صدو بیست و یکمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 45
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3388
:: بازدید ماه : 6347
:: بازدید سال : 19036
:: بازدید کلی : 296174
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 24 دی 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20 یکشنبه 23 دی ماه 1397 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج)نزسا ، صد و بیست و یکمین آیین شهد صلوات در منزل «شهید سبزعلی رمضانی فراش»برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز  ، سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیسی هادی سیاسی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات به عبدالعظیم حسنی که سه امام همام را درک کرده اشاره کرد و گفت ک ابوالقاسم عبدالعظیم بن عبدالله حسنی(ع) سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد. حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نسبت ایشان با چهار واسطه به امام حسن(ع) می‌رسد. به‌همین علت است که  به نام حسنی شهرت یافته است . این بزرگوار محضر«  امام موسی کاظم(ع)، امام هادی(ع) و امام محمدتقی(ع) »را درک و از امام رضا(ع)، امام هادی(ع) و امام محمدتقی(ع) روایات و احادیث بسیاری نقل کرده‌اند. این بزرگوار در نظر ائمه معصومین و علمای شیعه به عنوان فردی «دانشمند، راوی حدیث، مورد اعتماد(ثقه)، آگاه در مسایل دینی، آشنا به احکام قرآنی، دارای اعتقادات نیکو و صفای باطن» شناخته می‌شدند.

وی افزود : مولف کتاب«روح و ریحان» نوشته است:«حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حضور سه امام از ائمه معصومین(ع) یعنی امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) را درک کرد و هرگز و به طور تحقیق خدمت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) شرفیاب نشد و برخی از روایاتی که ایشان از حضرت رضا(ع) نقل کرده‌اند به‌واسطه اصحاب است. همچنین شیخ طوسی(ره)، عبدالعظیم حسنی را در کتاب«رجال» خویش در زمره اصحاب امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) ذکر می‌کند .

نیسی همچنین خاطر نشان نمود : سرشارترین و حسّاس‌ترین مقطع حیات حضرت عبدالعظیم(ع)، دوران امام هادی(ع) بوده است. گرچه امام هادی(ع) بخشی از عمر خویش را در یک منطقه حفاظت شده نظامی و تحت نظر، در«سامرا» گذراند و در آن دوران، امکان ارتباط شیعیان با آن حضرت، کم‌تر و با مشکلاتی همراه بود، امّا عبدالعظیم حسنی(ع) در همان زمان هم به محضر امام هادی(ع) می‌رسید و از ایشان رهنمود می‌گرفت .

سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیسی هادی سیاسی سپاه در خصوص حفظ احادیث گفت : اگر کسی بتواند چهل حدیث را با ترجمعه و تفسیر حفظ کند و نکات کلیدی آن  را بداند و عمل کند  ثواب و اجرش را حتی در این دنیا  احساس می کند  و بر همین اساس من از فرصت باقیمانده از سخنانم به چند حدیث که حاوی پیام های کلیدی هستند اشاره می کنم .

وی در ادامه یادآور شد : امام علی می فرماید « اگر نمی توانیم به وسیله ی اموال  مردم را حمایت کنیم  با گشاده رویی  و حسن خلق می توانیم حمایت خود را  داشته باشیم » و یا روایت داریم  که اگر می خواهید عاقل ترین  مردم را پیدا کنید آن شخص کسی است که مدارا می کند البته منظوم  این نیست که ظلم پذیر باشیم  ، اگر رفاه روح و جسم را می خواهیم باید این مدارا را با « اقوام ، خانواده و حتی همکاران و شهروندان» داشته باشیم و به جرأت می گویم تمام  این گرفتاری هایی که در زندگی داریم به خاطر همین  مدارا نکردن است برای مثال شما  در نظر داشته باشید در این  ده ماهی که از سال گذشته است 50 هزار ازدواج داشته ایم که 9 هزار تا از این ازدواج ها  منجر به طلاق شده و 64 درصد از این طلاق ها آنهایی هستند که زیر  یک سال  با هم بوده اند و علت این جدایی ها این است که  با هم مدارا  نداشته اند  و نتوانسته اند همدیگر را تحمل کنند . امام حسین(ع) وقتی وارد کربلا شد   تا روز عاشورا  دو بار گریست  که یکی از این گریه ها به خاطر  همین اشخاصی بوده که امام حسین(ع) را به شهادت رسانده اند که در این راستا امام حسین(ع) می فرماید « من به حال این اشخاصی گریه می کنم که بعد از شهید کردن من راهی جهنم می شوند و این است بزرگی امام حسین(ع) که حتی برای دشمنان خود نگران است و گریه می کند .

 

سرهنگ نیسی در ادامه به  دوری جستن به همنشینی با  اشرار اشاره کرد و گفت : امام جواد(ع) می فرماید« هم نشینی با اشرار باعث می شود که  به آدم  ها سؤذهن پیدا  کنید و اگر ما  قدر نعمت هایی را که به برکت خون شهیدان  به دست آورده ایم با چهار حرف بی ربط از اشرار  این برکات را فراموش کنیم چون آدم شرور  اهل نماز خواندن و دیانت نیستند ؛ لذا بر ما واجب این است که  با چنین اشخاصی که باعث می شود  به علما و اشخاص مهم فحش بدهیم  هر چه سریعتر این ارتباط را قطع کنیم .

این هادی سیاسی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش در ادامه به روایتی به افراد خود رأی و از خود راضی پرداخت و گفت : آنهایی که خود رأی هستند و فقط نظر ، نظر خودشان است و اصلا مشورت نمی کنند همانند احمق هایی هستند که حضرت عیسی ابن مریم که پیسی و نابینایی را شفا داده و به امر و اذن پروردگار حتی مردگان را زنده می کرده در مورد احمق ها فرموده است :  من همه جور بیماری را به اذن خدا درمان کرده ام اما بیماری داریم که بسیار از خود راضی است و من نتوانسته ام این بیماری احمقی را معالجه کنم .

وی در پایان جوانان را به خواندن قرآن کریم دعوت نمود و در این خصوص اظهار داشت : مطالعه ی « قرآن کریم ، نهج البلاغه ، صحیفه ی سجادیه و... » را حتی برای یک روز یک آیه را در دستور کار خود قرار دهید ، همانگونه که امام خمینی(ره) در حالی که روی تخت بیمارستان بستری بود ولی آن حضرت قرآن خواندن را فراموش نکرد و همیشه با آن وضعیت نمازش را هم می خواند .و اگر ما با خلوص نیت قرآن بخوانیم چشم هایمان بینا خواهد شد .

سپس حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی از سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیسی به فرازی از زندگی نامه شهید مجلس به نام شهید سبزعلی رمضانی فراش  خاطر نشان نمود : این شهید والامقام درسال 1311 در روستای ابوذر غفاری دیده به جهان گشود  و وقتی که سربازی را پشت سرگذاشت در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه استخدام شد و با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران رفتن به جبهه را یک تکلیف الهی دانست و در نتیجه به جبهه رفت و در تاریخ 11 بهمن 1361 در منطقه ی عملیاتی واالفجر مقدماتی به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید و پیکر پاک و مطهرش در گلزارشهدای شوش به خاک سپرده شد و ما امشب با استفاده از حروف ابجد برای شادی روحش در این آیین 18020 صلوات قرائت نمودیم اما با احتساب  تعدادصلوات هایی که از  استان های « فارس ـ گیلان ـ تهران ـ اردبیل ـ کردستان ـ آذربایجان شرقی قم ـ لرستان » و شهرستان های « شوش ـ اهواز ـ اندیمشک ـ دزفول ماهشهر ـ سوسنگرد »و شهرها و شهرک های « میانرود ـ شهر امام خمینی ـ شهرک انقلاب ـ شمس آباد و لشکرد 7 عملیاتی  حضرت ولیعصر(عج) از استان خوزستان »از طریق فضای مجازی و غیر حضوری 1429403 صلوات فرستاده شده که این تعداد  رکورد تمام  ایین هایی که تا کنون برگزار نموده ایم را شکسته است .

از دیگر برنامه های این ایین می توان به « تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری قرآن محمود منصوری ـ  مولودخوانی توسط کربلایی کاظم محتشم به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(ع) و اهدا هدیه به ابوالفضل بالنده یکی از نوجوانانی که چند هفته ای به صورت مستمر در سلسله برنامه های شهد صلوات حضور می یابد » اشاره کرد .

شایان ذکر است صد و بیست و دومین آیین شهد صلوات یکشنبه 30 دی ماه 1397 مصادت با دومین روز از ایام فاطمیه  ساعت 20 در منزل دو برادر شهید « حسین و ریاض  صفار » واقع در خیابان شهید آیت الله مصطفی خمینی  در حسینه ی حیدریه برگزار می شود .



:: موضوعات مرتبط: فرهنگ ایثار و شهادت , ,
:: برچسب‌ها: "صدوبیست و یکمین"آیین شهدصلوات"شهدای " شهرستان شوش"برگزار شد " ,
:: بازدید از این مطلب : 1918
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.