوشت تاریخ در مورد انتظار امام زمان(عج) می پردازد ، در محور چهارم به انتظار و اثر عملی آن اشاره می کند و در محور پنجم برای آسایش جامعه بشری را با ظهور امام موعود آرزو می نماید .»

وی در تکمیل سخنان خود در مورد قصیده ی دعبل خزاعی یادآور شد : تمام این پنج محور ، ندای حرکت تاریخ است. ناله ها و فغان ها، آرزوها و امیدها، انتظار و رغبت و نشاط به سوی آینده برآمده از جزر و مد تاریخ است. امید به آینده و شادی و سرور و آرامش و طمانینه همه گفتمان امید و عقل فطری است. آمادگی فکری  و روحی و عملی در دفاع از حق و حمایت آن حضرت از خواسته های فطری انسانی همه انسان هاست. و بالاخره نجات جامعه بشری از ظلم و ناامنی و هرج ومرج و تباهی، آینده قطعی تاریخ است. و دعبل خزاعی در این ابیات به چرخه ی پر فرود و فراز و سرشار از امید به آینده اشاره دارد.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی اول به آیه ی 187 از سوره ی اعراف اشاره کرد و گفت : « يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْسَاهَا  قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ رَبِّي لَا يُجَلِّيهَا لِوَقْتِهَا إِلَّا هُوَ  ثَقُلَتْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ  لَا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً  يَسْأَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْهَا  قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ اللَّهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ /// ای رسول ما) از تو احوال و ساعت قیامت را سؤال خواهند کرد که چه وقت فراخواهد رسید؟ پاسخ ده که علم آن منحصرا نزد ربّ و خدای من است، کسی به جز او آن را به هنگامش آشکار نکند، (شأن) آن ساعت در آسمانها و زمین بسی سنگین و عظیم است، نیاید شما را مگر ناگهانی. از تو می‌پرسند گویی تو کاملا بدان آگاهی. بگو: علم آن ساعت محققا نزد خداست، لیکن اکثر مردم آگاه نیستند.»

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم بارندگی های اخیر را هم خیر و برکات پروردگار برای مردم دانست و هم آن را به عنوان عبرتی برای قشر کشاورز و دامدار تقلی نمود و در این خصوص گفت : بارندگی های اخیر که خیر و برکت های زیادی داشته است  و ما از این برکات باید استفاده ی بهینه داشته باشیم ، از آن عبرت هم باید بگیریم ؛  عبرت این بارندگی برای کشاورزان و دامداران این است که بدانیم اگر  این همه زحمت کشیده ایم تا ثمره کشاورزی را به دست آوریم و یا از لبنیات و گوشت احشام کسب درآمد نماییم ، اگر خداوندی که این نعمت را به ما هدیه می دهد بخواهد  در یک لحظه آن مزارع و آن دامداری را از بین ببرد با همین سیل همانند سال 1395 خسارات زیادی را متحمل می شوند ، لذا هم زبانی و هم عملی باید شکر گزار خداوند باشیم تا  با این کار از نعمت هایی که به ما داده بتوانیم محافظت کنیم  و  وقتی که ما زکات محصولات کشاورزی و خصوصا گندم  و دامداری را بدهیم  در واقع در عمل شکر گزاری از خدواند را به جا آورده ایم .

وی افزود : البته روستائیان باید به تذکرات کارشناسان ذیربط  توجه داشته باشند و از سکونت در ساحل رودخانه های « دز و کرخه » که آب پشت این سدهای این دو رودخانه رها سازی شده  اجتناب کنیم تا  حادثه ی سال 1395 دوباره تکرار نشود .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به  بهانه ی چهلمین سالگرد عظم الشأن انقلاب اسلامی ؛ این انقلاب را یک انقلاب الهی دانست و گفت : امام خمینی(ره) که در واقع رهبری انقلاب را بر عهده داشته و به عنوان معمار کبیر انقلاب شناخته شده است می فرماید « این انقلاب اسلامی تحفه ای است که خدای تبارک و تعالی از عالم بالا برای ملت ما هدیه فرستاد» در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ؛ وقتی لشکریان صدام  تا 40 کیلومتری اهواز و نزدیکی ها شوش  جلو آمد  چون نه آمادگی  مقابله داشتیم و  نه در ایران سلاحی تولید می شد و سلاح های ما  همه  در سطح «ام یک ـ برنو ـ ژ ـ سه و کلت» بود ؛ و در مقابل دشمن تا دندان مسلح که توسط 36 کشور مورد حمایت قرار گرفته بود و از هواپیماهای « میگ ـ سوخو توپولوف ـ داسو سوپر اتاندارد ـ میراژ ـ آنتونوف و.....» همه  نگران  بودند در حالی که امام خمینی(ره) در کمال آرامش به سر می برد و وقتی که آیت الله موسوی جزایری نماینده ی ولی فقیه در استان خوزستان با نگرانی جهت تعیین تکلیف به نزد امام(ره) رفته بود ؛ امام خمینی(ره) در کمال آرامش فرمود :  «این انقلاب را خداوند تبارک و تعالی به ما هدیه داده و خومدش از این انقلاب محافظت می کند . » فکر نکنید با چهار تا راهپیمایی و گفتن شعار « مرگ برشاه»  انقلاب اسلامی به پیروزی کامل رسید ؛ خیر ،  بلکه این انقلاب  الهی بود ؛ این را گفتم تا بگویم «در مقابل این انقلاب  ما همه تکلیفی بر عهده داریم .»

آیت الله سید محمد امام در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار نمود : ملت چون دین خدا را یاری کرد و در این راه شهدای زیادی  تقدیم نمود  ، خداوند هم به این ملت نصرت اعطا کرد و  انقلاب به پیروزی کامل رسید و این ملت  امروز هم به یک نصرت الهی نیاز دارد .

وی افزود : در آیه ی 51 از سوره ی غافر آمده است : « انا لننصر رسلنا و الذین آمنوا فی الحیاه الدنیا و یوم یقوم الاشهاد /// به یقین ما فرستادگان خود و كسانى را كه (به آنها) ایمان آورده‌اند يارى مى‌دهيم، در زندگانى دنيا (به پيروزى در جنگ‌ها و به الهامات خير) و در روزى كه گواهان (اعمال از انبيا و معصومان و فرشتگان) به پا مى‌خيزند (روز قیامت ، به يارى در اجراى پاداش و کیفر) . نصرت الهی و یاری خداوند به مؤمنان در شرایط ویژه از جمله آموزه های ارجمند قرآنی است. در قرآن از یک سو«نصرت مؤمنان» سنتی پایدار و قطعی تلقی شده و از سوی دیگر شرایط و مقدمات دستیابی به این سنت تبیین شده است .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  موضوع اقتصادی را به عنوان مهمترین مشکل  امروز کشور دانست و در این راستا خاطر نشان نمود : «وقتی می دانیم  دشمن از همین  اقتصاد می خواهد به ما ضربه بزند ، نباید برای رفع این مشکل توپ را در زمین همدیگر بیاندازیم و خود را کنار بکشیم » بلکه همه باید دست در دست هم دهیم و برای رهایی از این مشکل اقتصادی در عمل ورود کنیم  «ولی متأسفانه مشکل این است که  همه از همدیگر انتظار داریم ، شورای اسلامی از شهردار ، شهردار از فرماندار ،فرماندار از رئیس اداره ی کار و این دستگاه از میراث فرهنگی یا صنعت ، معدن و تجارت » اینجور کار کردن اصلا فایده ای ندارد ؛ لذا باید  فرد فرد ما از مسئولین گرفته تا مردم  ورود کنیم چون وقتی همه با هم ورود کنیم توانمان زیاد می شود ؛ من اطمینان کامل دارم در شهرستان شوش اگه همه در عمل با هم برای رفع مشکل دست در دست هم دهیم ؛ علاوه بر این که  مشکل بیکاری به طور کلی در شوش حل می شود  حتی می توانیم زمینه ی اشتغال را برای برخی از جوانان سایر شهرستان های خوزستان فراهم نماییم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در پایان علم و فناوری با حمایت نظام و رهبری در عصر حاضر را با قبل از انقلاب اسلامی مقایسه نمود و یادآورد شد : حدود 50 سال پیش جوانی اقدام به ساخت یک هلی کوپتر نمود ، اما همین که دولت متوجه شد به جای این که از وی حمایت کنند او را به ناکجاآباد بردند و دیگر از وی خبری نشد ؛ اما اکنون که  نظام و مقام معظم رهبری از اندیشمندان و طراحان علم و صنعت حمایت می کنند و همین حمایت ها باعث شده که ایران در فهرست کشورهای بالای جدول قرار گیرد ، لذا  ما هم دیگر از این ایستایی خارج شده و از من امام جمعه  تا ، نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، شهردار ، بخشداران ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و..... به رفع مشکل اقتصادی ورود کنیم .

 

شایان ذکر است در این هفته علی دیناروند رئیس بانک ملی ـ شعبه ی مرکزی پشت میز خدمت قرار گرفت و به سئوالات نمازگزاران پاسخ داد .هفته ی آینده نیز علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش به سئوالان نماز گزاران پاسخ خواهد داد .

 



:: بازدید از این مطلب : 1157
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.